صاحب یک نمایشگاه خودرو وقتی موفق به گرفتن طلب میلیاردیش از مرد برج‌ساز نشد، او را با همدستانش ربود. آنها در برابر آزادی گروگان درخواست 50 میلیارد تومان کرده بودند.
کد خبر: ۱۳۵۶۵۴۲

اوایل اسفند امسال خانواده‌ای با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی مبنی بر این‌که پدر خانواده ربوده شده است برای نجاتش کمک خواستند.

پرونده به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد و با تحقیق از خانواده گروگان معلوم شد او برج‌ساز است و آن شب بعد از بیرون آمدن از کافی‌شاپی در خیابان مطهری تهران ناپدید شده است. ساعاتی بعد، افرادی با خانواده او تماس گرفتند و صدای ناله‌های او را پخش کردند و در برابر آزادیش 50 میلیارد تومان پول خواستند.

ماموران به محل کافی‌شاپ رفتند و دوربین‌های مداربسته را بازبینی کردند که معلوم شد افرادی مسلح او را ربوده و با انداختن در خودروی بنز متواری شده‌اند. بعد از چند روز، خانواده گروگان با هماهنگی ماموران به محل تحویل پول در خیابان آزادی تهران رفتند، ساک را کنار سطل زباله گذاشتند و دور شدند. دو نفر از خودرو پیاده و برای برداشتن پول وارد کوچه شدند. اما ماموران آنجا را محاصره کردند و دو متهم بازداشت شدند. ماموران سپس گروگان را با دست و پای بسته از صندوق عقب بنز نجات دادند. آثار سوختگی با سیگار روی چهره و بدنش دیده می‌شد .

گروگان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات گفت: آدمرباها را نمی‌شناسم. آن شب بعد از خروجم از کافی‌شاپ شش نفرکه مسلح بودند ، کتکم زدند و با بستن دست و پایم، مرا درخودرو انداختند و بردند. مرا به باغی در اندیشه بردند. سه شبانه‌روز گروگانشان بودم.

در نهایت به دفترخانه‌ای بردند و با زور و تهدید وکالتنامه فروش اموال و برخی ملک‌هایم را گرفتند. بدن و چهره‌ام را با سیگار سوزاندند. تهدید می‌کردند اگر پول را از خانواده‌ام تحویل نگیرند، مرا می‌کشند. در تحقیقات بعدی از متهمان، یکی از آنها که طراح آدم ربایی بود، گفت: نمایشگاه خودرو دارم. دو سال قبل با شاکی آشناشدم. چند قطعه ملک و زمینم را به او فروختم. سرم کلاه گذاشت و همه پول را نپرداخت و ضرر میلیاردی به من زد. برای جبران ضررم، تصمیم به ربودن او گرفتم. با کمک چهار نفر، مرد برج‌ساز را ربودیم و قصد داشتیم از خانواده‌اش 50میلیارد تومان اخاذی کنیم که ناکام ماندیم.

حبیب ا... صادقی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: تحقیقات برای دستگیری چهار متهم فراری پرونده از سوی پلیس ادامه دارد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها