به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه داد: در طرح نوروزی ۲.۸ تن گوشت قرمز و ۷۲ تن گوشت سفید غیرقابل مصرف از کشتارگاه های دام و طیور استان ضبط و امحاء شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه اشاره ای هم به کشف، ضبط و امحای فرآورده های خام پروتئینی ناسالم در بازار و اماکن عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی و نیز رستوران ها و چلوکبابی ها در سطح استان داشت و گفت: در ۶۹۰۰ بازدیدی که از این اماکن به صورت مستقل و یا مشترک با دیگر ارگان ها مثل اصناف، شبکه بهداشت و … صورت گرفت، ۳۸۸ مورد غیربهداشتی شناسایی و در نهایت ۱۵ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۲ مرکز عرضه با حکم مراجع قضایی پلمب شد.

حیدری ادامه داد: در نوروز بالغ بر ۶۵ تن فرآورده های خام دامی ناسالم از مراکز عرضه گوشت قرمز، مرغ، ماهی و رستوران ها و چلوکبابی ها به دلایلی مثل ممهمور نبودن لاشه به مهر دامپزشکی و یا کشتار غیرمجاز از چرخه مصرف مردم حذف شد.

وی در ادامه با اشاره به تداوم اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان تا پایان ماه مبارک رمضان، گفت: ۳۰ اکیپ دامپزشکی از ساعت هشت صبح هر روز تا ساعت ۲۰  عهده دار اجرای طرح نظارت بر فرآورده‌های دامی به منظور صیانت از سلامت شهروندان و تضمین کیفیت بهداشتی فرآورده‌های دامی هستند.

حیدری ادامه داد: در این طرح نظارتی تمام مراکزی که در حوزه تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، کبابی‌ها، هتل‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها و ماهی فروشی‌ها نقش دارند، مورد بازدید و بازرسی مستمر تیم‌های نظارتی دامپزشکی قرار می گیرند.

وی سپس  با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه دامی ۱۲ کشتارگاه دامی و در حوزه طیور هفت کشتارگاه در استان فعالیت دارند، گفت: در ایام نوروز ۱۶ هزار راس گوسفند و بز و ۳۸۰۰ راس دام سنگین در کشتارگاه های دام و نیز دو میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در کشتارگاه های طیور استان ذبح شد. 

این مسئول با بیان اینکه در شهر کرمانشاه و بعضی شهرستان‌ها کشتارهای غیرمجاز دام صورت می‌گیرد، تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم به هیچ عنوان از گوشت‌هایی که در کوچه و خیابان ذبح غیر قانونی می‌شوند، خرید نکنند.