معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ هشدار داد

برخورد با سرعت غیرمجاز در پایتخت | خلوتی معابر موجب وسوسه سرعت نشود

معاون اجتماعی پلیس راهور تشریح کرد؛

ارسال پیامک به ۲.۵ میلیون راننده پرخطر

معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: برای حدود ۲.۵ میلیون نفر پیامک ارسال کرده و در پیامک عنوان کردیم که شما راننده پرخطر هستید.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ عین‌ الله جهانی در برنامه تلویزیونی سیمای خانواده با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط پلیس راهور در ایام نوروز، اظهار کرد: ما برای حدود ۲.۵ میلیون نفر پیامک ارسال کرده و در پیامک عنوان کردیم که شما راننده پرخطر هستید؛ بسیاری از این افراد گمان می‌کردند که در صورت سبقت و سرعت غیرمجاز، حرکات مارپیچ یا انحراف به چپ جزو رانندگان پرخطر محسوب می‌شوند در صورتیکه ۲۰ تخلف، راننده را در زمره رانندگان پرخطر قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: برای هر فردی که در سال ۱۴۰۰ مرتکب آن ۲۰ تخلف پرخطر شده بود، پیامک ارسال کردیم و این باعث شد که این رانندگان بدانند توسط پلیس رصد می‌شوند.

وی با اشاره به جایزه پلیس به رانندگانی که مرتکب هیچ تصادف و تخلفی نشده‌اند، گفت: به این رانندگان ۶ دستگاه خودرو و ۳۰ دستگاه موتورسیکلت برقی در آینده نزدیک طی قرعه‌کشی زنده اهدا خواهد شد لذا این موضوع نیز عامل تشویقی شد که رانندگان در ایام نوروز مرتکب تخلف نشوند.

استفاده از بالگردها و پهپادها، از جایروپلن‌ها در نوروز ۱۴۰۱

این مقام انتظامی تصریح کرد: امسال در بخش نظارتی و عملیاتی علاوه بر استفاده از بالگردها و پهپادها، از جایروپلن‌ها نیز استفاده کردیم؛ جایروپلن‌ ها بالگردهای کوچک و دونفره هستند و می‌توانند دو تا سه ساعت مداومت پروازی داشته باشند همچنین همکاران به راحتی می‌توانند با پرواز با این جایروپلن‌ها، به راحتی گره‌های ترافیکی و مسائل و مشکلات را از بالا رصد و مخابره کنند.

جهانی با اشاره به مرگ ۷۴۶ نفر از هموطنان در تصادفات ایام نوروزی، بیان کرد: امسال سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشت که ما نگران بودیم جان‌باختگان سوانح رانندگی نیز به رقمی حدود هزار و ۱۰۰ جان‌باخته برسد اما خوشبختانه این آمار کاهش پیدا کرد هرچند که یک جان‌باخته در تصادفات نیز زیاد است.

فوت ۱۰۹ نفر در معابر شهری در ایام نوروز

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ادامه داد: ۶۳۷ نفر از این افراد در جاده‌ها و مابقی (۱۰۹ نفر) در معابر درون‌شهری جان باختند یعنی اینگونه نبود بگوییم که همه به سفر رفتند و دیگر در شهرها خبری نبود، در شهرها نیز شاهد بودیم که در برخی نقاط علی‌رغم کنترل‌های موجود، سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کرد و شاهد حوادث بودیم.

وی متذکر شد: اعداد اعلام شده از جان‌باختگان سوانح رانندگی از سامانه رخدادهای ناجا دریافت شده یعنی هم شامل صحنه تصادف، هم طول مسیر (انتقال به بیمارستان) و هم دو، سه روز بستری سانحه‌دیدگان و یعنی نزدیک به آمار سازمان پزشکی قانونی است.

به گفته این مقام انتظامی، بیش از پنج میلیون پلاک در ایام نوروز از استان تهران، ۱.۵ میلیون پلاک از استان البرز و ۵۸۶ هزار پلاک از استان خراسان رضوی خارج شدند و بیشترین ورودی مسافر نیز مربوط به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها