به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال 1352 با طراحی شرکت آلمانی «بلواند فوس» در 37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مرور بخش های مختلف آن به عنوان طرح توسعه ایجاد شد.
در این مدت این شرکت با ساخت و تحویل موفقیت آمیز سه کشتی اقیانوس پیما توانست توانایی خود را در زمینه ی ساخت این کلاس از شناورها به اثبات برساند.
از سال 1396 با راه اندازی حوض های خشک (درای داک)، ایزوایکو به بالاترین ظرفیت ساخت و تعمیرات شناورها دست یافت. ایزوایکو طی این سالها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نیز نقش استراتژیک خود را در کشور به اثبات رسانیده؛ تا جایی که امروز با زیربنایی بالغ بر 1100 هکتار و با بهره جویی از امکانات منحصر به فرد و کارکنانی متخصص به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته میشود. هم اکنون ایزوایکو با دارا بودن سیستم های مختلف از آب گیری و به آب اندازی توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.
سلمان ضربی مدیرعامل جدید ایزوایکو که به دلیل سابقه همکاری دیرینه با این مجموعه اشراف خوبی بر توانمندی های نیروی انسانی و زیرساخت های پی ریزی شده در این مجموعه بزرگ صنعت دریایی کشور دارد، میگوید: پس از راه اندازی «درای داک» توانایی تعمیر انواع کشتی های پهن پیکر و شناورهای موجود در دنیا را داریم؛ کاری که بارها آن را تمرین کرده ایم و سالهاست به تخصص و توان لازم برای تعمیر کشتی های کانتینربر، فله بر، فرآورده بر، کشتی های خاص مانند لوله گذار و لایروب، انواع دکل های حفاری و سازه های فراساحلی دست پیدا کرده ایم.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد