وزارت خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

ایران از هر تلاشی برای آتش‌ بس در یمن حمایت می‌کند

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در پاسخ به اتهامات ضدایرانی سفیر عربستان در قاهره تصریح کرد: فرافکنی و تکرار ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مشکلی را از عربستان سعودی و از منطقه حل نمی‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۸۱۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی، رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر در پاسخ به اتهامات و ادعاهای تکراری سفیر ریاض در قاهره که در مصاحبه با روزنامه الاخبار مصر علیه جمهوری اسلامی ابراز شده، تاکید کرد: اتهامات سفیر عربستان سعودی در قاهره به ایران، در مورد دخالت در امور کشورهای منطقه کاملا مردود است و بر خلاف ادعاهای بی اساس وی، متن و روح قانون اساسی و سیاست عملی و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی ملت های دیگر و احترام به استقلال و حاکمیت کشورها و در عین حال حمایت از مظلوم است. ایران هم در مواضع و هم در عمل نشان داده که در کنار دولت های ملی و ملت های منطقه ایستاده و مخالف توسل به زور و روش های تروریستی برای ایجاد بی ثباتی و تزلزل در منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند که در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، همواره در کنار ملت ها و دولت های منطقه از جمله لبنان و فلسطین بوده و در توانمندسازی آنان برای دفاع از خود در مقابل متجاوز، شرافتمندانه ترین اقدامات و بیشترین موفقیت ها را داشته است؛ مضافا آنکه ایران در مبارزه علیه تروریسم داعشی و تکفیری – که خاستگاه فکری و عقیدتی و نیز حامیان مادی و معنوی آنان برای جهانیان مشخص است- نقشی تعیین کننده در کل منطقه از جمله در عراق و سوریه داشته است.

کنعانی در خصوص مساله یمن نیز تصریح کرده، برخلاف ادعاهای سفیر عربستان در قاهره، شکل گیری و ادامه بحران اسفناک و دردناک این کشور (یمن)، محصول تجاوز نظامی غیرقانونی و غیراخلاقی 7 ساله عربستان علیه مردم مسلمان یمن است. به ایشان توصیه می‌کنم به جای اتهام زنی ناشیانه به ایران در قضیه یمن، به دولت متبوع خود توصیه کند به تلاش های ایران برای حل سیاسی بحران یمن بپیوندد و نیز به حسن نیت و ابتکارهای سیاسی جمهوری اسلامی برای انجام گفتگوهای منطقه ای و ایجاد ثبات و امنیت جمعی پاسخ مثبت دهد.

بدیهی است، ایران از هرگونه تصمیم عربستان برای در پیش گرفتن گفتگو و همکاری به جای منازعه استقبال می‌کند، چرا که بهبود مناسبات و همکاری های دو کشور می‌تواند به نفع دو کشور و بلکه همه منطقه باشد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها