جناب خاتمی عزیز به تازگی در دنیای رمز ارز ها در مورد موضوعاتی میشنویم که بسیار عجیب ولی جذاب هست از شما میخواهیم به عنوان یک محقق نظر خودتون را در مورد دنیای متاورس و NFT های این دنیا برایمان توضیح دهید:
کد خبر: ۱۳۵۷۶۳۸
متاورس؛ پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال
 
سلام
از نظر من متاورس پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال است راهی که در اون نمیتونید فیلم هایی مثل ماتریکس رو کامل خیالی بدونید و دنیای آواتار بخشی جدی از اون خواهد بود شاید هدف اصلی متاورس چیزی مشابه همین دو فیلم هست.
 
متاورس نوعی واقعیت دیجیتال غیر قابل انکار است که افراد در آن کار، بازی، تحصیل، خرید و معاشرت می‌کنند و دیگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارند؛ چون‌میشه گفت که همیشه در این دنیا مجازی زندگی میکنند.

متاورس در راه است و قرار است در سبک زندگی بشر تحولی شگرف ایجاد کند حال شاید با فروش زمین در این دنیای مجازی دارند کلاه از سرمان برمیدارند  و شاید در حال فروش بخشی از آینده به ما هستند به هر حال هنوز برای سرمایه گذاری کلان در این پروژه ها به اسم NFT به نظرم کمی زود است اما اگر خونه ماشین و ویلای شمال دارید و پولی دارید و بهش نیازی ندارید میتونید و کمی زمین بخرید در سرزمین مجازی اما یادتون باشه باید به هسته اصلی متاورس نزدیک باشید وگرنه زمینتون جای خوبی نخواهد بود.

شاید زمان زیادی تا زندگی واقعی در متاورس باقی مانده باشد و ممکنه درآن زمان حتی ما زنده نباشیم که این دنیا رو ببینیم اما می‌توان گوشه ایی  از آنچه قرار است در آینده واقعیت زندگی انسان‌ها باشد، همین حالا در بازی‌هایی نظیر فورتنایت تجربه کنیم یا تصویری مفهومی از متاورس در فیلم‌ها و سریال ها ببینیم ، بدون شک فیلم «بازیکن شماره ۱ آماده» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ از بقیه مشهورتر است. در واقع، بسیاری از افراد برای توضیح متاورس این فیلم را پیشنهاد می‌دهند؛

در متاورس واقعی، شاهد دنیایی کاملا غیرمتمرکز خواهیم بود و هیچ شرکت یا نهادی نمی‌تواند دراین دنیا حکمرانی کند و تنها تفاوتی که من با این فیلم و انچه اتفاق میوفتد میبینم همین است.
تماشای این فیلم نقطه شروع خوبی برای درک متاورس و تجربه‌های کاربری در واقعیت مجازی است.
فیلم‌ها و سریال‌های دیگری که در آن‌ها جنبه‌ای از متاورس به تصویر کشیده شده شامل گزارش اقلیت (۲۰۰۲)، آواتار (۲۰۰۹)، ماتریکس (۱۹۹۲)، مرد آهنی (۲۰۰۸) سریال آپلود (۲۰۲۰)، سریال آینه سیاه، Altered Carbon و انیمیشن رالف خرابکار است.

اینها دید درستی به شما میدهند تا بتونید واقعیت متاورس رو حس کنید همانطور که حتما شنیده اید به تازگی بسیاری از هنرمندان در متاورس کنسرت برگزارکردند و فیسبوک اسم خودش رو به متا تغییر داده اینها سیگنال های مثبتی هستند از آینده متاورسی در این دنیا، چیزی که باید در مورد متاورس بدونید این است.
 
متاورس؛ پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال

در متاورس خبری از دولت‌ها و نهادهای نظارتی نیست و این  فناوری بلاک‌چین است که امنیت تراکنش‌ها و هویت کاربران را تضمین کند.

علاوه بر این، توکن‌های NFT به کاربران متاورس امکان می‌دهد تا درست شبیه دنیای واقعی، مالک آیتم‌های خاص  خود باشند و آن‌ها را از پلتفرمی به پلتفرم دیگر جابه‌جا کنند؛ مثلاً در متاورس می‌توانید قطعه زمینی را که در Decentraland خریده‌اید، بفروشید و از پول آن برای خرید اسلحه در بازی فورتنایت استفاده کنید.

در این میان، رمزارزها هم به‌عنوان تنها پول قانونی مورد استفاده در متاورس محسوب میشوند  و نقشه راه شکل‌گیری ساختار اقتصادی متاورس را ترسیم خواهند کرد. برخی از شرکت‌ها در حال حاضر  NFT‌های برند خود را با ارزشی بیش از صدها هزار دلار به حراج گذاشته‌اند.
 
زمین مجازی یا دیسنترالند decentraland  چیست بیشتر توضیح میدید؟
 
دیسنترالند یک بستر مجازی غیرمتمرکز است که بر شبکه بلاکچین اتریوم طراحی شده است.
در دنیای دیسنترالند، کاربر می تواند از آنچه ایجاد می کند، سود کسب کن.
کاربران می توانند زمینهایی را خریداری کنند که در یک پلتفرم با پشتیبانی بلاکچین ثبت و ضبط می شوند.
خود زمین و همچنین خصوصیات مجازی که بر روی آن ساخته شده، نوعی دارایی دیجیتالی غیر قابل معاوضه یا توکن کاربردی به نام LAND است که در یک قرارداد هوشمند اتریوم ذخیره می شود.
دارندگان لند، کنترل می کنند که محتوای منتشر شده در سرزمین آنها در یک قرارداد هوشمند رمزگذاری شود.
کاربران می توانند به مکانهایی که دوست دارند جهت کاووش، مسافرت و یا شرکت در کنسرت بروند.
رمزارز هایی که در حوزه متاورس یا دنیای مجازی فعالیت میکنند، هر کدام کاربردهای خاصی را دارند که آن ها را از هم متمایز میکند.
بعضی از این رمز ارز ها در خرید زمین های دیجیتالی، توسعه بازی های حوزه متاورس، توسعه حیوانات موجود در متاورس، طراحی لباس های دنیای متاورس و… فعالیت میکنند.
دیسنترالند به‌عنوان یک سازمان غیرمتمرکز مستقل به جامعه خود این قدرت را می‌دهد که در مدیریت پروژه مشارکت کنند.

توکن مانا (MANA)، رمزارز بومی دیسنترالند است. برای مشارکت در مدیریت دائو دیسنترالند، کاربران باید توکن‌های مانای خود را به توکن‌های (wrapped MANA)  با علامت اختصاری wMANA تبدیل و آنها را در سازمان غیرمتمرکز مستقل (DAO) پلتفرم دیسنترالند قفل کنند.
هر توکن wMANA  نمآینده یک رأی در رأی‌گیری‌های حاکمیتی است.

توکن لند یک توکن غیرقابل تعویض و نمایان‌گر قطعات زمینی است که متعلق به بازیکنان مختلف در جامعه دیسنترالند می‌باشد. مشابه با توکن مانا، توکن لند نیز در قالب بخشی از پروتکل حاکمیتی دیسنترالند، قدرت رأی‌دهی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حال، توکن لند نیازی به قفل‌شدن در دائوی دیسنترالند ندارد و هر توکن لند دو هزار رأی حاکمیتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بازیکنانی که داستان‌ها و طرح‌های متعددی دارند، می‌توانند همه آنها را در یک توکن املاک (Estate token) بگنجانند که قدرتی معادل با قدرت تمام طرح‌ها و داستان‌هایش دارد.

اما به تازگی از طریق شرکتی بین المللی که با آن کار میکنیم متوجه شدیم که پروژه های بی نظیری بمانند ICB برای این دنیا تدارک دیده شده است.
 
متاورس؛ پیوند جهان فیزیکی با زندگی دیجیتال
 
توکن های احراز هویتی
استفاده از بلاک‌چین یکی از راهکارهای احراز هویت در فضای دیجیتالی به شمار می‌رود. استفاده از بلاک‌چین مزایایی مانند تغییرناپذیری اطلاعات، شفافیت و دسترسی ایمن به کاربر را فراهم می‌کند.راهکارهای پیاده‌سازی احراز هویت دیجیتالی را می‌توان به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم کرد که ICB در حال راه اندازی چنین توکنی برای متاورس میباشد و بسیار مورد توجه این جامعه قرار گرفته و از انجایی که حضور افراد با هویت انها گره خورده فکر میکنم این نوع توکن ها هم بسیار آینده روشنی داشته باشند.
 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها