سخنگوی کمیته چهارشنبه پایانی سال مرکز اورژانس تهران با تشریح آمار مصدومان حوادث چهارشنبه پایانی سال گفت: متأسفانه تاکنون یک نفر فوتی داشته‌ایم.
سخنگوی کمیته چهارشنبه پایانی سال مرکز اورژانس تهران با تشریح آمار مصدومان حوادث چهارشنبه پایانی سال گفت: متأسفانه تاکنون یک نفر فوتی داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۳۵۸۹۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، سعید مهرسروش در گفتگو با مهر با تشریح جدیدترین آمار حوادث ناشی از چهارشنبه پایانی سال گفت: از هشت صبح اول اسفند ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۶ امروز مورخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد ماموریت‌هایی که اورژانس در تهران انجام داده، ۴۴ مورد بوده و ۳۱ نفر مصدوم داشته‌ایم.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایانی سال مرکز اورژانس تهران با اشاره به انتقال ۲۲ نفر از بیماران به بیمارستان اظهار کرد: هشت نفر نیز درمان در محل داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: از تعداد افراد یاد شده، ۲۵ نفر خود از مواد محترقه استفاده کردند و شش نفر نیز عابر بودند که دچار آسیب شدند.

مهرسروش با بیان اینکه بیشترین آسیب‌ها سوختگی و آسیب چشمی بوده است، اذعان کرد: در میان مصدومان، یک نفر کودک نیز وجود دارد که متأسفانه از ناحیه دست قطعاً عضو شده است.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایانی سال مرکز اورژانس تهران جنسیت بیماران را ۲۹ نفر آقا و دو نفر خانم اعلام کرد.

میعادفر، رئیس سازمان اورژانس گفت: تا این لحظه آمار مصدوم‌ها به ۸۱۴ نفر رسیده که ۱۴۲ نفر از این آمار بستری شدند. ۲۰ نفر در ICU بستری هستند و وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: ۱۳ مورد آمار فوت شدگان تا این لحظه است. ۶۳ نفر قطع عضو (بیشتر اندام فوقانی) رخ داده، آسیب به چشم ۲۴۳ مورد و سوختگی ۳۴۵ مورد ثبت شده است. آمار فوت شدگان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

تعداد بازدید : 66

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران از خروج یک دستگاه آمبولانس از عملیات در پی اصابت مواد محترقه خبر داد.

سعید مهر سروش در این باره گفت: یک دستگاه آمبولانس در منطقه یافت آباد مورد اصابت مواد محترقه قرار گرفته و دچار آسیب شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تکنسین اورژانس آسیب ندیده اما یک آمبولانس از عملیات خارج شد.

سخنگوی کمیته چهارشنبه سوری مرکز اورژانس تهران- از آسیب دیدن سه دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: یک آمبولانس از عملیات خارج شده است.

یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه از ساعت هشت صبح امروز سه شنبه تا کنون ٢٢ نفر مصدوم شدند که ١٢ نفر به بیمارستان منتقل و ٩ نفر در محل درمان شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفند ماه ۴٨ نفر مصدوم شدند که ٢۶ نفر به بیمارستان و ٢١ نفر در محل درمان شدند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران خاطرنشان کرد: یک نفر جان خود را از دست داده است؛ همچنین از ابتدای بهمن ماه تا کنون سه نفر فوت کردند که این آمارها نشان می‌دهد، آمار مصدومان تهران افزایشی است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:  ساعت ١٩:۴۵ حادثه انفجار مواد محترقه داخل پارکینگ ساختمان مسکونی در محله مشیریه ایستگاه شماره ٧٨ به محل اعزام شد.

وی افزود: یک خودرو ٢٠۶ در حال خروج از پارکینگ بوده که به دلیل پرتاب مواد محترقه دچار حادثه می شود.

ملکی ادامه داد: مشخص نیست مواد محترقه داخل پارکینگ وجود داشته یا آن را داخل پارکینگ پرتاب کردند. خسارت سنگین به ٢٠۶ وارد شده است. این حادثه منجر به شعله‌وری نیز شده است. در این حادثه یک آقای ٣٣ ساله که راننده خودرو بود و یک عابر دچار مصدومیت شدند.

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ: تا این لحظه در چهارشنبه پایان سال ۳۵ نفر از مخلان امنیت و کسانی که با انفجار ترقه سعی در سلب آسایش مردم را داشتند، دستگیر شدند.

سخنگوی اورژانس گفت: از اول بهمن تا امروز به‌دلیل انفجار مواد محترقه شاهد فوت ۱۱ نفر بوده‌ایم و ۵۰ نفر نیز قطع عضو شده‌اند. به چشم ۱۶۶ نفر آسیب واردشده و ۲۵۳ نفر هم دچار سوختگی شده‌اند. بیشتر افراد آسیب‌دیده در استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و قزوین ساکن هستند.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به جدیدترین آمار از حوادث مراسم چهارشنبه سوری گفت: متأسفانه از اول بهمن ماه تا کنون ۴۸۶ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند.

وی افزود: در یک ساعت اخیر ۴۵ مصدوم به این عدد اضافه شده است و تعداد مصدومان تا کنون ۴۸۶ نفر شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: متأسفانه تا به این لحظه ۱۱ هم وطن جان خود را در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری از دست دادند.

خالدی ادامه داد: همچنین ۴۹ نفر دچار قطع عضو و ۲۳۰ نفر دچار سوختگی‌های متوسط تا شدید شدند.

وی با اشاره به اینکه آمار مصدومان افزایشی است: در مقایسه با سال گذشته تعداد مصدومان ۴۷ درصد رشد داشته است و البته از ساعت ۱۶ تا ۱۱ پیک مراجعه به مراکز درمانی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: ۵۸ درصد از مصدومان افرادی هستند که استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۱۵ درصد مصدومان عابران پیاده بودند.

خالدی با اشاره به سه استانی که بیشترین مصدومان را دارند، گفت: استان آذربایجان شرقی با اختصاص ۲۰ درصد از مصدومان، استان تهران با اختصاص ۱۸ درصد مصدومان و استان قزوین با اختصاص ۱۵ درصد از مصدومان بیشترین استان‌هایی هستند که مصدومان مرتبط با چهارشنبه سوری را دارند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: حدود هزار و ۲۰۰ آتش‌نشان که در شیفت استراحت بودند، فراخوانده شدند. در حدود ۴۵۰ نقطه نیروهای آتش‌نشانی مستقر هستند. ۳۸۰ وسیله نقلیه مختلف هم در مناطق حضور دارد.

رئیس پلیس تهران گفت: ماموران در تمام مناطق مستقر هستند و با کوچک‌ترین رفتار ناهنجار برخورد قاطع می‌کنند. تا الان ۱۰ نفر از افراد هنجارشکن دستگیر شدند و تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود.

سید جلال ملکی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: ساعت ١٧:۵۶ روز جاری یک مورد حادثه انفجار مواد محترقه در یک منزل مسکونی در شهر ری، چهار راه خط آهن به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که ایستگاه شماره ١۴ به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: آتش نشانان در مدت زمان سه دقیقه به محل رسیده و مشاهده کردند که در پارکینگ یک ساختمان پنج طبقه و مسکونی، دو پسر جوان حدودا ١۵ ساله دچار مصدومیت شدند. بخشی از البسه این افراد پاره شده بود و خودشان نیز از ناحیه سر و صورت مصدوم شده بودند.

ملکی گفت: هر دو نفر به عوامل اورژانس تحویل داده و مشخص شد با مواد اولیه ساخت مواد محترقه کار می کردند که مقدار مواد موجود موجب انفجار شده بود. البته خود این افراد اعلام می کردند که دو نفر دیگر نیز در محل حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: این حادثه منجر به شعله وری نشده بود و دقایقی قبل آتش نشانان از محل حادثه به ایستگاه خود بازگشتند.

چهارشنبه آخر سال به عنوان یک جشن در تقویم کشورمان ثبت شده، اما از این جشن فقط یک نام باقی مانده است و متأسفانه تلخی‌های حاصل از حوادث آن بیشتر در ذهن تداعی می‌شود.

مهدی ۱۱ ساله است و همزمان با چهارشنبه آخر سال یک توصیه به مردم دارد. او که پارسال در حوادث چهارشنبه آخر سال دچار حادثه شده و دهان و زبانش سوخته است از مردم می‌خواهد در این شب خطرناک بیشتر مراقب خود باشند.

تعداد بازدید : 37

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها