سعید محمد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان با 500 میلیارد ریال اعتبارات

دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: امسال از محل اعتبارات سایر مناطق آزاد کشور 500 میلیارد ریال برای انجام کارهای مطالعاتی و اولیه منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه و مریوان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۳۵۶۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، سعید محمد عصر یکشنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه سیرانبند با بیان اینکه در لایجه بودجه سال آینده پنج و نیم میلیارد یورو تهاتر نفت به همه دستگاه های کشور اختصاص می یابد، اظهار داشت: برای تامین اعتبارات هفت منطقه آزاد کشور در لایجه بودجه سال آینده پیشنهاد دادیم از تهاتر نفت بهره بگیریم که منطقه آزاد بانه و مریوان نیز جزء این مناطق است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: با توجه به حجم بالای مبادلات مرزی در بازارچه های مرزی باشماق و سیرانبند بانه یکی از فعالترین مرزهای گمرکات کشور است و یکی از ظرفیت های مهم سرمایه گذاری و تجارت در منطقه محسوب می شود.

محمد عنوان کرد: با ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان وضعیت ترانزیتی و درآمدزایی این بازارچه نیز افزایش می یابد و با افزایش ارائه خدمات به رانندگان ترانزیتی جذب ترانزیت در این منطقه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه کولبری در شان مردم کردستان نیست،گفت: با فعالیت واحدهای تولیدی در منطقه آزاد و منطقه ویژه اشتغالزایی افزایش می یابد که منجر به حذف پدیده کولبری و بهبود معیشت مرزنشینان می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره با اینکه مهمترین موضوع مورد بحث در منطقه آزاد تولید و صادرات است، ادامه داد: 2 هزار هکتار در بانه و سه هزار و 500 هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد تثبت و ابلاغ شده است که در آینده نزدیک زیرساخت های آن آماده می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه عصر یکشنبه در سفر به شهرستان بانه از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه سیرانبند بانه بازید کردند همچنین دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه به مساحت 240 متر مربع با حضور وی در ساختمان ادارای بنیاد مسکن گشایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها