تخلیه، بارگیری و حمل یکسره کالاهای اساسی از بنادر استان هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از تخلیه، بارگیری و حمل ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بنادر استان هرمزگان خبر داد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از تخلیه، بارگیری و حمل ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بنادر استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۲۵۸۴


به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از تخلیه، بارگیری و حمل ۲.۴ میلیون تن کالای اساسی در ۸ ماهه نخست سال جاری از بنادر استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان؛ یوسف عابدینی با اشاره به واقع شدن استان هرمزگان در مسیر اصلی کریدور حمل و نقلی شمال _جنوب و همچنین وجود مناطق کشاورزی و تولید محصولات خارج از فصل در این استان گفت: استان هرمزگان یکی از مبادی اصلی ورود و ترانزیت کالا از کشور می باشد، لذا توجه به شبکه حمل و نقل جاده ای جهت تکمیل فرایند حمل کالا بسیار حائز اهمیت است.

عابدینی با تاکید بر اهمیت بنادر مهم شهید رجایی و شهید باهنر خاطرنشان کرد: تعداد ۲۰۹ شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان هرمزگان فعال هستند و کار جابجایی کالاها به اقصی نقاط کشور را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری، ۸۵۱ هزار بار نامه صادر شده است که عمده محصولات حمل شده علاوه بر مشتقات نفتی(گازوئیل و بنزین) ، برنج گندم و سنگ آهن بوده است
عابدینی در خصوص حمل کالاهای اساسی نیز گفت: تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰، بیش از٢ میلیون و چهارصد هزار تن کالای اساسی شامل گندم، شکر، برنج، روغن خام، جو، ذرت و سویا از مبدا استان هرمزگان به سایر نقاط کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه نیز،فرآيند حمل از دو فروند كشتي گندم در حال انجام است و چهار فروند کشتی دیگر حامل گندم و جو نیز در لنگرگاه منتظر پهلوگیری بودند که با هماهنگی های به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی به صورت یکسره از این کشتی‌ها تخلیه و بارگیری شده و از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حال انتقال می باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها