سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت گفت: مهمترین کاری که یک فرد می‌تواند انجام دهد، خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری است.
کد خبر: ۱۳۵۶۰۴۳

به گزارش جام جم آنلاین، فرشید رضایی گفت: در تمام کشور‌ها نقش مردم در پیشگیری و کنترل تمامی بیماری‌ ها از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چون بیماری مانند کرونا از فردی به فرد دیگری منتقل می‌شود، رعایت موارد بهداشتی می‌تواند در کنترل بیماری‌ها نقش کلیدی داشته باشد.

در بیماری‌های تنفسی و یا بیماری‌هایی که داروی مشخصی برای درمان ندارند، پیشگیری بیش از همیشه اهمیت خود را نشان می‌دهد و متاسفانه کم نیستند افرادی که کرونا می‌گیرند و بعد از این بیماری از ضعف و بی حالی رنج می‌برند. در نتیجه پیشگیری می‌تواند کمک کننده باشد.

چگونه می‌توان سیستم ایمنی قوی داشت؟

در این مدت شیوع کرونا به دلیل آن که افراد بیشتر از اوقات در قرنطینه هستند و فعالیت‌های کمتری دارند، سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف می‌شود و حتی می‌توان انتظار آن را داشت که در صورت ابتلا به کرونا، به صورت جدی تری مبتلا شوند. در نتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن علاوه بر جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چاقی در زمان کرونا نیز می‌تواند برای هر شخص مهم باشد.

چه مواد غذایی می‌توانند باعث جلوگیری از بیماری‌ها شوند؟

مواد غذایی خاصی برای جلوگیری از ویروس کرونا وجود ندارد, اما بعضی مواد هستند که می‌توانند کمک کننده باشند. به عنوان مثال، مواد غذایی که ویتامین سی دارند مانند مرکبات در بهبود بیماری‌های تنفسی بسیار کمک کننده هستند.

مصرف مایعات کافی نیز راهی دیگر برای قوی کردن سیستم ایمنی بدن است. جلوگیری از مواجهه با اخبار بد و استرس‌ها و شایعات کذبی که وجود دارند نیز می‌تواند باعث ضعیف شدن افراد شود که تمامی مردم باید به آن توجه کنند.

چرا کودکان اکنون بیشتر در معرض کرونا هستند؟

بر خلاف صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، کودکانی هستند که به صورت جدی به کرونا مبتلا می‌شوند. با جهش‌های اخیر نیز مشخص شده که کرونا اکنون به سراغ کودکان رفته است. این نشان می‌دهد کودکان نیز مانند سایر افراد زمانی که فعالیت‌های بدنیشان کم می‌شود، به بیماری‌های زیادی به غیر از کرونا مانند چاقی و یا دیابت مبتلا می شوند.

پیشگیری چه مقدار اهمیت دارد؟

به صرفه‌ترین کاری که یک فرد می‌تواند انجام دهد، خود مراقبتی است. این موضوع حتی می‌تواند از هزینه‌هایی که در آینده به کشور تحمیل می‌کند، جلوگیری کند و در تمام دنیا پیشگیری بهتر و مهمتر از درمان است.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها