معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به کمبود شدید منابع آبی و ضرورت مدیریت مصرف، صاحبان چاه‌های فرم یک برای نصب کنتور هوشمند باید اقدام کنند
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با توجه به کمبود شدید منابع آبی و ضرورت مدیریت مصرف، صاحبان چاه‌های فرم یک برای نصب کنتور هوشمند باید اقدام کنند
کد خبر: ۱۳۲۴۱۰۱

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گفت: صاحبان چاه‌های فرم یک باید برای نصب کنتور‌های هوشمند اقدام کنند، زیرا در حال حاضر ۶۰ درصد چاه‌ها دارای کنتور هوشمند است و مابقی هنوز به این سیستم مجهز نشده است و از صاحبان چاه‌های فرم یک درخواست می‌شود برای نصب کنتور اقدام کنند.

فرخزاد افزود: در حال حاضر شاهد توسعه باغات هستیم و این موضوع باید مدیریت شود تا افراد دارای چاه‌ها فرم یک برداشت اضافه نداشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به چالش جدی در زمینه تامین منابع آبی به کشاورزان اطلاع رسانی شده است و تذکر داده شده تا کشت تابستانه بیش از سقف تعیین شده نباشد.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: دستور جدید آبیاری باغات صادر شده و قرار است استعلام را جهاد کشاورزی بموقع پاسخ دهد تا بتوان برای تعیین تکلیف را تا پایان سال اقدام کرد.

فرخزاد تصریح کرد: در کشت برنج در برخی مناطق استان از جمله الموت به دلیل این که قطعات کوچک و محدود است و از آب سطحی استفاده می‌شود و بازچرخه آب به استان گیلان می‌رود می‌توانیم مجوز کشت را بگیریم که این کار مستلزم پیگیری امور از وزارتخانه است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم با تمدید مهلت ممنوعیت کشت تا سه سال بتوانیم مجوز لازم را برای تداوم کشت برنج در استان دریافت کنیم.

فرخزاد در خصوص برخورد با برداشت آب با تانکر از کانال آب و افزایش هزینه آب بهای باغ ویلا‌ها نکاتی را متذکر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها