وزیر کشور با بیان اینکه ایران اسلامی در جنگ راهبردها پیروز شده است، گفت: دشمنی که به شکست اقرار می کند، نشان‌دهنده این است که جمهوری اسلامی چگونه در عمق راهبرد خود، دشمن را شکست داده است.
کد خبر: ۱۳۶۰۸۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار کرد: با توجه به مسئولیت هایی که داریم نگاه به آنچه که در پیش رو قرار دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است. سال ۱۴۰۰ را در شرایطی دولت جدید شروع کرد که نگرانی های متعددی وجود داشت از جمله ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کسری بودجه و از سوی دیگر تلاش های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بود. در شرایطی که برخی تصور می کردند با تغییر رئیس جمهور در آمریکا اوضاع متفاوت می شود اما هیچ تفاوتی رخ نداد و با همان فشار تحریم ها و تهدیدها ادامه پیدا کرد.

وی گفت: تلاش برای جلوگیری از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران بی امان ادامه پیدا کرد و تلاش کردند گروهک های ضد انقلاب را کنار هم بنشانند و از این طریق ناامنی ایجاد کنند. در این مسیر نیز هزینه بسیاری کردند. از سوی دیگر جنگ حقوقی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کردند و هم زمان جنگ های اطلاعاتی، امنیتی و فرهنگی را علیه ما هدایت کردند. درحقیقت تلاش کردند جنگ های ترکیبی در داخل کشور ما شکل دهند و برای اینکار برنامه ریزی گسترده ای انجام دادند.

وزیر کشور ادامه داد: برای ایجاد گسست های قومی و مذهبی برنامه ریزی کردند و آن را راهکار مهمی برای خود قرار داده بودند. در کنار همه این تلاش ها، دولت جدیدی که با محاسبات آنها مغایر بود را بر نمی‌تابیدند. در حقیقت زمانی که احساس کنند نمی توانند محاسبات خود را تحمیل کنند متفاوت عمل می کنند. همه توطئه هایی که دنبال می کردند در یک نقطه به یکدیگر پیوند می دادند و آن به تسلیم کشاندن جمهوری اسلامی در مقیاس منطقه ای و دنیا بود.

وحیدی تاکید کرد: البته پیش از آن نیز باید در سطح ملی و داخل کشور این کار را دنبال می کردند لذا سعی کردند بر تمام خواست های اجتماعی سوار شوند و این موضوع را به گونه ای جلو ببرند که تصور شود مردم از انقلاب خود خسته شده‌اند.

وی بیان کرد: جنگ فرهنگی که شروع کردند در حال حاضر در حوزه عفاف و حجاب می بینیم تلاش کردند این مساله را به موضوعی تبدیل کنند و با تحریک اقشار مختلف، جریان مسائل اجتماعی را در کشور ایجاد کنند. اما در پایان سال حرف هایی که از آنها شنیده شد این بود که ما در فشار حداکثری به ایران شکست مفتضحانه ای خوردیم. این جمله توسط کسانی عنوان شده که مسئول و در جنگ بی امان با ما هستند. دشمنی که به شکست اقرار می کند نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی چگونه در عمق راهبرد خود دشمن را شکست داده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه فشار اقتصادی از سوی دشمن از جمله آخرین حربه های آنها قلمداد می شد افزود: تصور می کردند از این طریق کشور را دچار مشکل کنند اما دیدند در ۲۲ بهمن مردم حضوری گسترده داشتند به شکلی که در برخی نقاط تا حدود ۵۰ ، ۶۰ درصد و حتی بیشتر از این شاهد افزایش حضور مردم بودیم. در شرایطی که کرونا همچنان وجود داشت.

وحیدی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: جمهوری اسلامی اعلام کرد مذاکرات موضوع اصلی برای ایران نیست ولی به آن می پردازد. این موضوع راهبرد دشمن را دچار شکست کرد به شکلی که در جنگ راهبردها، رهبر جمهوری اسلامی پیروز شد و این موضوع امروز در صحنه عملی قابل مشاهده است.

اوضاع اوکراین و پاکستان حاصل توطئه‌ های آمریکا است

وی افزود: اذعان دشمن به شکست، قدرت جمهوری اسلامی ایران را به واسطه بنیان‌های قوی نظام نشان می دهد. رهبری نیز تاکید کردند اتفاقاتی که افتاده نشان داد راهبرد جمهوری اسلامی ایران راهبردی درست است. امروز نیز در آخرین اقدام آمریکا، پاکستان را مشاهده می کنیم که جزء متحدین آمریکا بود اما کار به جایی رسیده که اعلام می کنند آمریکایی ها برای تغییر دولت پاکستان دست به توطئه زدند. همین اتفاق نیز در اوکراین توسط آمریکا دنبال شد. در اوکراین نیز با توطئه هایی که آمریکا درست کرد این کشور را به وضعیت فعلی کشانده است. همه این موارد را مشاهده کرده ایم و بر اساس تاکیدات رهبری باید از این موارد تجربه بگیریم.

وزیر کشور ادامه داد: در سال گذشته نه تنها کسری بودجه نداشتیم بلکه تعهداتی که در سفرهای موثر ریاست جمهوری داده شده بود همگی محقق شدند. جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاسی نیز دست برتر را دارد و دیگران در مقابل منطق برتر جمهوری اسلامی ایران حرفی برای گفتن ندارند. در داخل نیز مردمی که گله‌مندی هایی داشتند روز به روز امیدوارتر و پایه کارتر عمل می کنند.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: دشمن اعلام می کند ملت ما افسرده است اما در یک نمونه باید به همین سفرهای پایان سال اشاره کنیم که ۵۳ درصد افزایش سفرها را داشته ایم و سیستم گردشگری ما و استاندارانمان به دنبال جا برای مردم در این سفرها بوده اند. این سفرها خوشبختانه به شکل خوبی انجام شد که ضمن آن، شاهد کاهش ۲۳ درصدی تلفات بودیم. این سفرها با امنیت انجام شد که نشان از قدرت و استحکام اجتماعی کشور ما دارد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت نوینی در ادامه حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شده است، افزود: امروز ریل گذاری جدیدی توسط دولت پایه ریزی شده است، این دولت مشخصه‌هایی دارد که اولین آن تلاش، تلاش و تلاش است. به شکلی که رئیس جمهور لحظه‌ای آرام و قرار ندارد و در صحنه عمل و اتخاذ تصمیمات، تلاشی مستمر را در دستور کار خود قرار داده است. مشخصه دیگر این دولت اخلاص است. لذا امروز از همه ما مسئولین انتظار می‌رود تلاش مستمر همراه با اخلاص داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی گفت: رهبری در تعریف دانش بنیان تاکید کردند که نگاه علمی به همه کارها باید وجود داشته باشد. به این ترتیب دانش بنیانی یک بحث دائمی است که ابعاد مختلفی دارد و نیاز است که نگاه علمی به همه کارها و نیازها وجود داشته باشد. اگر پر تلاش باشیم و با اخلاص عمل کنیم اما نگاه علمی نداشته باشیم دچار انحراف از عملکرد خواهیم شد.

وحیدی افزود: در این میان تهران ویژگی‌های خاصی دارد و به عنوان الگو محسوب می‌شود به شکلی که هر اتفاقی در تهران بیفتد در همه جای کشور جریان پیدا می‌کند. لذا همه ما موظف هستیم به ابعاد گوناگون به ویژه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کشور توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئله مهم امسال ما مسائل اجتماعی و فرهنگی است. بطور جدی و سازمان یافته دشمن تلاش می‌کند در کشور ما ناهنجاری‌های اجتماعی را توسعه دهد و تعقیب می‌کند که در مولفه‌های اجتماعی و فرهنگی خدشه وارد کند. اگر در اقتصاد نتوانست آسیب بزند و در حوزه‌های امنیتی و سیاسی شکست خورد اما همچنان به حوزه اجتماعی و فرهنگی امید بسته است. لذا همه مدیران باید آماده باشند و کمر همت ببندند که این توطئه دشمن نیز خنثی شود.

وزیر کشور تاکید کرد: نمی‌توانیم نسبت به ناهنجاری‌ های سطح جامعه بی تفاوت باشیم و بگذاریم دختران و پسران ما را به کام این ناهنجاری‌ها بکشند. نه می‌توانیم و نه مجاز هستیم که به این موارد بی‌تفاوت باشیم. همه مکلف هستیم ضوابط و هنجارهای اجتماعی را رعایت کنیم. باید انضباط اجتماعی اجرایی شود. تک تک ادارات، دانشگاه‌ها و همه مکلف هستند هنجارهای اجتماعی را پاس بدارند و توطئه دشمن برای رخنه در حوزه فرهنگ و ایجاد مزاحمت برای مردم در نطفه خفه شود. در این راستا اگر از محیط‌های اداری، دانشگاه‌ها بازدید کردیم و ناهنجاری‌های اسلامی و اجتماعی را دیدیم باید خود را متهم بدانیم و به خودمان نمره منفی بدهیم. بی‌تردید باید محیط را آماده کنیم. در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ناظر این کار وزارت کشور قرار داده شده که در استان‌ها نیز استانداران، فرمانداران و بخشداران این وظیفه را بر عهده دارند.

وحیدی تاکید کرد: از همه تلاش‌های مدیران در سال گذشته تشکر می‌کنم و امیدوارم با همت بلند و با قدرت به پیش بروند و امسال به لطف الهی اتفاقات بزرگی روی خواهد داد. البته دشمن زخم خورده نیز کنار نخواهد نشست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها