آخرین آمار به روز شده جهانی کرونا ؛

8 هزار و 857 نفر بیمار دیگر فوت کردند

بالاخره چگونه می توان بیماری کرونا را سریع تر خوب کرد؟ تا امروز ده ها راه حل پیدا شده و اینبار برخی از دانشمندان سراغ باکتری روده رفته اند.
کد خبر: ۱۳۵۵۷۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل،  انواع ویروس های کووید همه چیز از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 گرفته تا افسردگی مرتبط هستند اما اکنون به نظر می رسد که باکتری های روده ما می توانند با کووید-19 مقابله کنند.

طبق یک مطالعه جدید، مصرف یک کپسول پروبیوتیک که برای افزایش تعداد باکتری‌های مفید در روده طراحی شده‌اند، ممکن است بهبودی از ویروس کرونا را تسریع کند.

پروبیوتیک ها قرص ها و نوشیدنی های بدون نسخه هستند که گفته می شود میکروبیوم روده را تقویت می کنند. میکروبیوم «سوپ» پیچیده روده ای به شمار می رود که از تریلیون ها باکتری، ویروس و قارچ تشکیل شده است.

شواهد در حال افزایش نشان می دهد که داشتن ترکیب مناسبی از باکتری های روده می تواند دفاع ایمنی بدن را تقویت کند.

برای آخرین تحقیقات، نیمی از یک گروه 300 نفری از بیماران کرونایی 16 تا 60 ساله که درمان بیمارستانی نداشتند، یک کپسول پروبیوتیک دریافت کردند در حالی که به نیمی دیگر دارونما (پلاسیبو) داده شد.

نتایج که در مجله Gut Microbes منتشر شد نشان داد که 53 درصد از افرادی که پروبیوتیک مصرف کردند طی یک ماه کاملا خوب شدند و دیگر هیچ یک از عوارض بیماری کرونا را نداشتند.

مکمل، Probio7 AB21، نام داشت و حاوی چهار گونه زنده باکتری است که سه نوع از آنها لاکتوباسیلوس هستند.

 

تحقیق طولانی درباره باکتری روده

10 سال پیش محققان هلندی دریافتند که لاکتوباسیلوس موجود در غذاهای لبنی  موادی تولید می کند که این مواد می تواند با سلول های عصبی ارتباط برقرار کند و التهاب مزمن مرتبط با بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد. تحقیقات قبلی نشان داده است که مبتلایان به کووید طولانی مدت سطوح لاکتوباسیلوس پایینی در روده خود دارند که احتمالاً منجر به التهاب در سراسر بدن می شود.

مطالعه جدید نشان داد افرادی که از کپسول باکتری استفاده می‌کنند نه تنها سریع‌تر بهبود می‌یابند، بلکه بار ویروسی کمتری دارند.

مری هیکسون، استاد رژیم‌شناسی در دانشگاه پلیموث، می‌گوید: «این کار دلگرم‌کننده است و به نظر می‌رسد یک آزمایش با کیفیت بالا و به خوبی انجام شده است».

فیلیپ کالدر، استاد ایمونولوژی تغذیه در دانشگاه ساوتهمپتون، توضیح می‌دهد که پروبیوتیک‌ها می‌توانند میکروبیوم روده را تغییر دهند. از این طریق آنها ممکن است به عملکرد سیستم ایمنی کمک کنند و التهاب را محدود کنند. و تیم اسپکتور، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن می گوید که رژیم غذایی سالم و مکمل های پروبیوتیک احتمالاً سلامت میکروبیوم را تقویت می کند.

 

داده های اپلیکیشینی

داده‌های این اپلیکیشن نشان می‌دهد افرادی که از سالم‌ترین رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که از ناسالم‌ترین رژیم‌های غذایی استفاده می‌کنند، ۱۰ درصد کمتر احتمال ابتلا به کووید را دارند. همچنین 40 درصد کمتر احتمال داشت که علائم شدیدی داشته باشند که نیاز به درمان بیمارستانی دارند.

پروفسور اسپکتور می گوید: هر چه تنوع باکتری ها در میکروبیوم بیشتر باشد، سیستم ایمنی موثرتر است.

اما آیا واقعاً یک مکمل روزانه می تواند کووید را شکست دهد؟

پروفسور اندرو اسمیت و دکتر پاول گیل، متخصصان بیماری‌های میکروبی در دانشگاه کالج لندن، در یک مقاله آنلاین نوشتند: «این مطالعه افراد بالای 60 سال را حذف کرد و مشخص نکرد که آیا داوطلبان واکسینه شده‌اند یا خیر. بنابراین ما نمی دانیم که آیا پروبیوتیک ها برای کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید شدید قرار دارند یا نه، مفید هستند یا خیر. و مصرف پروبیوتیک‌ها ممکن است برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نامناسب باشد، زیرا خطر بالقوه افزایش عفونت ناشی از مصرف مقادیر زیادی باکتری زنده وجود دارد.»

اکنون تحقیقات بیشتری درباره باکتری های روده در حال انجام است و به نظر می رسد یکی از موثرترین راهکارها برای درمان بیماری های ناشی از کرونا باشد. در واقع می توان این راه حل را یکی از درمان های موثر بیماری کرونا در نظر گرفت هر چند تحقیقات بیشتری در نقاط مختلف دنیا لازم است.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها