قیمت بیت کوین | قیمت بیت کوین امروز

قیمت روز بیت کوین | بیت کوین سقوط کرد؟

تا چند سال پیش، رواج بیت‌کوین بر سایر ارزهای دیجیتال بیش از 60 درصد و اتریوم نزدیک به 30 درصد بود. در بازار ارزهای دیجیتال، در مورد دامیننس بیت‌کوین و همچنین دامیننس تتر که به‌عنوان آلت کوین در نظر گرفته می‌شوند صحبت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۳۵۵۶۸۱
 
دامیننس (dominance) چیست؟ +8 نکته دامیننس تتر و بیت‌کوین...
 
 
دامیننس چیست؟

در دنیای رمزارز، این نسبت به‌اصطلاح «دامیننس» یکی از قدیمی‌ترین معیارهای موجود است. ارزش بازار کوین را نسبت به کل بازار کریپتو اندازه‌گیری می‌کند. دامیننس از نسبت مارکت کپ یک کریپتو به Total Market Cap در هر لحظه به دست می‌آید.

اما به زبان ساده اصطلاح دامیننس چیست این‌گونه تعریف می‌شود که دامیننس در لغت به معنای تسلط یا سلطه هست، سهم یک ارز از کل بازار است. یعنی اگر دامیننس بیت‌کوین ۴۰٪ باشد سهم بیت‌کوین از کل بازار ۴۰ درصد است و ۴۰ درصد ارزش بازار به بیت‌کوین اختصاص‌یافته است که هر دامیننس یک ارز بالاتر باشد اعتبار آن ارز در بازار بیشتر است و هر چه دامیننس کمتر باشد اعتبار یک ارز و تأثیرگذاری آن کمتر خواهد بود. 
تحلیلگران برای نمایش دامیننس از نقطه و D در کنار نماد کوین مورد بررسی استفاده می‌شود.
 
دامیننس (dominance) چیست؟ +8 نکته دامیننس تتر و بیت‌کوین...
منظور از دامیننس بیت‌کوین چیست؟  

قیمت بیت‌کوین به همان روشی تعیین می‌شود که ارزش دلار آمریکا تعیین می‌شود: عرضه و تقاضا. مانند ارز فیات، زمانی که تقاضا برای بیت‌کوین افزایش می‌یابد، قیمت نیز افزایش می‌یابد. زمانی که تقاضا برای بیت‌کوین کاهش می‌یابد، قیمت نیز کاهش می‌یابد. دامیننس بیت‌کوین به این معنا است که در بازار ارزهای دیجیتال، تسلط ارز دیجیتال بیت‌کوین چه میزان است. به‌عنوان‌مثال، نشان می‌دهد که بیت‌کوین چقدر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال غیر BTC (به نام آلت کوین) قدرت بیشتری دارد.

به عبارتی زمانی که قیمت بیت‌کوین بالا می‌رود شاخص دامیننس هم در حال افزایش است یعنی تریدرها تمایل بیشتری دارند که سرمایه خود را روی بیت‌کوین معامله کنند .
 
دامیننس (dominance) چیست؟ +8 نکته دامیننس تتر و بیت‌کوین...
دامیننس تتر Tether

تتر (USDT) رشد سریعی را در سال گذشته تجربه کرده است. بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان اخیراً نقطه عطف جدیدی را ایجاد کرده است. این باعث می‌شود که این ارز دیجیتال پس از بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) سومین ارز دیجیتال بزرگ باشد.

در همین حال، بیت‌کوین همچنان موقعیت خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان و اتر جایگاه دومین خود را حفظ کرده است.

مقدار پول تتر، نسبت به کل پول بازار ارز دیجیتال دامیننس تتر گفته می‌شود. در سایت Tradingview دامیننس تتر با نماد USDT نمایش داده می‌شود. برای مشاهده نمودار آن می‌توانید نماد USDT.  را انتخاب کنید.
می‌توانید چارت دامیننس تتر را مشاهده کنید که از دامیننس تتر می‌توانید محتواهای زیادی را متوجه شوید، اما ارزشمندترین محتوای آن در تایم فریم Daily  به بالا هست.
 
دامیننس (dominance) چیست؟ +8 نکته دامیننس تتر و بیت‌کوین...

نکته آموزشی دررابطه‌با دامیننس که می‌تواند به شما کمک کند این است. اگر دامیننس تتر افزایش پیدا کند، یعنی بازار دارد اصلاح می‌کند و ریزشی می‌شود و اگر دامیننس تتر کاهشی باشد، یعنی بازار دارد رشد پیدا می‌کند.

8 نکته دامیننس تتر و بیت‌کوین

1.      رابطه دامیننس بیت‌کوین و دامیننس تتر عکس است. با افزایش دامیننس بیت‌کوین، دامیننس تتر کاهش می‌یابد و بالعکس.

2.      با استفاده از دامیننس تتر و بیت‌کوین قادر خواهید که تشخیص دهید زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است یا آلت‌کوین‌ها پتانسیل بیشتری دارند! سپس با کمک استراتژی‌های معاملاتی مختلف، به معامله بپردازید.

3.      وقتی دامیننس بیت‌کوین در حال کاهش است، به این معنی است که جفت‌های آلت‌کوین در حال افزایش ارزش نسبت به جفت بیت‌کوین هستند. این نشان‌دهنده آغاز فصل alt است. این نشان می‌دهد که سود حاصل از افزایش قیمت بیت‌کوین اکنون برای خرید آلت کوین استفاده می‌شود.

4.      زمانی که دامیننس بیت‌کوین در حال افزایش است، آلت‌کوین‌ها (معمولاً عمده‌ترین‌ها) ارزش خود را نسبت به ارزش بیت‌کوین از دست می‌دهند. اینجاست که معامله آلت کوین یا به‌طورکلی یک هولدر بودن مشکل پیدا می‌کند.

5.      توجه کنید زمانی که دامیننس تتر در حال افزایش است، یعنی ارزش بازار تتر نسبت به کل بازار ارز دیجیتال در حال افزایش است و تریدرها در حال تبدیل سرمایه خود به این استیبل کوین و فروش رمزارزها هستند. به‌عبارت‌دیگر، در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها شاهد افت قیمت خواهیم بود.

6.      زمانی که دامیننس تتر در حال کاهش است، نشان‌دهنده کاهش ارزش بازار تتر نسبت به ارزش کل بازار است. یعنی تریدرها در حال تبدیل استیبل کوین‌های خود به ارزهای دیجیتال و خرید رمز ارزها هستند؛ بنابراین در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها افزایش قیمت در پیش است!

7.      گاهی اوقات، شما می‌توانید ارزش BTC را به دست آورید اما اگر بیت‌کوین سریع‌تر از ارزش آلت‌کوین شما نسبت به بیت‌کوین سقوط کند، ارزش دلار را از دست می‌دهید.

8.      در بازار بسیاری از ابزارهای تحلیلی نسبی و معمولاً با خطا همراه هستند. برای در اختیار داشتن اطلاعات صحیح، از رابطه دامیننس تتر و بیت‌کوین در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت، استفاده کنید. به‌این‌ترتیب از روندهای حاکم در بازار اطلاع خواهید یافت.

    دامیننس (dominance) چیست؟ +8 نکته دامیننس تتر و بیت‌کوین...

چگونه سود کریپتو را محاسبه می‌کنید؟

شما سود کریپتو را با کم‌کردن قیمت فروش از قیمت تمام شده ارز دیجیتال محاسبه می‌کنید. این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محاسبه سود و زیان است.

لحظات زیادی وجود دارد که تقریباً تصمیم قاطعی گرفته‌اید که سرمایه‌گذاری کنید، اما در آخرین لحظه منصرف می‌شوید و قیمت کمی بعد تغییر می‌کند. گاهی اوقات، قیمت کاهش می‌یابد، شما را آسوده می‌کند. بااین‌حال، در بیشتر مواقع با بالارفتن قیمت به بالاترین سطح تماشاچی می‌شوید.

ماشین‌ حساب بیت‌ کوین یک ابزاری محاسبه‌گر سود است که به شما نشان می‌دهد در اکثر مواقع، اگر قرار بود در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنید یا آن را به ارزهای رایج مختلف تبدیل کنید، چه سودی کسب می‌کردید.

انواع ماشین‌حساب‌های محاسبه بیت‌کوین وجود دارند. برای مثال ماشین‌حساب CoinMarketCap یک ماشین‌حساب بیت‌کوین و ابزار تبدیل نرخ مبادله ارزهای دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر ارز دیجیتال را بلافاصله به ارز دیجیتال دیگری یا به دلار آمریکا و یورو تبدیل کنید. ماشین‌حساب‌های مختلفی وجود دارد که نه‌تنها از بیت‌کوین (BTC)، لایت‌کوین (LTC) یا اتریوم (ETH)، بلکه از بیش از 500 ارز دیجیتال دیگر از جمله جدیدترین ارزهای دیجیتال مانند zCash (ZEC) پشتیبانی می‌کند. یا مثال ماشین‌حساب Currexy ابزاری فوق‌العاده برای پی‌بردن به ارزش سرمایه‌گذاری بیت‌کوین (BTC) شما در ارزهای مختلف است.

شما می‌توانید به‌این‌ترتیب ارزش سرمایه‌گذاری خود در بیت‌کوین و سایر آلت‌کوین‌ها را محاسبه و از سرمایه‌گذاری خود اطمینان حاصل کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها