امروزه برخلاف گذشته آشنایی با زبان‌های خارجه به عنوان زبان دوم، سوم و ... اهمیت و ارزش بسیار زیادی برای افراد داشته و می‌تواند نقش بسیار پررنگی در پیشرفت آنها در زندگی، شغل، تحصیل و ... داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۶۳۸۱۵
 
بهترین کتاب‌های آزمون زبان خارجی
 
 
برای موفقیت در آزمون زبان خارجی لازم است که زبان آموزان در کنار تمرین و تلاش مستمر و استفاده از روش‌های آموزشی به‌روز، از منابع و کتاب‌های مختلفی بهره ببرند. در حقیقت هر کدام از آزمون‌های زبان خارجی مانند آزمون آیلتس، تافل، کمبریج، جی آر ای و ... آزمون‌های زبان‌های آلمانی، اسپانیایی، ترکی و ... می‌توانند مزایای مختلفی داشته باشند و به افراد در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. انتخاب کتاب‌های آزمون‌های خارجی می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در کسب نتیجه مطلوب برای افراد داشته باشد. در ادامه مطلب به بررسی و معرفی بهترین کتاب‌های آزمون زبان خارجی و ویژگی‌های آنها پرداخته خواهد شد.


ویژگی‌های کتاب خوب برای آزمون‌ها


همانطور که گفته شد امروزه افراد مختلف از زبان‌های خارجه مختلفی استفاده می‌کنند و برای اهدافی همچون مسافرت، تحصیل، مهاجرت و ... اقدام به اخذ مدرک زبان‌های خارجه می‌کنند. خوشبختانه امروزه دسترسی به منابع آموزشی بسیار ساده‌تر از گذشته است و افراد می‌توانند به راحتی به منابع مورد نظر خودشان دست پیدا کنند. برای انتخاب کتاب برای آمادگی و موفقیت در آزمون‌های زبان خارجی لازم است که به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه شود چرا که این منابع باید ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته باشد که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

·        کتاب‌ها باید قادر باشند که همه مهارت‌های اصلی زبان آموزان مانند مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتاری را تقویت کنند.

·        علاوه بر مهارت‌های اصیل یک کتاب باید بتواند مهارت‌هایی مانند مکالمه، تلفظ و  ... را تقویت کند.

·        کتاب‌ها باید قادر باشند که در آموزش هر کدام از زبان‌های خارجه رایج‌ترین لهجه‌های آن زبان را نیز بررسی کنند.

·        کتاب آزمون زبان خارجی باید بتواند لغات، اصطلاحات و عبارت‌های رایج را در قابل جملات کوتاه و مکالمات روزمره به زبان آموزان آموزش بدهد.

·        گرامر و ساختارهای پیچیده زبان‌های خارجه باید در قالب مکالمات مختلف و در داخل متن کتاب آموزش داده شود. به عنوان مثال زبان آموزان زبان انگلیسی می‌توانند با خرید کتاب آزمون آیلتس معتبر مطالب مهم و ارزشمندی یاد بگیرند.

·        کتاب‌ها باید تمرین و فعالیت‌های متنوعی برای آموزش دقیق و عمیق مطالب به زبان آموزان ارائه کنند.

·        کتاب‌های آموزشی باید از تصاویر و متون جذاب استفاده کنند.
 

بهترین کتاب‌های آزمون زبان خارجی


انتخاب بهترین کتاب آزمون‌های زبان


اگرچه امروزه روش‌ها و متدهای آموزشی متعدد و منحصربه‌فردی در دسترس زبان آموزان قرار دارند اما می‌توان گفت تمامی این روش‌ها بر اساس کتاب‌ها برنامه‌ریزی می‌شوند و در حقیقت کتاب‌ها بهترین و مفیدترین منابع برای یادگیری هر مبحث و مطلبی هستند. کتاب‌ها می‌توانند در تقویت مهارت‌های چندگانه، توسعه دایره واژگان، افزایش خلاقیت‌های ذهنی، افزایش اعتماد به نفس، افزایش انگیزه و علاقه و ... نقش ویژه‌ای داشته باشند به همین دلیل انتخاب یک کتاب مناسب می‌تواند بسیار بااهمیت باشد. ازجمله مهم‌ترین فاکتورها و عوامل انتخاب کتاب‌های آزمون زبان خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
 


کتاب باید با سطح زبان‌آموز متناسب باشد


توجه به سطح زبان زبان آموزان در انتخاب کتاب اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که اگر افراد بر اساس سطح زبان خود اقدام به استفاده از منابع و کتاب‌ها نکنند نمی‌توانند نتیجه مناسبی دریافت کنند. به صورت کلی زبان آموزان می‌توانند بر اساس سطح‌هایی همچون مبتدی، متوسطه و پیشرفته تقسیم‌بندی شوند و لازم است که حتماً بر اساس سطح زبان خود اقدام به انتخاب و خرید کتاب کنند. به عنوان مثال زمانی که فرد در سطح مبتدی زبان اسپانیایی قرار دارد به هیچ عنوان نمی‌تواند از کتاب‌هایی که برای سطوح پیشرفته نوشته می‌شوند نتیجه مناسبی دریافت کند.


توجه به نویسنده کتاب


آموزش و یادگیری زبان‌های خارجه باعث شده است که امروزه افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت باشند. سالانه هزاران کتاب آموزشی توسط نویسنده‌های مختلف از سراسر دنیا نگارش می‌شوند که هر کدام می‌توانند اهداف ویژه‌ای داشته باشند. کتاب‌ها در حقیقت کلام نویسنده‌ها هستند و اگر نویسنده‌ها به خوبی قادر نباشند مطالب مورد نیاز را به زبان آموزان انتقال دهند، زبان آموزان نیز قادر نخواهند بود نتیجه مناسبی دریافت کنند. توجه به نویسنده کتاب اهمیت بالایی دارد چرا که معمولاً نویسنده‌های شناخته شده و معتبر از سبک‌های ویژه‌ای برای آموزش مطالب استفاده می‌کنند.


توجه به کیفیت کتاب


هرچند که محتوا و مفاهیم کتاب اولویت اصلی در انتخاب آنها هستند اما چنانچه یک کتاب محتوا و مفاهیم قدرتمندی داشته باشد اما کیفیت چاپ و رنگ آن مناسب نباشد نمی‌تواند زبان آموزان را جذب کرده و به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند. خرید کتاب‌های آزمون زبان خارجی مانند کتاب آزمون GRE از انتشارات معتبر و شناخته شده می‌تواند باعث افزایش انگیزه زبان آموزان شده و نقش ویژه‌ای در موفقیت آنها داشته باشد.
 

بهترین کتاب‌های آزمون زبان خارجی


کتاب نباید تک‌محوری باشد


همانطور که گفته شد معمولاً کتاب‌های آموزشی برای تقویت و بهبود مهارت‌های ویژه‌ای نگارش می‌شوند اما کتاب‌هایی می‌توانند مفید و مؤثر باشند که بتوانند همزمان چند مهارت زبان آموزان را ارتقا بدهند. کتاب‌های آموزشی باید بتوانند در کنار داشتن هدف، بیانی واضح و شیوا داشته باشند، از متن جذابی برخوردار باشند و با داشتن تصاویر مختلف، داستان‌های مختلف و ... مهارت‌های مختلف زبان آموزان را تقویت کنند.


توسعه دایره واژگان


در حقیقت زبان به معنی استفاده دقیق، درست، به‌جا و اصولی از واژگان است چرا که واژه‌ها ارکان اصلی زبان‌ها هستند. کتاب‌های آموزشی باید در کنار اهداف اصلی خود بتوانند دایره لغات زبان آموزان را توسعه بدهند. خرید کتاب آزمون تافل یا سایر آزمون‌ها می‌تواند دایره لغات زبان آموزان را توسعه بدهند و به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنند.


جمع ‌بندی نهایی


امروزه آزمون زبان خارجی خصوصاً زبان‌هایی مانند انگلیسی، آلمانی، فرانسه، اسپانیایی، ترکی و ... در میان مردم محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و بسیاری از افراد برای پیشرفت شغلی، آینده بهتر تحصیلی، کسب درآمد بیشتر، مهاجرت به کشورهای دیگر و ... تمایل دارند که به زبان‌های دوم، سوم و چندم تسلط پیدا کنند. هرچند که روش‌ها و متدهای آموزشی مختلف و مدرنی برای آموزش زبان‌های خارجه در دسترس افراد هستند اما در حقیقت کتاب‌ها بهترین منابع آموزشی به شمار می‌روند و می‌تواند نقش ویژه‌ای در کسب نتایج مطلوب زبان آموزان داشته باشند. عدم تک‌محوری بودن، توسعه دایره واژگان، کیفیت بالا، داشتن هدف و ... از مهم‌ترین نکات در انتخاب و خرید کتاب‌های آزمون زبان خارجه هستند که باید به آنها توجه شود.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها