زندگی همه‌ ما در چند سال اخیر به شکل باورنکردنی تغییر کرده است. ما کتاب‌های آنلاین می‌خوانیم، پادکست‌های مختلف می‌شنویم، آنلاین خرید می‌کنیم و با سرعت نور جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌ها را دانلود می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۵۹۲۵
 
آیا آکادمی‌هایی نظیر لینگانو با تکیه‌بر تکنولوژی، باعث تعطیلی مؤسسات زبان می‌شوند؟
 
اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که تکنولوژی تا چه اندازه‌ای می‌تواند جلو برود؟

مثلاً آیا ممکن است به‌جای آن‌که ساعت‌های طولانی روی نیمکت بنشینیم و مطالب خشک را یاد بگیریم، در زمان کوتاه‌تری انبوهی از اطلاعات جدید را وارد مغزمان کنیم؟ واقعیت این است که آموزش الکترونیک حتی همین امروز کاملاً در جهان رایج شده است و آموزش به شیوه سنتی هرروز کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

اما در این مقاله سعی داریم به‌صورت تخصصی به آموزش الکترونیک در حوزه زبان انگلیسی بپردازیم. آیا می‌شود بدون رفتن به کلاس در خانه زبان  را یاد گرفت؟ خب باید گفت تعداد کمی از مؤسسات به این سمت حرکت کرده‌اند که شاید بتوان آکادمی لینگانو را محبوب‌ترین آن‌ها قلمداد کرد.

البته اشتباه نکنید! ما از کلاس‌های آنلاین عادی یا دوره‌های سنتی آموزش زبان که فقط به شکل مجازی درآمده‌اند، صحبت نمی‌کنیم. شما در لینگانو به زمان و مکان سفر می‌کنید، تکنولوژی در آکادمی لینگانو آموزش زبان را از یک رویای دور به یک هدف دست‌یافتنی تبدیل کرده است.

1.      کلاس‌ها با وقت شما تنظیم می‌شوند

کلاس‌های لینگانو نیاز به زمان یا مکان خاصی ندارد. شما می‌توانید در هر زمان و هرجایی که هستید، با کمک تلفن همراه یا لپ‌تاپ به همه محتوای دوره لینگانو دسترسی داشته باشید. درواقع شما یک کلاس کاملاً منعطف با توجه به شرایط خاص خودتان دارید. کلاسی که منعطف اما دقیق است.

این موضوع یکی از مزیت‌های دوره‌های ساخته‌شده با استفاده از تکنولوژی روز است. در دوره‌های سنتی آموزشگاه زبان و حتی کلاس‌های آموزشی آنلاین فرد آزادی عمل برای انتخاب زمان و مکان را کاملاً از دست می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود علاوه بر هزینه‌های رفت‌وآمد، فرد پس از مدتی خسته شده یا نتواند برنامه‌ریزی‌هایش را عملی کند.

به همین دلیل بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا سال‌های آینده افراد به سمت دوره‌های منعطف‌تر و مدرن‌تر حرکت کنند.  

2.      360 درجه رشد می‌کنید

ما هرروز حرف می‌زنیم، می‌شنویم، می‌نویسیم و می‌خوانیم. این چهار مهارت به شما اجازه می‌دهد با دیگران ارتباط برقرار کنید. تصور نداشتن هرکدام از این مهارت‌ها زندگی را سخت می‌کند.

این حقیقت درباره هر زبانی صادق است. برای یادگرفتن انگلیسی، شما باید انگلیسی مکالمه کنید، بخوانید، بنویسید و بشنوید. این واقعیتی است که بسیاری از ما فراموش کردیم. تماشای فیلم و سریال یا حفظ کردن کلمات و گرامر هیچ‌کدام به‌تنهایی جوابگوی نیاز شما نیست.

دوره‌های لینگانو با شبیه‌سازی شرایط مختلف روزمره و ترکیب آن‌ها با مطالب آموزشی متنوع به شما اجازه می‌دهد تمام مهارت‌ها یعنی خواندن، شنیدن، مکالمه و نوشتن را با توجه به سبک زندگی خودتان تمرین کنید. این کار باعث می‌شود که با اعتمادبه‌نفس بالا و به‌راحتی از آموخته‌های خود استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلات شیوه تدریس سنتی تأکید بر گرامر یا کلمات است. در بسیاری از دوره‌ها ممکن است یاد بگیرید خوب صحبت کنید، اما مهارت شنیداری یا خواندن شما ضعیف باشد. شما کلمات یا گرامری را یاد می‌گیرید که نمی‌توانید از آن استفاده کنید. همین موضوع به‌تدریج زبان آموزان را ناامید می‌کند و ممکن است احساس کنند هیچ‌وقت نمی‌توانند انگلیسی را کاملاً یاد بگیرند.

اما متدهای روز دنیا یعنی شیوه‌ای که دوره لینگانو از آن الگو گرفته بر پایه تقویت هم‌زمان تمام مهارت‌ها کار می‌کند. درست شبیه به کودکی که تازه متولد شده و قدم‌به‌قدم همه‌چیز را در کنار هم یاد می‌گیرد.

3.      زبان وارد زندگی شخصی و روزمره شما می‌شود

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث برتری این شیوه آموزشی نسبت به مؤسسات سنتی می‌شود، توجه به تغییرات سریع زندگی مدرن و جهان منعطف امروز است. مخاطب مدرن با جهان مجازی سروکار دارد، تفریحات متنوعی دارد و ابعاد زندگی‌اش رنگارنگ‌تر از چند سال گذشته است. او دوست دارد همه‌چیز را به شیوه خودش تجربه کند.

انسان امروز می‌تواند موزیک، فیلم، پادکست یا کتاب موردعلاقه‌اش را در کسری از ثانیه پیدا کند. او می‌تواند هر مطلبی را به شیوه خودش یعنی کتاب، پادکست یا حتی ویدیو کوتاه اینستاگرام و یوتیوب یاد بگیرد.

در شیوه آموزشی آکادمی لینگانو علاوه بر موارد بالا، شما با سیلی از مثال‌ها و تمرین‌های کاربردی روبه‌رو می‌شوید که وادارتان می‌کند تا فضای انگلیسی برای خود بسازید و از یادگیری‌های خود در لحظه استفاده کنید.

نوشته‌های ثابت، خشک و همگانی کتاب‌های آموزش زبان به هیچ جه پاسخگوی نیاز انسان مدرن نیست و پس از مدتی او را خسته می‌کند. به همین دلیل محققان پیش‌بینی می‌کنند شیوه‌های کاربردی، شبیه‌سازی‌های متنوع و آموزش منحصربه‌فرد به‌زودی جای آموزش سنتی را خواهد گرفت.

سبک کاربردی تمرینات دوره‌های شبیه‌سازی‌شده لینگانو و نحوه تدریس مهارت‌های چندگانه به شکلی است که شما متناسب با سبک زندگی خودتان زبان را یاد می‌گیرید. شغل شما چیست؟ چه سرگرمی را بیشتر دوست دارید؟ دوست دارید بیشتر درباره چه موضوعی حرف بزنید؟ شما با انتخاب خودتان زبان را یاد می‌گیرید.

جمع‌بندی:

با توجه به پیشرفت دنیای مدرن و مطالب گفته‌شده، واضح است که اگر تحول بزرگی در مؤسسات سنتی آموزش زبان رخ ندهد، در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تعطیلی آن‌ها خواهیم بود. همان‌طور که اسنپ، باعث تعطیلی بسیاری از آژانس‌ها شد و دیجی‌کالا حجم زیادی از بازار خرید خرده‌فروشی سنتی را گرفت!

به همین ترتیب وجود آکادمی‌هایی نظیر لینگانو یک تلنگر بزرگ برای مؤسسات معمول  سنتی است، هشداری برای درک این مطلب که اگر متحول نشوند به‌زودی حذف خواهند شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها