استاندار قزوین گفت: در استان قزوین یک واحد صنعتی خصوصی داریم که گردش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است، یعنی کل بودجه عمرانی ما از گردش مالی این یک واحد صنعتی بسیار کمتر است.
استاندار قزوین گفت: در استان قزوین یک واحد صنعتی خصوصی داریم که گردش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است، یعنی کل بودجه عمرانی ما از گردش مالی این یک واحد صنعتی بسیار کمتر است.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۹۹

به گزارش جام جم آنلاین قزوین:محمدمهدی اعلایی گفت در قزوین درباره وضعیت اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در استان اظهار داشت: در حوزه عمرانی متأسفانه در سال‌های اخیر به خاطر کمبود منابع مالی بخشی از زیرساخت‌هایمان مثل راه‌ها در معرض فرسایش و استهلاک قرار گرفته‌اند و به دلیل کافی نبودن منابع مالی امکان ترمیم یا ایجاد راه‌های جدید فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه کل بودجه عمرانی سال گذشته 1400 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در حاضر در استان قزوین واحد صنعتی خصوصی داریم که گردش مالی آن 10 هزار میلیارد تومان است. یعنی کل بودجه عمرانی ما از گردش مالی این یک واحد صنعتی بسیار کمتر است. بنابراین در کل بودجه‌های دولتی را نمی‌توان موتور محرکی برای توسعه عمرانی برشمرد.

اعلایی اضافه کرد: یکی از طرح‌های عمرانی مهم استان قزوین همین بیمارستان 700 تختخوابی است که با توجه به اوضاع کمبود تخت‌های بیمارستانی واقعاً به تکمیل آن نیاز داریم و باید به هر طریقی به این پروژه بزرگ بیمارستانی منابع عمرانی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از مناطق و نواحی استان قزوین مدارس ما فرسوده هستند و یا کمبود مدارس داریم که در این حوزه‌ها هم برای بازسازی و مرمت مدارس و احداث مدارس جدید نمی‌توان روی اعتبارات دولتی حساب ویژه‌ای باز کرد.

معضل تسویه طرح‌های عمرانی با اوراق خزانه

استاندار قزوین با ذکر اینکه علاوه بر کمبود اعتبارات و منابع بخش عمده‌ای از منابع تخصیص‌ داده‌شده به طرح‌های عمرانی به صورت اوراق خزانه بوده است، گفت: همین تأمین هزینه اجرای طرح‌های عمرانی با استفاده از اوراق در دولت قبل مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

اعلایی افزود: همان اوراقی که در سالیان گذشته به صورت سررسیدهای 2 و 3 ساله داده شده بود، امروز موعد سررسیدهایشان فرارسیده و دولت سالی 200 هزار تومان برای تسویه اوراق سررسیدشده سال‌های قبل را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین نگاه ما این است که برای اجرای و تکمیل طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان قزوین از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم و تا جایی که قانون به ما اجازه دهد، از این ظرفیت بهره خواهیم برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها