استاندار زنجان:

مسیر صدور اسناد اراضی کشاورزی در زنجان هموار شده است

استاندار زنجان از رفع مشکلات موجود در راستای صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان خبر داد و گفت: خوشبختانه مسیر صدور این اسناد برای کشاورزان استان زنجان هموار شده است.
استاندار زنجان از رفع مشکلات موجود در راستای صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان خبر داد و گفت: خوشبختانه مسیر صدور این اسناد برای کشاورزان استان زنجان هموار شده است.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۵۸
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه قرارگاه صدور اسناد کشاورزی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران ارشد این حوزه برگزار شد، با ابراز خرسندی از هموار شدن مسیر صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان، اظهار داشت: مشکلات بین دستگاهی در سطح استان در این زمینه برطرف شده است.

وی اعلام نمود: تداخلات اراضی کشاورزی در دو شهرستان خرمدره و سلطانیه بطور کامل برطرف شده و مسائل اراضی بقیه شهرستان های استان نیز در دست پیگیری و انجام است.

بر اساس اعلام استاندار زنجان؛ بیش از 25 درصد از اراضی کاداستر شده و نقشه برداری شده کشور در استان زنجان قرار دارد و اسناد این اراضی درحال واگذاری به کشاورزان می باشد.

مقام عالی استان خاطر نشان کرد: برای رفع مسائل و تداخلات اراضی کشاورزی سایر شهرستان های استان نیز درحال عقد قرارداد هستیم و مسیر برای ادامه این روند در استان زنجان روشن است.

بنا بر اعلام مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان؛ انجام کاداستر و رسیدگی به تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی اراضی کشاورزی در 350 روستای استان در سطح 450 هزار هکتار به اتمام رسیده است و در استان زنجان بعنوان پایلوت کشور، انعقاد قرارداد در راستای تثبیت و صدور اسناد زراعی در سه شهرستان زنجان، خدابنده و ایجرود به وسعت بیش از 206 هکتار از طریق اداره کل ثبت اسناد استان انجام شده و در دو شهرستان سلطانیه و خرمدره نیز بیش از 60 هزار هکتار از اراضی طریق جهاد کشاورزی انجام و امروز تعدادی از این اسناد اعطا شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این ارتباط از اقدامات استاندار زنجان و پیگیری مسئولین استان زنجان در راستای تحقق این اقدام بزرگ قدردانی کرد و گفت: همراهی مدیران دستگاه قضایی نیز در راستای تسریع در رفع تداخلات اراضی، کارساز بوده است.

وی به عزم بالای مدیران دولت و سایر قوای کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همراهی همه مدیران در این دولت شاهد اتمام رفع تداخلات و صدور اسناد رسمی اراضی کشاورزی درکشور باشیم و جشن سنددار شدن اراضی زراعی را برگزار کنیم.

گفتنی است در این جلسه بصورت نمادین، اسناد اراضی پنج کشاورز استان اعطا شد و اعلام گردید که بیش از 30 درصد اسناد کشاورزان دو شهرستان سلطانیه و خرمدره آماده تحویل می باشد که در اسرع وقت تحویل کشاورزان و باغداران استان خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها