به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز

۲ هزار و ۳۶۵ طرح برق شهرستان تبریز افتتاح شد

امروز در آیینی ۲ هزار و ۳۶۵ پروژه شرکت توزیع برق شهرستان تبریز با یکهزار و ۸۴۵ میلیارد تومان به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۵۴۸۸۴
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در این آیین گفت: در وزارت نیرو، خدمت و ایثارگری از هم جدا نیستند و با تلاش متخصصان داخلی پروژه ها افتتاح می شود.

سیدیعقوب محمدمرادی اظهار کرد: شاهد این شعار، افزایش بیش از ۱۰ برابری ظرفیت تولید برق در کشور در مقطع کنونی نسبت به دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است؛ در زمان طاغوت این ظرفیت هفت هزار مگاوات بود و اکنون به بیش از ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون روستای بدون آب و برق به ندرت در کشور پیدا می شود و تمام طرح های وزارت نیرو توسط متخصصان داخلی اجرا و مدیریت می شود که استقلال کشور را در این عرصه به نمایش گذاشته است، در صورتی که در زمان طاغوت مهندسان خارجی در تمامی طرح ها حضور داشتند.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از کتاب «روایت سرخ»، دربرگیرنده خاطرات ایثارگران و رزمندگان حوزه برق در هشت سال دفاع مقدس، گفت: تهاجم فرهنگی و اجتماعی امروز جامعه را مورد هدف قرار داده و در واقع جنگ تجهیزاتی و سخت تمام شده و اکنون جنگ نرم و فرهنگی به شدت توسط دشمنان علیه انقلاب دنبال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص در بین جوانان نسبت به جنگ فرهنگی دشمنان پاسخ مناسب را بدهیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز نیز در این آیین گفت: پروژه های سنواتی این صنعت در شهرستان تبریز به صفر رسیده و طرح های سال های قبل باقی نمانده و تمام طرح ها به روز می باشند.

عادل کاظمی یادآور شد: اکنون تعداد طرح‌های در دست اقدام و افتتاح شده توزیع برق تبریز به ۲ هزار و ۶۰۰ پروژه رسیده که ۲۰۳ میلیارد تومان هزینه اجرای آنها بوده است.

وی اضافه کرد: افتتاح این طرح ها تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت و ارزش ریالی پروژه ها به ۲۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از کتاب روایت سرخ خاطرات ایثارگران، جانبازان و رزمندگان شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: تدوین این کتاب از ۲ سال پیش آغاز شده و به مناسبت ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز امروز رونمایی شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز خاطر نشان کرد: ما در مقابل خون شهدا وظیفه داریم و باید راه آنها را به طور شایسته ای ادامه دهیم.

 کتاب روایت سرخ توسط مسعود رفیعی در ۲۲۷ صفحه و ۳ بخش شامل خاطرات ایثارگران، جانبازان و رزمندگان شرکت توزیع برق تبریز، چاپ و منتشر شده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها