دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد

قاچاق معکوس 700 میلیون دلاری دارو در سال

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قاچاق معکوس دارو رقمی بین 400 تا 700 میلیون دلار است که در راستای تفاهم‌نامه با وزارت صمت آن را به 400 میلیون دلار کاهش می‌دهیم.
کد خبر: ۱۳۶۰۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی قانعی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه شعار سال به هم‌افزایی برای تحقق اهداف فناورانه کمک می‌کند، گفت: مردم و مسئولان باید طعم دانش بنیان شدن را احساس کنند و شعار سال در این راستا می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: هدف گذاری اقتصادی برای زیست فناوری دارم و گزارشات در این باره را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌دهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: واردات دارو و فرآورده‌های دارویی حدود 2 میلیارد دلار است و در راستای تفاهم‌نامه همکاری با معاون صنایع عمومی وزارت صمت واردات دارو را به کمتر از یک میلیارد دلار می‌رسانیم.

وی بیان داشت: پایه‌گذاری‌های لازم برای کاهش واردات انسولین و پلاسما انجام شده است و در این رابطه هماهنگی‌ لازم با پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه و همچنین واحدهای تولید کننده مواد اولیه و واحدهای تولید بیوتکنولوژی انجام شده است.

منطقی موضوع کاهش قاچاق معکوس دارو را از دیگر موارد این تفاهمنامه عنوان کرد و بیان داشت: قاچاق معکوس دارو حدود 400 تا 700میلیون دلار است که در راستای این تفاهم‌نامه می‌خواهیم این رقم را به 400 میلیون دلار کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تاکید وزیر صمت تبدیل شهرک‌های صنعتی به دانش بنیان است گفت: ستاد توسعه زیست فناوری نقشه عملیاتی لازم را طراحی و با معاونت فناوری وزارت علوم نیز هماهنگی لازم انجام شده و توانمندی دانشگاه‌ها برای کمک به شرکت‌ها شناسایی شده است و این ظرفیت به سمت صنایع سوق داده می‌شود.

پیگیری 6 موضوع راهبردی صنعت غذا و دارو در تفاهمنامه با ستاد توسعه زیست فناوری

علیرضا شه پرست در این جلسه گفت: این تفاهم‌ نامه با هدف ارتقاء فناوری در صنعت غذا و دارو منعقد شده است.

وی افزود: موضوع دانش بنیان مورد تاکید وزارت صمت است و بعد از نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نگاه ویژه‌ای به این مسئله شده است.

مدیرکل دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صمت بیان داشت: اولین گام در این راستا برگزاری جلسه وزیر صمت با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ابتدای فروردین بود که در این جلسه موضوعات مرتبط با دانش بنیان در سه سطح ساختار وزارتخانه، گسترش زیست بوم و ارزیابی شرکت‌های دانش بنان پیگیری می‌شود.

وی افزود: امضا تفاهم‌نامه مشترک با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گام مهمی برای تحقق شعار سال است و 6 موضوع راهبردی در این تفاهمنامه گنجانده شده که از جمله آن می‌توان به نفوذ فناوری در صنعت، تدوین سند بالادستی در صنعت غذا و دارو و همکاری در راستای بازسازی و نوسازی زیرساخت‌های صنعت غذا و دارو اشاره کرد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای ارتقا فناوری در صنعت غذا و داروی کشور منعقد شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها