مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: با توجه به وقوع حوادث مردمی برق گرفتگی در حین انجام خانه تکانی در ایام آخر سال ، لازم است شهروندان به منظور جلوگیری ازبروز خسارت های مالی و جانی نکات ایمنی را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۷۸
به گزارش اختصاصی جام جم انلاین لرستان: فریدون خودنیا افزود: یکی از علل شایع برق گرفتگی در روزهای پایانی سال عدم رعایت اصول ایمنی هنگام نظافت لوازم برقی است .

وی ادامه داد: خیس شدن پریزها و اتصالات برقی و همچنین پاک کردن پریزهای برق با دستمال های نمدار و خیس نیز از مواردی است که میتواند منجر به برق گرفتگی شود لذا به منظور جلوگیری از بروز حوادث، حتما نسبت به قطع جریان برق از طریق کنتور اقدام نمائید.

خودنیا اظهار کرد: قبل از شستشوی کابینت ها، هود و لوازم برقی و دیوارهای آشپزخانه فیوز اصلی برق را از محل كنتور برق قطع کنیم و با استفاده از فازمتر از قطع بودن برق مطمئن شویم و با نصب علامت هشدار مراقب باشیم افراد دیگر بدون اطلاع ما برق را وصل نکنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان بیان کرد: لازم است از وصل مجدد برق و اتصال وسایل برقی به پریز تا خشک شدن کامل کف و دیوار آشپزخانه خودداری نمائید .
 
 
وی عنوان کرد: از آنجایی که ساختمان ها در اکثر مناطق شهری بلند مرتبه شده و مشرف به شبکه های هوایی برق هستند، بارها دیده شده فرش، موکت، پرده، ملحفه ها و دیگر لوازم به دلیل استقرار نادرست با کوچکترین وزش باد از روی بام ها بر روی سیم های شبکه های برق سقوط مینمایند که این موضوع می تواند باعث حوادث برق گرفتگی را برای شهروندان شود .

خودنیا تصریح کرد:  از آویزان کردن با پهن نمودن اقلام و لوازم خود روی پشت بام ها که در جوار شبکه های برق هستند جدا خودداری کرده و چنانچه مجبور به استفاده از فضای پشت بام هستند، حتما موكت، فرش و سایر موارد مشابه را به صورت مطمئن، محکم کرده تا با وزش باد بر روی شبکه های توزیع برق سقوط نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت:  در صورت سقوط اشیاء ( فرش ، لباس و ...) بر روی شبکه برق ، به علت وجود خطر برق گرفتگی بایستی بلافاصله موضوع را از طریق اداره برق ( سامانه تلفني 121 ) اطلاع دهید تا نسبت به برداشتن اشياء توسط پرسنل اداره برق اقدام شود.

خودنیا بیان کرد: در هنگام نظافت پنجره ها و نمای ساختمان ، حیاط و پارکینگ ضمن رعایت حریم شبکه برق مراقب باشید تا آب به سمت شبکه و تاسیسات برق ( كنتور ، تابلو برق و ترانس و ...) پاشیده نشود.

وی یادآور شد:  شهروندان در صورت مشاهده هرگونه شرایط مخاطره آمیز ، ناشی از خطوط و تجهیزات شبکه توزیع برق ، با سامانه شبانه روزی 121 تماس بگیرند.
 

     
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها