با رشد تعداد مبتلایان به زیر سویه بی ‌اِی.۲‌ اُمیکرون، چقدر ممکن است گرفتار موج بعدی ابتلا به کووید ۱۹ شویم؟

زیرسویه جدید اُمیکرون در یک نگاه

بر اساس اعلام پایگاه ورلد او مترز شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از رقم ۴۹۶ میلیون نفر عبور کرد.
کد خبر: ۱۳۶۱۱۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان ابتلا به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید ۱۹ در جهان، تا به امروز ۴۹۶ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۶۵۳ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۲۸ نفر بر اثر آن فوت کرده اند. ۴۳۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۱۸۴ مبتلا به کرونا تاکنون در جهان بهبود یافته اند.

۱۰ کشور نخست جهان در ابتلا به ویروس کرونا

بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، تا این لحظه آمریکا با بیش از ۸۱ میلیون نفر، هند با بیش از ۴۳ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۳۰ میلیون نفر، فرانسه با بیش از ۲۶ میلیون نفر، آلمان با بیش از ۲۲ میلیون نفر‏، انگلیس با بیش از ۲۱ میلیون نفر، ‏ روسیه با بیش از ۱۷ میلیون نفر، ایتالیا با بیش از ۱۵ میلیون نفر، و کره جنوبی و ترکیه با بیش از ۱۴ میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

آمار جهانی ابتلا به کرونا به ۵۰۰ میلیون نفر نزدیک شد (+جدول)

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا در دسامبر ۲۰۱۹، برای اولین بار در شهر ووهان در استان هوبی چین مشاهده شد؛ تا اوایل سال ۲۰۲۰، تقریبا اکثر کشور‌های جهان با موارد ابتلا به کرونا در کشور خود مواجه شدند و در نهایت در ۱۱ مارس سال ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت همه‌گیر بودن این بیماری را تائید کرد.

در ابتدا ادعا شد که این بیماری در آزمایشگاه ساخته شده است، اما بعدا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این بیماری منشا حیوانی دارد و ژنوم آن کاملا طبیعی است.

تاکنون پنج سویه کرونا بیش از بقیه نگرانی ایجاد کرده اند: آلفا، بتا، گاما، دلتا و اکنون سویه امیکرون. سازمان جهانی بهداشت این سویه‌ها را «نگران کننده» توصیف کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها