شواهد فزاینده‌ نشان می‌دهد خواب نقش مهمی در مدیریت وزن دارد.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از رازهای موفقیت هرچه بیشتر در زمینه کاهش وزن، خواب خوب شبانه است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک ساعت خواب اضافی در هر شب می تواند به افراد کم خواب که اضافه وزن دارند کمک کند تا ۲۷۰ کالری بیشتر در روز بدون حتی تلاش بیشتر، بسوزانند.

از شرکت‌کنندگان در مطالعه انجام شده خواسته نشد کالری ورودی بدن خود را محدود کنند و حتی نمی‌دانستند که کالری دریافتی برای آزمایش اندازه‌گیری می‌شود.

این بررسی با تجزیه و تحلیل نمونه‌های ادراری که شرکت‌کنندگان فکر می‌کردند برای اندازه‌گیری موارد دیگر جمع‌آوری می‌شوند، انجام شد.

کاهش ۲۷۰ کالری در روز فوق‌العاده است. این کاهش از نظر بالینی نیز مهم بوده و همچنین برای افرادی که در برنامه کاهش وزن هستند تا حد زیادی حائز اهمیت است.

این مطالعه اولین مطالعه‌ای نیست که خواب را با الگوهای غذا خوردن مرتبط می‌کند. با وجود تعداد فزاینده‌ای از شواهد مانند این مطالعه جدید که نشان می‌دهد خواب کافی به افراد کمک می‌کند تا به یک رژیم غذایی سالم (از نظر کمیت و کیفیت کالری مصرفی) پایبند باشند، خواب هنوز بخشی از گفتگوهای مطرح شده در خصوص کاهش وزن نیست - حتی در میان پزشکان و بیمارانشان.

جیمز رولی، پزشک بخش مراقبت‌های ویژه و استاد پزشکی خواب در دانشگاه ایالتی وین در این باره می‌گوید: برای سال‌ها، خواب جزئی از «معادله» در نظر گرفته نمی‌شد.

این فاکتور اکنون به طور فزاینده‌ای به رسمیت شناخته شده است. خواب باید به عنوان یک جزء مهم از سلامت قلب و عروق، سلامت متابولیک و ورزش و غذا در نظر گرفته می‌شود. واضح است که خواب کافی برای سلامت کلی بدن مهم است.

وی افزود: اکنون ما توصیه به خواب بیشتر برای کمک به کاهش وزن و حفظ وزن مناسب در ورزش را آغاز کرده‌ایم. این تحقیق جدید بخش مهمی از پازل سلامتی است و تأثیر میزان خواب بر مصرف کالری را تقویت می‌کند.

برای این مطالعه، پزشکان ۸۰ بزرگسال را انتخاب کردند که دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ بودند. این گروه با میانگین سنی حدود ۳۰ سال گزارش دادند که به طور منظم کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابند. پس از دو هفته نظارت بر عادات خواب شرکت کنندگان در مطالعه در خانه و از طریق حسگرهای مچ دست، تیم تحقیقاتی شرکت‌کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند.

سپس هر دو گروه به مدت دو هفته دیگر با حسگر مچ که الگوهای خواب آنها را ثبت می‌کرد، در خانه خوابیدند. ۷۰ درصد از کسانی که مشاوره خواب دریافت کردند، مشاغل تمام وقت یا نیمه وقت داشتند و برای اکثر افراد، تغییر عادات خواب به معنای زودتر خوابیدن هر شب بود.

کنار گذاشتن موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی قبل از خواب عامل بزرگ دیگری بود که به افراد این گروه کمک می‌کرد تا یک ساعت خواب اضافی را در هر شب داشته باشند.

داده‌ها نشان می‌دهد کسانی که این مشاوره را دریافت و اجرا کرده‌اند، خواب خود را بهبود بخشیده و هر شب یک ساعت و ۱۲ دقیقه بیشتر از قبل می‌خوابند.

آنها همچنین در نهایت به طور متوسط ​​۲۷۰ کالری بیشتر در طول روز مصرف کردند. برخی از شرکت‌کنندگان تا ۵۰۰ کالری بیشتر سوزاندند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها