معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: مسافران نوروزی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر بیشتر از اماکن تاریخی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۳۵۹۵۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: این یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگ گردشگری و میراث به شمار می‌رود. ما قطعاً نگران اقامت مسافران در سفرهای نوروزی هستیم، اما از طرفی هم از این حجم شور و نشاط موجود در بین مردم خوشحالیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی اظهار کرد: مسئولان و مدیران دولتی باید نگاه ویژه به حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی داشته باشند. جدای از سفرهای نوروزی و مسافران داخلی باید نگاه جدی به مسافران خارجی هم داشته باشیم. حوزه گردشگری با بقیه حوزه‌ها تفاوت عدیده‌ای دارد، در حوزه گردشگری خدمات‌گیرنده در فرآیند تولید حضور دارد؛ اگر این خدمات نامناسب باشد دیگر بازگشت‌پذیر نیست. مسافر در طول سفر باید بتواند از خدمات سفر استفاده کند و باید حتماً تلاش کنیم رضایت مردم را در کمترین زمان برآورده کنیم.

او گفت: نسبت به دوره قبل از کرونا و دو سال گذشته ۶۰ درصد افزایش بازدیدکننده از اماکن تاریخی و فرهنگی داشته‌ایم. فلسفه ستاد هماهنگی خدمات سفر خدمت به مسافران است و امیدوارم که بتوانیم این رسالت را به درستی انجام دهیم.

در این جلسه فاطمی دبیر ستاد گفت: شب گذشته با پیک اقامت در استان‌ها روبه‌رو بودیم و در برخی از شهرها و استان‌ها به حد اضطرار رسیدیم. در شهرهای مشهد، شیراز و یزد در مساجد و تکایا به روی مردم باز شد و مسافران در این اماکن ساکن شدند. در ورودی حرم امام رضا (ع) و امامزاده‌ها شاهد بودیم که مردم این شهرها مسافران را برای اسکان به منازل خود می‌برند و این همدلی از طرف مردم جای قدردانی دارد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر افزود: توصیه‌های سفر به حضور در شهرهای مکمل در نوروز امسال مورد استقبال مسافران قرار گرفته است و بیشترین رشد را بین استان‌ها و شهرهای مکمل مقصد در خراسان جنوبی داشته‌ایم. بیشترین رشد را از لحاظ مسافرگیری و سفر نیز در استان بوشهر داشته‌ایم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها