اختلافات ۳برادر بر سر زمین کشاورزی جانشان را گرفت

خودکشی بعد از قتل ۲برادر

با گذشت چند ماه از قتل چهار خواهر اهل روستای کیاپی استان مازندران که به دلیل اختلاف بر سر زمین‌کشاورزی، توسط برادرشان و با سلاح شکاری به قتل رسیدند، این ماجرای خون‌بار دوباره میان سه برادر اهل روستای برکاده‌بالا در کوچصفهان استان‌گیلان، تکرار شد.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۶۲

در این حادثه که جمعه گذشته رخ داد، قاتل به دلیل اختلاف بر سر زمین کشاورزی، دو برادر بزرگتر خود را با سلاح گرم به قتل رساند و پس از ارتکاب قتل با همان سلاح خودکشی‌ کرد.

حرف‌وحدیث در مورد این قتل در برکاده‌بالا و روستاهای همجوار بسیار زیاد است و بسیاری می‌گویند این قتل باعث شکستن حرمت نام روستای‌شان شده است.

خانواده هر سه برادر از این حادثه بهت‌زده هستند و به گفته اهالی هنوز باورشان نمی‌شود این حادثه برای آنها رخ داده باشد. اهالی روستا و افرادی‌که مقتولان و قاتل را می‌شناسند، تمایلی ندارند نامی از آنها برده شود و سعی می‌کنند جسته و گریخته در مورد حادثه صحبت‌کنند.

یکی از افرادی‌ که نسبت بسیار نزدیکی با مقتولان دارد‌ با ناراحتی و بی‌حوصلگی در مورد حادثه به جام‌جم می‌گوید: هر سه برادر بر سر ارثیه و حدود جاده تردد به شالیزارها با یکدیگر اختلاف داشتند. اختلاف‌شان هم برای امروز و دیروز نبود و سال‌ها با یکدیگر مشکل داشتند. اینها چندبار برای حل‌وفصل مشکلات‌‌شان به دادگاه مراجعه کردند‌ اما بی‌فایده بود و مشکل حل نشد. حتی چندبار خودم با آنها درباره حل اختلافات‌شان صحبت کردم اما گوش هیچ‌کدام به نصیحت بدهکار نبود و اختلاف‌شان به حدی بود که حتی به خانواده و بچه‌های‌شان اجازه دخالت نمی‌دادند و می‌خواستند به روش خودشان مشکل را حل‌ کنند که آخرش متاسفانه ختم به اینجا شد. از این‌جورگرفتاری‌ها در روستاها زیاد است و وقتی زمین‌ گران می‌شود به جان هم می‌افتند و خون می‌ریزند.

یکی دیگر از اهالی روستای برکاده‌ بالا هم‌که مایل به افشای نامش نیست به ما می‌گوید: سه برادر سال‌ها بر سر زمین کشاورزی اختلاف داشتند. پدر و مادرشان از دنیا رفته‌اند. دو برادر بزرگتر که به قتل رسیدند، وضعیت مالی خوبی داشتند و برای همین زمین را به برادر کوچکتر یعنی قاتل داده بودند تا در آن کشت و زرع‌ کند اما بعد از مدتی به مشکل خوردند و این فاجعه پیش آمد. چندبار به خاطر زمین شکایت و شکایت‌کشی شده بود اما هربار بی‌نتیجه بود. امسال هم شکایت کرده بودند و دو برادر بزرگتر می‌گفتند زمین را باید پس بدهی اما برادر کوچکتر مخالف بود و زیربار نمی‌رفت. برادر کوچکتر اول دو برادرش را کشت و بعد هم با همان سلاح خودکشی‌کرد.

بر اساس صحبت‌هایی‌که دهان‌به‌دهان میان اهالی روستا می‌چرخد، دو برادر بزرگتر(مقتولان) به برادر کوچکتر(قاتل) کمک می‌کردند در حدی‌که حتی اجازه دادند برادرکوچکتر از ارثیه‌ای‌که سال‌ها پیش تقسیم شده بود، استفاده کند اما پس از مدتی متوجه شدند برادرکوچکتر هیچ پیشرفتی در کارش حاصل نشده است. برای همین تصمیم گرفتند زمین را از او پس بگیرند. جمعه هفته گذشته دو برادر بزرگتر تصمیم گرفتند با خودروی خود سر زمین کشاورزی‌شان بروند، برادرکوچکتر که سلاح شکاری داشت، خودروی آنها را به گلوله بست. هر دو برادر که هدف گلوله قرار گرفته بودند، تصمیم‌گرفتند فرار کنند اما برادرکوچکتر که کینه آنها را به دل‌گرفته بود از پشت سر به آنها شلیک کرد و هر دو را به قتل رساند.

مهار نکردن خشم و بی‌توجهی به قانون

سرهنگ مجید رسول‌زاده‌فرساد، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر به جام‌جم گفت: حوالی ظهر جمعه ‌گذشته و به دنبال ایجاد اختلاف بر سر زمین کشاورزی میان اعضای یک خانواده، یکی از برادران با تیراندازی به سمت دو برادر دیگر خود، آنها را به قتل رساند. پس از اطلاع پلیس از وقوع قتل، بلافاصله شناسایی قاتل و بررسی ماجرا در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام شده سرانجام قاتل در حوالی محل وقوع جرم شناسایی شد.

وی ادامه داد: قاتل پس از مواجهه با ماموران پلیس، بدون توجه به دستورات و امتناع از تسلیم در برابر قانون، ابتدا به سمت ماموران تیراندازی و سپس خود را هدف گرفت و خودکشی کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره عواقب ناگوار در اختیار داشتن اسلحه و هشدار درخصوص استفاده شهروندان از سلاح‌های سرد یا گرم به‌ویژه هنگام عصبانیت و اختلافات خانوادگی گفت: ناتوانی در مهار خشم و عصبانیت و بی‌توجهی به قانون، عواقب بسیار ناگواری به‌همراه دارد که گاه جبران‌ناپذیر است.

لیلا حسین زاده - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها