یکی از معروفترین شرکت‌های خودروسازی چینی از نظر کیفی، فنی و ایمنی شرکت چری است. خودروهای ساخته شده توسط چری طراحی زیبا و قابل قبولی دارند و علاوه بر آن دارای امکانات رفاهی متناسب با استاندارد جهانی هستند.
کد خبر: ۱۳۵۵۵۴۳
مدیران خودرو که نماینده رسمی برند چری در کشورمان است، نسخه‌ای از فونیکس تیگو 8 پرو را معرفی کرده است. از این پس محصولات برند لوکس چری ( فونیکس ) در ایران با نام مدیران خودرو در ایران شناخته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این خودروی لوکس چینی با ما همراه باشید.
 
معرفی تیگو 8 پرو

خودرو تیگو 8 پرو

یکی از خودروهای کراس اور و لوکس که در مهر ماه 1400 معرفی شد، خودروی تیگو 8 پرو است که مدیران خودرو در ایران برای آن نام فونیکس را برگزیده‌اند و در ایران با این نام شناخته می‌شود. این خودروی کراس‌اور زیبای تک دیفرانسیل و 7 نفره است. گیربکس دوکلاچه تر 7 سرعته این خودرو به راحتی راننده در ترافیک شهری کمک شایانی میکند.

 تیگو 8 پرو علاوه بر ظاهر زیبا، خودروی بسیار راحتی است که رانندگی با آن بسیار لذت‌بخش است. این خودرو مجهز به سیستم‌های کمکی همچون رادار نقطه کور و سیستم کروز کنترل فعال است.

خودروی تیگو 8 پرو دارای موتور جدید توربو پاشش مستقیم است که به واسطه آن 197 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ویژگی‌ها، تیگو 8 پرو را جزو پرقدرت‌ترین خودروهای کراس‌اور چینی قرار داده است.

خودروی فونیکس تیگو 8 پرو یکی از هوشمندترین خودروهای مونتاژ ایران است که عنوان پرچم‌دار جدیدترین مدیران خودرو را به خود اختصاص داده است. ظاهر لوکس و ابعاد و فاصله بین دو محور فونیکس تیگو 8 پرو، این شاسی بلند را در ردیف سانتافه، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر قرار داده است و برای آنها رقیب شمرده می‌شود. چری تیگو پرو 8 گرانقیمت‌ترین خودروها در میان خودروهای شاسی بلند چینی در ایران بوده که به‌عنوان مجهزترین خودرو شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم.
 
معرفی تیگو 8 پرو

ویژگی‌های ظاهری تیگو 8 پرو

ظاهر این خودرو حرف و حدیثی برای دوستداران خودروهای شاسی بلند باقی نگذاشته است. این خودرو دارای طراحی جعبه‌ای شکل و چراغ‌های اسپرت در جلو می‌باشد و طرفین سپر دارای مه‌شکن LED است. عبارت درست:

" جلوپنجره که طرحی مشبک و خلاقانه دارد، بسیار بزرگ است که نمای حلو خودرو را شیک‌تر نشان داده و جلب توجه می‌کند.

سپر جلو نیز بسیار بزرگ و حجیم است که استحکام و زیبایی آن را دو چندان می‌نماید. در پشت ماشین چراغ‌هایی قرار دارند که به نظر می‌رسد از هیوندای سانتافه نسل سوم الهام گرفته شده است. خروجی‌های اگزوز در گوشه‌های سپر عقب قرار گرفته‌اند که صدالبته این خروجی‌ها کاربردی نیستند و جنبه تزئینی دارند. همچنین این خروجی‌ها به صورت بسیار حرفه‌ای در زیر بدنه ماشین و در سمت راست قرار گرفته است.

گلگیرها و عقب و جلوی خودرو حجیم هستند که هماهنگی خاصی را به نمای جلو و عقب ماشین داده است. رینگ‌های این خودرو 18 اینچی بوده که ظرافت ماشین را دو چندان نموده است. از زیبایی‌های بصری این خودرو در نمای آن استفاده از خطوط کرومی در دور پنجره‌ها و زیر درب‌ها می‌باشد.
 
 
معرفی تیگو 8 پرو

طراحی داخلی تیگو 8 پرو

طراحی داخلی تیگو 8 پرو نشان داده است که خودروسازان چینی پیشرفت بی‌نظیری در طراحی خودروهای خود داشته‌اند. کابین داخلی چری تیگو بسیار مدرن و بروز طراحی شده است که قابل قیاس با خودروهای اروپایی می‌باشد. در این خودرو یک صفحه نمایشگر لمسی کنار دسته دنده تعبیه شده است. دو نمایشگر پیوسته بزرگ با پنل دیجیتالی در پشت فرمان قرار دارد که نمایانگر اطلاعات ضروری خودرو، میزان سرعت و دور موتور را به راننده نشان می‌دهد که این قابلیت‌ها نیز می‌توانند شخصی‌سازی شوند. این خودرو دارای فرمانی D شکل یا همان فرم ته صاف و مدل استخوانی دارد. صندلی‌ها و چرم و تودوزی داخلی از هماهنگی بسیاری برخوردار هستند که این ماشین را لوکس‌تر نشان می‌دهد. این خودرو مجهز به سه ردیف صندلی برای هفت سرنشین می‌باشد.
 
معرفی تیگو 8 پرو

تجهیزات فنی فونیکس تیگو 8 پرو

موتور این خودرو چهار سیلندر است. این خودرو به دلیل داشتن موتوری با قدرت 197 اسب بخار و 200 نیوتون متر دارای بیشترین قدرت و گشتاور است. جعبه دنده هفت سرعته و دبل کلاچ بوده که نقش مهمی در پر کردن صفر تا صد ماشین در 9 ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت تیگو 8 پرو هفت لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که در مقایسه با استانداردهای آلایندگی یورو 6 و وزن آن راضی کننده است. این خودرو دارای سیستم دیفرانسیل جلو است و سرعت آن به 185 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مهمترین آپشن فنی این سواری سیستم ADAS است که سیستم‌های پیشرفته‌ی مانند سیستم نگه داشتن خودرو در لاین، سیستم کمک در شرایط تراکم در ترافیک، سیستم کنترل هوشمند نور بالا و ... را در این خودروی زیبا و لاکچری فراهم آورده است.

بررسی امکانات رفاهی چری تیگو 8 پرو

به جرأت می‌توان گفت که این خودرو دارای آپشن‌ها و امکانات نسبتاً کاملی است که به آن می‌پردازیم:

-         دارای سقف پانورامیک و چراغ‌های مدرن LED

-         دارای سه صفحه نمایشگر که در هیچکدام از کراس‌اورهای دیگر وجود ندارد.

-         مجهز به تهویه مطبوع سه‌گانه برای صندلی‌های ردیف جلو و عقب

-         مجهز به کروز کنترل

-         دارای رابط بلوتوث و USB

-         استفاده از چرم برای طراحی و پوشش صندلی‌ها و فضای داخلی برای تمامی مدل‌های تیگو 8 پرو

-         مجهز به دوربین‌ها و حسگرهای متعدد که آزادی دید 360 درجه را برای راننده مهیا می‌کند. با این آپشن راننده می‌تواند تمامی زوایای خودرو را مشاهده نماید.

-         مجهز به سردکن و گرم‌کن صندلی، خنک کننده بطری نوشیدنی

-         تنظیمات برقی و سیستم سرگرمی با فرمان صوتی
 
بررسی ایمنی تیگو 8 پرو

وجود دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، وجود چهار کیسه هوا از قسمت جانبی برای چهار صندلی و کیسه‌های پرده‌ای در اطراف بدنه ماشین حداکثر ایمنی را برای راننده و سرنشینان خودرو تأمین می‌نماید.

سیستم ترمز آن بسیار پیشرفته بوده و شامل ABS، EBD و BA و نیز مجهز به سیستم حفظ تعادل خودرو شامل ESP و TCS می‌باشد. این خودروی شیک همچنان از سیستم نشان‌دهنده فشار باد لاستیک‌ها، سنسور باران و هشدار نقطه کور بهره‌مند است.

آپشن‌ها و تجهیزات جدیدی که در خودروی چری تیگو تعبیه شده است، به تقویت نام و جایگاه کمپانی چری و برند تیگو کمک فراوانی کرده است. با ورود انواع محصولات جدید خودرو، عرضه خودروی تیگو 8 پرو می‌تواند یکی از گزینه‌های برتر مشتریان برای خرید یک خودروی لوکس و پیشرفته باشد.

سخن پایانی

همانگونه که می‌دانید چری یک شرکت خودروسازی چینی است که با اختلافی کم از جیلی، بی‌وای‌دی و هاوال دارای برتری نسبت به سایر شرکتهای خودروسازی است. در سالهای اخیر ایران نیز میزبان محصولات متنوع چری شده است. بسیاری از خودروهای موجود در جاده‌های ایران از جمله خودروی فونیکس تیگو 8 پرو ساخته شده توسط کمپانی چری هستند. چری یکی از مهمترین برندهای خودروسازی در کشور ما بوده و نمایندگی چری در ایران با نام مدیران خودرو مشغول به فعالیت هستند. اگر قصد خرید خودرویی همسطح با سبک زندگی و کار خود دارید و نیز برای آگاهی از جدیدترین اطلاعات تخصصی و اخبار خودرو و نیز قیمت خودرو نمایندگی و بازار می‌توانید به سایت www.car.ir مراجعه کنید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها