مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 484 دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان شناسایی‌ و کشف شده است.
کد خبر: ۱۳۵۶۹۷۳

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، هیوا لهونیان به اهمیت و جایگاه صنعت برق در جامعه اشاره کرد و گفت: تامین برق پایدار و مطمئن برای شهروندان، زمینه تامین آرامش و ایجاد حس امنیت را برای مردم تثبیت خواهد کرد که شرکت توزیع برق استان کردستان در همین راستا طی 2 سال اخیر گام های خوبی برداشته است.

وی کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت جهت برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 1484 دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان کردستان با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی‌ و کشف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ماینرهای کشف شده با 296 دستگاه مربوط به شهرستان مریوان است، افزود: دهگلان با 294 دستگاه و امور برق شمال سنندج نیز با 224 دستگاه به ترتیب بیشترین دستگاه های کشف شده را به خود اختصاص داده اند.

لهونیان ادامه داد: برای تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از 300 مگاوات ساعت برق موردنیاز است و این میزان انرژی بیشتر از مصرف 35هزار مشترک خانگی درطول شبانه روز است.

وی در ادامه به انرژی های هدر رفته در این خصوص اشاره کرد و یادآور شد: میزان کیلو وات ساعت تخصیص داده شده به استخراج رمز ارز از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 400 کیلووات ساعت بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با تاکید بر اینکه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار می تواند از سرقت شبکه تا حد زیادی جلوگیری کند، بیان کرد: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان 5 هزار و 700 کیلومتر است که تاکنون قریب به 3 هزار و 500 کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها