مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز

واحد‌های صنعتی در سامانه جامع تجارت عضو شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: صنایع و واحد‌های تولیدی در استان با هدف بهره مندی از تامین مالی زنجیره‌ای در سامانه تجارت عضو شوند.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

عقاب نشین گفت: این تفاهم نامه مصداقی از هماهنگی تیم اقتصادی دولت است که سهولت دسترسی به منابع، هدایت صحیح نقدینگی، کمتر شدن بوروکراسی اداری و کاهش انحراف از منابع، بخشی از دستاورد‌های آن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز افزود: بسیاری از مشکلات تامین مالی صنایع، مربوط به بخش در سرمایه در گردش است که در این خصوص طی سه ماهه نخست امسال با همکاری بانک‌ها، پرداخت تسهیلات، مبتنی بر صورتحساب سامانه جامع تجارت می‌شود که این اقدام در ۲۸ بانک از ۳۲ بانک کشور، عملیاتی شده است.

عقاب نشین گفت: در شیوه سابق تامین مالی این امر با پرداخت مستقیم تسهیلات، انجام می‌شد در حالی که در روش تأمین مالی زنجیره‌ای این فرآیند به صورت پیوسته و در طول زنجیره‌های تأمین و مبتنی بر جریان واقعی کالا و خدمات صورت گرفته و دسترسی به منابع مالی تولیدکنندگان ۳۰ درصد تسهیل می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز: در این روش به جای تسهیلات نقدی، می‌توان از ابزار‌های اعتباری مانند اوراق، برات و همچنین فاینانس استفاده کرد که علاوه بر کاهش نیاز به نقدینگی بنگاه‌ها، سبب هدایت منابع بانکی به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی خواهد شد.

استعلام الکترونیکی از سامانه جامع تجارت، مبنای پرداخت بانک‌ها خواهد بود و تأمین مالی زنجیره‌ای در ابتدا بر این مبنا، عملیاتی می‌شود.

عقاب نشین افزود: به همین منظور درخواست ما از کلیه واحد‌های صنعتی استان این است که حسب بخشنامه‌های متعدد وزارت صمت، در سامانه جامع تجارت عضو شده و فاکتور‌های خود را به ثبت برسانند چرا که پرداخت تسهیلات، مبتنی بر صورت حساب‌های سامانه‌ای خواهد بود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها