سفیر روسیه در ایران از مردم کشورمان خواست که به اظهارات رادیو‌های بیگانه مانند رادیو فردا گوش ندهند.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، سفیر روسیه در ایران گفت: ما رسماً به دوستان ایرانی درباره صحبت‌های لاوروف توضیح خواهیم داد.

سخنان لوان جاگاریان درباره اظهارات دو روز پیش وزیرخارجه روسیه است. سرگئی لاوروف در نشستی خبری خواستار تضمینی کتبی از دولت آمریکا شده بود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به صحبت‌های لاوروف گفته بود درخواست مسکو برای تضمین در مورد برجام ربطی به تحریم‌ ها علیه روسیه ندارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه نیز با حضور در کمیسیون تلفیق در جمع نمایندگان مجلس گفته بود اجازه نمی‌دهیم عوامل خارجی به منافع‌ ما خدشه وارد کند.

صبح امروز نیز خطیب زاده گفت که «اظهارات آقای لاوروف را در رسانه‌ها دیدیم و شنیدیم. منتظر هستیم تا از مجاری دیپلماتیک جزئیات اظهارات وزیرخارجه روسیه را بشنویم.همکاری‌های صلح‌آمیز ایران با دیگر کشور‌ها مثل چین یا روسیه نباید محدود شود یا تحت تاثیر هیچ‌گونه تحریمی قرار بگیرد.برخلاف کشور‌های اروپایی، روسیه یک عضو مسئول در برجام بوده است.»

برخی منابع رسانه‌‎ای روز‌های گذشته مدعی شدند که احتمالا دولت روسیه طی روز‌های آینده خروج این کشور را از برجام اعلام خواهد کرد که البته این خبر تکذیب شد.

دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران درحالی از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه مراحل خود را طی می‌کند که بنا به گفته هیات های مذاکره کننده، تنها بر سر سه تا چهار موضوع اختلاف باقی مانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها