وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان لبنان:

موضع ایران در بحران‌های موجود در جهان صریح و روشن است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی حضور هرگونه نیرو و یا کارشناس نظامی از این حزب در اوکراین را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۳۵۹۲۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در جریان دیدار سالانه با اعضای سازمان پیشاهنگان امام مهدی (عج) به تحولات اوکراین پرداخت.

وی در این باره اظهار کرد: به طور کلی فقط دو نکته در رابطه با جنگ فعلی در اوکراین وجود دارد و ما همیشه گفته‌ایم که دولت لبنان باید این موضوع را پیگیری کند تا از آن درس بگیرد. امروز باید از دولت لبنان بخواهیم که یک کمیته فوق‌العاده تشکیل دهد، چراکه پیامد‌های این جنگ به لبنان و منطقه رسیده است.

وی افزود: از آنجایی که جنگ اوکراین بر نیاز‌های اصلی لبنان و تولیدات نفتی در کنار مواد غذایی ازجمله نان، روغن و گندم تاثیر گذاشته است، این امر مستلزم تشکیل یک کمیته توسط دولت لبنان است تا این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. امروز کشور‌های بزرگ در سراسر جهان که مشکلات ما را ندارند کمیته فوق العاده تشکیل داده‌اند تا پیامد‌های این جنگ به ویژه در بخش غذایی را مورد بررسی قرار دهند و دولت لبنان نیز باید همین اقدام را انجام دهد.

وی ادامه داد: نکته دیگری نیز وجود دارد که چند روز پیش در برخی از شبکه‌های لبنانی مطرح شد، اما تشخیص ما این بود که این شبکه شایسته اظهار نظر درباره این اخبار نیست، با این وجود امروز برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای عربی خارج از لبنان اخبار منتسب به شبکه‌های مذکور در لبنان را مخابره کردند و آن را به ستاد کل ارتش اوکراین نسبت دادند. این شبکه‌های ماهواره‌ای عربی مدعی شدند که نیرو‌ها و کارشناسان نظامی حزب‌الله درحال حاضر در اوکراین حضور دارند و با توجه به تجربه نبرد شهری، در کنار نیرو‌های روس در جنگ شرکت می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به این اخبار جعلی تاکید کرد: امروز قاطعانه صحت چنین اخباری را رد می‌کنم، این اخبار دروغ و اکاذیب بی‌پایه و اساسی هستند که به هیچ وجه صحت ندارند. هیچ عضوی از حزب‌الله و هیچ نیروی نظامی و کارشناسی از این حزب در اوکراین حضور ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: طی روز‌های آتی خواهیم دید که شبکه‌های ماهواره‌ای عربی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به آن‌ها عبارت "مداخله حزب الله در جنگ اوکراین" را تیتر می‌کنند. در هر صورت ما به صدور بیانیه‌های تکذیب در این باره ادامه خواهیم داد، اما امروز می‌خواهم تأکید کنم که این اخبار بی‌پایه و اساس بوده و شایعه و دروغ هستند.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها