پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به تیراندازی در دبستانی در تگزاس که به کشته شدن دستکم ۱۹ دانش آموزمنجر شد، خواستار اجرای مقررات کنترل حمل سلاح شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۶۴۰
به گزارش جام جم آنلاین ، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: پاپ فرانسیس گفت این تیراندازی «قلب او را شکسته است».

جمعیت حاضر در میدان سنت پیتر که روز چهارشنبه برای شرکت در خطابه عمومی هفتگی شرکت داشتند از درخواست پاپ برای اجرای مقررات کنترل حمل سلاح تقدیر کردند.

روز گذشته وخیم‌ترین حمله تیراندازی در آمریکا که در تقریبا یک دهه پیش بی سابقه بوده است به وقوع پیوست.

رهبر کاتولیک‌های جهان درباره تیراندازی در تگزاس گفت: قتل عام دانش آموزان در دبستانی در تگزاس قلبم را شکست. برای کودکان و بزرگسالانی که کشته شدند و برای خانواده‌های آن‌ها دعا می‌کنم.

وی افزود: زمان آن رسیده که بگوییم قاچاق بی رویه اسلحه دیگر «کافی» است. بیایید همه تعهد بدهیم تا تراژدی‌هایی از این دست تکرار نشوند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز ساعاتی بعد از این حمله درسخنانی از کاخ سفید از آمریکایی‌ها خواست در مقابل لابی سیاسی قدرتمند سلاح بایستند؛ کسانی که مانع اجرای مقررات جدی‌تر در کنترل سلاح در آمریکا می‌شوند.

پاپ فرانسیس اغلب در قبال صنعت تسلیحات موضع گیری کرده است. او در سال ۲۰۱۵ گفت افرادی که سلاح می‌سازند یا در صنایع تسلیحاتی سرمایه گذاری می‌کنند اگر خود را مسیحی بخوانند منافق هستند.

به دنبال تیراندازی در روز سه شنبه به وقت محلی در یک مدرسه ابتدایی در شهر اوالد ایالت تگزاس تاکنون دستکم ۱۸ دانش آموز و یک معلم کشته شده‌اند.

اریک استرادا از اداره امنیت اجتماعی تگزاس اعلام کرد: در این حادثه فرد تیرانداز نیز کشته شده است.

«گرگ ابوت» فرماندار تگزاس اعلام کرده است فرد تیرانداز یک نوجوان ۱۸ ساله به نام سالوادور راموس بوده است. وی پس از خروج از خودروی خود با یک اسلحه کمری و اسلحه اتوماتیک وارد این مدرسه شده و به سمت دانش آموزان شلیک کرده است.

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست، اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها