وزیر کشور گفت: کار خوبی در جهاد دانشگاهی انجام که براساس آن هفت واگن و یک رام آماده شده که ٨۵ درصد آن تولید داخلی است؛ این کار مثال خوبی برای خودکفایی در این حوزه است که به امید خدا تا خرداد ماه امسال به صورت ۱۰۰ در صد تمام خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت واگن‌ سازی تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه ها و نیازهای اصلی دولت توسعه مترو و خودکفایی در این حوزه از جمله تولید واگن است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خودکفایی در مترو و حوزه‌های جانبی آن تاثیرات مثبتی از خود برجای خواهد گذاشت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک واحد ممتاز در بیشتر صحنه‌ها حضور داشته و یکی از آنها حضور در ساخت و تولید واگن‌ های مترو است.

این مسئول ادامه داد: یکی از حسن‌های این کار آن است که شهرداری تهران سهام دار و هم مصرف کننده است و برای پیشبرد این طرح از نظر تامین منبع مالی مشکلی وجود نخواهد داشت.

شرکت واگن سازی تهران وابسته به شهرداری پایتخت، در راستای توسعه و گسترش صنعت حمل و نقل ریلی به ویژه بخش درون شهری، در جهت کمک به حل این معضل پیچیده و جدی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

شرکت واگن سازی تهران، تولید کننده قطارهای نقلیه ریلی برقی خود کشش و تریلر، ارائه دهنده خدمات تعمیرات و اورهال ناوگان ریلی برقی، ارائه کننده خدمات فنی و مهندسی در خصوص پروژه های مربوط به صنعت نقلیه ریلی، افتخار دارد که با همکاری و مشارکت گروه بزرگی از کارشناسان و خبرگان صنعت حمل و نقل ریلی، نقش قابل توجهی را در این زمینه ایفا می کند، بطوریکه از ابتدای تاسیس آن دستاوردهای درخشانی در جهت توسعه این صنعت کسب کرده و اطمینان دارد با تکیه بر نیروی انسانی با تجربه، متخصص و کارآمد خود و با بکارگیری دانش اندوخته شده از شرکت های مطرح و با تجربه در این زمینه، و نیز بازتولید، بومی سازی و مدیریت این دانش، قدم های بسیار بزرگتری در جهت خودکفایی این صنعت کارآمد در سامانه های حمل و نقل برخواهد داشت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها