رییس ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از استان‌های پیشرو در صدور سند کاداستر است.
کد خبر: ۱۳۵۶۹۹۰
به گزارش جام جم آنلاین از ارومیه، کانون سردفتران و دفتر یاران آذربایجان غربی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که برای افتتاح ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران این استان به ارومیه سفر کرده بود در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرو بودن آذربایجان‌غربی در صدور سند کاداستر در کشور گفت: در آذربایجان‌غربی برای ۱۰۰درصد عرصه‌های ملی استان سند کاداستر صادر شده است.

وی افزود: هم اکنون در کشور برای ۹۰ درصد عرصه‌های ملی سند کاداستر صادر شده و تلاش می‌شود با حل تداخل و اختلاف بین منابع طبیعی و اموراراضی  برای همه عرصه‌ها سند کاداستر صادر شود و در این راستا بدنبال اصلاح قانون و حضور عضو قضایی در شورای عالی قضایی هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش‌های فرهنگی برای آشنا کردن کشاورزان برای دریافت سند کاداستر نیز از دیگر برنامه‌هاست تا آنان با اهمیت این سند بیشتر آشنا شوند.

معاون قوه قضائیه اضافه کرد: برای  دریاچه ارومیه نیز به مساحت ۱۶۰هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

بابایی افزود: یکی از سیاست های مهم ثبت اسناد، بحث برون سپاری است که در این خصوص ۲۰ خدمت ثبتی از  سال ۱۴۰۱ به دفاتر خدمات ثبتی واگذار خواهدشد و برنامه صدور سند کاداستر شهری نیز جزو برنامه‌های آتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

تلاش برای اسکن تمام دفاتر

جوان کیا رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی، هوشمندسازی مطابق سند تحول قضایی را تحولی دیجیتال در ثبت اسناد عنوان و خاطر نشان کرد: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های با کمترین چالش در این خصوص بوده است.

وی افزود: هم اکنون از ۴۰ هزار دفتر حدود ۵ هزار دفتر بصورت کامل اسکن شده و وجود برخی مشکلات نرم افزاری که امری بدیهی است در حال رفع و تسریع در اسکن شدن دفاتر هستیم و تلاش خواهیم کرد در ۳ ماهه سال آتی به پایان برسد.

ادامه تلاش‌ها برای بازنگری قانون صدور سند خودرو و بازگرداندن به دفاتر ثبت اسناد

علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور هم گفت: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن قانون واگذاری صدور سند خودرو به دفاتر اسناد رسمی انجام می‌دهیم .
وی ادامه داد: در ترکیه نیز همانند  ایران نقل و انتقال و سند خودرو به پلیس واگذار شد که بعد از یک سال بعد از بروز مشکلات به دفاتر بازگردانده شد با این حال ما همچنان بدنبال بازگرداندن به دفاتر و لغو ماده ۲۹ هستیم.

به گفته فتح اللهی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان‌غربی با حضور معاون دستگاه قضا، ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران آذربایجان‌غربی‌ در ۲۰۵۰ متر مربع و در ۵ طبقه افتتاح شد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها