گروه های فلسطینی اعلام کردند؛

نشست ننگین «نقب» خنجر به پشت فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری اجلاس شرارت در فلسطین اشغالی را محکوم کرد و نسبت به فتنه انگیزی و شرارت صهیونیست ها در منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۵۹۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) هشتم فروردین ماه برگزاری اجلاس شرارت در فلسطین اشغالی را محکوم و آن را خیانت به آرمان آزادی فلسطین توصیف کرد.

وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب دیروز یکشنبه در اجلاسی که با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در منطقه اشغالی نقب برگزار شد، شرکت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری اجلاس خائنان به آرمان فلسطین با ظالمان و غاصبان قدس شریف آن هم در سرزمین فلسطین اشغالی تاکید کرد: هرگونه اقدام در عادی سازی و برقراری روابط با صهیونیست های تروریست و اشغالگران قدس، خنجری بر پشت ملت مظلوم فلسطین و هدیه ای به رژیم‌کودک کش اسرائیل در تداوم کشتار مردم و اشغال سرزمین بوده و تجربه تاریخی نشان داده که روند سازش و تسلیم نتیجه ای جز شکست و خواری حامیان آن به دنبال نداشته و سرزمین فلسطن جز با مقاومت ملت فلسطین و حمایت و پشتیبانی ملت ها و دولت های اسلامی‌، آزاد نخواهد شد.

خطیب زاده در پایان ضمن هشدار نسبت به فتنه انگیزی و شرارت صهیونیستها در منطقه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و گسترش روابط دوجانبه با کشورهای منطقه و مقابله با توطئه صهیونیستی- آمریکایی در ایجاد اختلاف و گسترش بی ثباتی در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

گفتنی است، جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین برگزاری اجلاس وزرای خارجه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی نقب را محکوم کردند.

به گزارش فارس، آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز دوشنبه گفت که واشنگتن به همکاری با متحدان منطقه‌ای علیه تهدیدات ایران و متحدانش ادامه خواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز چند روز پیش در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت: در عرصه سیاسی ضمن این‌که توسعه همکاری با کشورهای همسایه و منطقه را به عنوان اولویت در سیاست همسایگی دولت جدید با حسن نیت و جدیت دنبال می‌کنیم، ولی همواره نسبت به وجود نوعی از عادی سازی روابط اندک کشورهای همسایه با رژیم صهیونیستی هم هشدار می‌دهیم و در هر تنظیم رابطه دوجانبه‌ای این موضوع را به عنوان یک فاکتور منفی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند و برخی از حاکمان کشورهای منطقه به این موضوع توجه عمیق و جدی ندارند مورد تأکید قرار می دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها