یک روانشناس با تاکید بر لزوم شناخت کافی دختر و پسر از معیار‌های ازدواج خود گفت: بین سه تا شش ماه آشنایی برای ازدواج دختر و پسر لازم است تا در این مدت هر دو طرف بتوانند به شناخت کافی از یکدیگر برسند.
کد خبر: ۱۳۵۹۴۲۴
به گزارش جام جم آنلاین، دکتر مژگان احمدپور، درباره لزوم رسیدن به تفاهم پیش از ازدواج اظهار کرد: بین سه تا شش ماه آشنایی برای ازدواج لازم است تا دو طرف بتوانند درباره موضوعات مختلف خانوادگی، محیط کار، نوع برخورد، انعطاف پذیری و سازگاری، درون گرایی و برون گرایی و... یکدیگر به شناخت کافی برسند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت انجام مشاوره پیش از ازدواج برای رسیدن به شناخت کافی از همسر، ادامه داد: تست‌ها و آزمون‌های روانشناختی وجود دارد که ویژگی‌های شخصیتی افراد با انجام آن‌ها مشخص می‌شود و معمولا مشاوران ازدواج این تست‌ها را برای دختر و پسر انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اساسی که باید هنگام ازدواج به آن دقت شود "معیار‌های ازدواج" طرفین است، تصریح کرد: پنج مولفه اصلی که شامل سن، تحصیلات، فرهنگ و مذهب، مسائل خانوادگی و مالی می‌شود، در فرآیند بررسی دو طرف برای ازدواج مد نظر قرار داده می‌شود. درواقع هدف از مشاوره پیش از ازدواج این است که شباهت‌ها و تفاوت‌های دختر و پسر توسط روانشناس به افراد بیان شود.

این روانشناس با بیان اینکه نتیجه آزمون‌های روانشناختی پیش از ازدواج اگر بین ۶۰ تا ۶۵ و در حد مطلوب ۷۰ درصد تفاهم باشد، شرایط بسیار خوب است، افزود: این ۶۵ تا ۷۰ درصد درواقع تفاهم ایده آل محسوب می‌شود و ۳۰ درصد باقی مانده نیز به تفاوت‌ها فردی دو طرف باز می‌گردد که طبیعی است.

احمدپور با تاکید بر اینکه دختر و پسر باید در بررسی تفاهم به هم کفو بودن در تمام زمینه‌ها اعم از اخلاقی، اجتماعی، روانی، اقتصادی و... دقت کنند، گفتت: داشتن تفاوت فردی با همسر تا حدی خوب و طبیعی است چراکه اگر این تفاوت‌ها نباشد زوجین اصلا حرفی برای گفتن با هم ندارند.

وی همچنین هشدار داد که اگر تفاوت‌ها بیش از حد و بیش از ۳۰ درصد باشد، زوجین دچار تضاد و به اصطلاح سوهان روح هم می‌شوند.

به گفته این روانشناس شناخت دختر و پسر از یکدیگر و پیش از ازدواج باید در تمام زمینه‌ها اعم از نوع برخورد و رفتار با دیگران، شخصیت، نوع رفتار در محیط کار، نحوه برخورد فرد با کارفرما و همکاران در محیط کار و... ایجاد شود.

این استاد دانشگاه معتقد است که مسافرت‌های یک روزه و کوتاه مدت در ایام نامزدی می‌تواند به شناخت بیشتر دختر و پسر از هم کمک کند چراکه نوع رفتار افراد در مسافرت نظیر خرج کردن پول، غذا خوردن و... بسیاری از ابعاد شخصیتی افراد بروز می‌کند.

احمدپور در پایان سخنان خود با تاکید بر اهمیت انجام مشاوره پیش از ازدواج، به جوانان در آستانه ازدواج توصیه کرد: در هر زمینه‌ای طرف مقابل را بررسی کنید. درباره ارتباط او با خانواده، والدین و خواهر و برادرها، مسئولیت پذیری او در امور زندگی، از لحاظ اخلاقی و روانی و ارتباطات اجتماعی به شناخت برسید. در موقعیت‌های مختلف او را بررسی و امتحان کنید و حتما با خانواده او از نزدیک آشنا شوید چراکه خواهر و برادر‌ها و والدین تاثیر زیادی در ازدواج افراد دارند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها