مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام عنوان کرد:

صحنه های دفاع مقدس باید همواره بازگو شوند تا برای آیندگان باقی بماند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان ایلام عنوان کرد:

رسانه‌ها باید اسوه‌ها و الگوها را به نسل جوان بشناسانند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی دو کشور را از سقوط حتمی نجات داد و به‌عنوان بخشی از تاریخ درخشان ما محسوب می‌شود گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند این اسوه‌ها و الگوها را به جامعه و به‌ویژه نسل جوان بشناسانند.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۸۱

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ جمال اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ارتباط با رسانه‌ها زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه است گفت : رسانه‌ها نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند

 وی افزود: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و با تأکیدات مقام معظم رهبری، ۲۲ اسفندماه در سال ۱۳۸۳ به عنوان روز بزرگداشت شهداء نامگذاری شده است.

 
 وی ادامه داد: رسانه‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهی را برعهده دارند و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌توانند نقش کلیدی ایفا کنند.

اسدی افزود:  هر کشور و ملتی یک تاریخ دارد که به آن افتخار می‌کنند ما به سابقه تاریخی خود افتخار می‌کنیم و  اوج درخشش تاریخی‌ ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ۸ سال دفاع مقدس رقم خورده‌است.

وی اضافه کرد:  در تاریخ این مرز و بوم اسوه‌هایی وجود دارند که خود تاریخ محسوب شده و باید اهل قلم به شرح ایثار و فداکاری‌های آن‌ها بپردازند که از جمله این اسوه‌های شجاعت و مردانگی می‌توان به شهید شیرودی، شهید غیوری و... اشاره کرد.
 
ایلام اولین استانی بود که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ تحمیلی شد
 
وی با بیان اینکه  ایلام اولین استانی بود که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ تحمیلی شد اظهار کرد: اولین فرمانده شهید دفاع مقدس شهید شنبه‌ای  بود و همچنین شهید علی جرایه به عنوان نوجوان ترین شهید کشور در این استان به شهادت رسیدند.

اسدی  تاکید کرد:  باید قدردان خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم و به این منظور تلاش شده طی ماه‌های گذشته با جامعه هدف ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی افزود:  تلاش کرده‌ایم ارتباطات چهره‌به‌چهره با خانواده شهدا  افزایش یابد و سعی می‌کنیم از نزدیک در جریان مشکلات خانواده معظم شهدا قرار گرفته و جهت رفع مشکلات آن‌ها اقدام نماییم.

وی  شناسایی ۲ شهید گمنام، ساخت یادمان شهدای سارات سومار( یاران عاشورایی ) ، تشکیل جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور فرمانداران و فرماندهان نظامی و انتظامی، سامان‌دهی مزار شهدا را  ازجمله اقدامات بنیاد شهید ایلام دانست
 
اسدی با بیان اینکه به مناسبت ۲۲ اسفند مراسم تجلیل از همسران جانبازان شهید در سطح کشور و در سطح استان با حضور ریاست محترم جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، گفت: در سطح استان ایلام ۲۳ همسر جانباز شهید ۷۰ درصد وجود دارد که در این مراسم از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام  در پایان اظهار داشت :  ۳۷  برنامه در راستای گرامیداشت روز شهداء در سطح استان ایلام برگزار می شود  که برگزاری یادواره شهدای ماربره، تجلیل از خانواده های معظم شهداء، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهداء از جمله این برنامه ها است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها