رئیس جمهور روسیه در تماس با رئیس شورای اروپا:

کی‌ یف متقاعد به احترام به قوانین حقوق بشری شود

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای لتونی:

از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم / پیام آمریکا به «پوتین»

وزیر خارجه آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه لتونی گفت: از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم؛ اگر حمله ای به خاک ناتو صورت گیرد، متعهد به دفاع از آن کشور هستیم.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز ادعا کرد: از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، صدها غیرنظامی کشته یا زخمی شده اند!

وزیر خارجه آمریکا در این خصوص مدعی شد: گزارش هایی از حملات و بمباران روسیه در بسیاری از مناطق اوکراین وجود دارد! روسیه شهرهایی مانند ماریوپل را محاصره کرده است و جهان از این کشور می خواهد که فورا جنگ را متوقف کند.

بلینکن اضافه کرد: ما و متحدانمان کمک‌های نظامی و پزشکی به اوکراین ارائه کرده‌ایم و بیشتر نیز ارائه خواهیم کرد و آماده مقابله با هر تهدیدی هستیم. ما از هر وجب از خاک ناتو دفاع خواهیم کرد و هیچکس نباید در آن شک کند البته پیام ما به پوتین این است که این جنگ را متوقف کند.

وی که در لتونی به سر می برد، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه این کشور افزود: این دومین توقف من در کشورهای بالتیک است و مردم آمریکا در کنار مردم بالتیک ایستاده اند! ما با لتونی و کشورهای بالتیک برای افزایش امنیت انرژی همکاری می کنیم

بلینکن: ما پول و کمک زیادی به اوکراین دادیم تا از خود دفاع کند. من با دبیرکل ناتو درباره منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین صحبت کردم و تلاش ما برای پایان دادن به جنگ است! اگر حمله ای به خاک ناتو صورت گیرد، متعهد به دفاع از آن کشور هستیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها