رسانه های وابسته به واتیکان تماس تلفنی پاپ فرانسیس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تایید کردند.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۶۱
به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های وابسته به واتیکان تماس تلفنی صبح سه شنبه میان پاپ فرانسیس و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تأیید کردند، اما محتوای آن را فاش نکردند.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود در پارلمان ایتالیا گفت: من با پاپ صحبت کردم و او سخنان بسیار مهمی داشت. طبق گفته زلنسکی پاپ تاکید کرد: می‌فهمم که شما صلح می‌خواهید و می‌دانم که باید از خود دفاع کنید، سربازان دفاع می‌کنند، غیرنظامیان از وطن خود دفاع می‌کنند و همه دفاع می‌کنند.

کشور‌های غربی در جنگ اوکراین از همه روش‌های موجود به کی یف کمک کرده‌اند. آمریکا سعی دارد تا در ادامه کمک‌های خود به اوکراین برخی از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت شوروی را که به صورت مخفیانه سال‌ها پیش خریده بود به اوکراینی‌ها تحویل دهد. اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال از سامانه موشکی ضد هوایی «اوسا» نام برده و تاکید کرده است که آمریکایی‌ها قصد ندارند سامانه اس -۳۰۰ که زمانی از بلاروس دریافت کرده بودند را به اوکراین بفرستند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا نسخه‌های واحدی از سیستم‌های دفاع هوایی را که اتحاد جماهیر شوروی از آن‌ها استفاده می‌کرد و برای مقاصد اطلاعاتی به کشور‌های دیگر می‌فروخت را به دست آورده است.
 
منبع: خبرگزاری مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها