وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این که بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد، تصریح کرد: توسل به جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم.
کد خبر: ۱۳۵۵۹۵۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در پی تحولات اخیر در اوکراین در توئیتی نوشت: بحران اوکراین ریشه در اقدامات تحریک آمیز ناتو دارد.

وی افزود: ما توسل به جنگ را راه‌حل نمی‌دانیم. برقراری آتش بس و تمرکز بر راه‌حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان دیروز در نشست خبری مشترک با همتای عمانی به شرایط اوکراین اشاره کرد و افزود: از آنچه در بحران اوکراین روی داده خرسند نیستیم. متاسفانه رفتار‌های تحریک کننده ناتو و آمریکا شرایط را در منطقه شمالی و پیرامونی ایران نگران کرده است. همه طرف‌ها را ترغیب می‌کنیم از طریق سیاسی و مسالمت آمیز به این بحران خاتمه داده شود.

وزیر خارجه به تماس‌های تلفنی با وزرای خارجه روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود: موضع علنی و شفاف ایران مبنی بر این‌که مداخله آمریکا و ناتو کمکی نمی‌کند و یک اقدام تحریک آمیز است و همچنان مسیر حل این مسئله جنگ نیست بلکه گفتگو و اتخاذ راهکار‌های مسالمت آمیز است. امیدواریم در این مسئله نیز منطقه شاهد شرایطی پیچیده‌تر نباشد و از این مسیر، مسائل حل و فصل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها