هنگام ورود به شغل حسابداری باید از خود بپرسید که حسابدار حرفه ای کیست. مقصد نهایی هر حسابدار ساده و تازه کار، رسیدن به جایگاه شغلی بالاتر است. استخدام حسابدار تازه کار با حقوق و مزایای کمی انجام می‌شود. بنابراین حرفه ای شدن شما را به جایگاه بالاتری می‌رساند.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۴۶
چطور از یک حسابدار تازه کار به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شویم؟
 
در این مطلب خصوصیات یک حسابدار حرفه‌ای را می‌خوانیم و متوجه می‌شویم که چطور حسابدار حرفه‌ای شویم. 

شغل حسابداری چیست؟

حسابداری از آن دست شغل‌هایی است که حتی با وجود فارغ‌‌التحصیلان زیاد، بازار کار آن اشباع نشده است. جایگاه شغلی، شان اجتماعی، حقوق و مزایای مناسب، یادگیری آسان و امکان ارتقای شغلی، چیزهایی است که همه را به کار در شغل حسابداری ترغیب می‌کند. علاقه‌مندان به این رشته می‌توانند آموزش‌های حسابداری را از دانشگاه یا موسسات آموزشگاهی دارای مجوز دنبال کنند. اما هر چه باشد نتیجه یکسان است. حتی آموزش تجربی حسابداری هم می‌تواند برای استخدام به عنوان حسابدار ساده کافی باشد. اگرچه نمی‌توانید به عنوان یک حسابدار تجربی به ریاست در واحد مالی فکر کنید اما به برای داشتن حقوق یک حسابدار تازه کار، کفایت می‌کند. حقوق حسابدار تازه کار با در نظر گرفتن وظایف و مسئولیت‌هایی که به عهده او گذاشته می‌شود، محاسبه خواهد شد. اما تفاوت زیادی بین حقوق حسابدار تازه کار و حسابدار حرفه ای وجود دارد. داشتن مهارت بیشتر به معنای سریع‌تر انجام دادن کارها است. همین مسئله از شما یک فرد قابل اتکا می‌سازد. سابقه کاری هم می‌تواند تاثیر خودش را روی حقوق شما بگذارد. با بیشتر شدن تجربه، امکان ارتقای شغلی هم وجود خواهد داشت. برای مطالعه بیشتر مطلب همه آنچه باید درباره شغل حسابداری بدانید بخوانید.
 
چطور از یک حسابدار تازه کار به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شویم؟

مهارت‌ها و ویژگی‌های مهم یک حسابدار حرفه ای و موفق

استخدام حسابدار تازه کار در تهران با استخدام حسابدار حرفه ای در تهران تفاوت زیادی دارد. در دیگر شهرهای کشور هم همین‌طور است. تفاوت حسابداران تازه کار با حسابداران حرفه‌ای در مهارت و ویژگی‌هایی است که آن‌ها دارند. اما تمامی مهارت‌هایی که ماهر‌ترین حسابداران دارند، اکتسابی است. مدیران مالی و حسابداران خبره، یک روزی مثل شما تازه کار و بی‌تجربه بودند. با گذشت زمان و کار در واحد مالی می‌توان تجربه کافی را برای حرفه ای شدن به دست آورد. آموزش حسابداری رایگان و غیررایگان نباید تفاوتی برای شما داشته باشد. تنها چیزی که مهم است یادگیری مستمر و پیوسته است. یک حسابدار حرفه‌ای هیچ وقت یادگیری مطالب روز و جدید را از دست نمی‌دهد. بنابراین همواره به دنبال کسب اطلاعات جدید باشید و منابع حسابداری را همیشه بررسی کنید. داشتن ویژگی‌های زیر می‌تواند از شما یک حسابدار موفق و ماهر بسازد:

·        داشتن رزومه قوی
·        مهارت‌های تحلیلی و فنی قوی
·        تسلط کامل روی مفاهیم حسابداری
·        آشنایی با نرم افزار حسابداری شرکتی 
·        رعایت اصول اخلاقی حسابداری
·        داشتن بهترین مربیان و اساتید
·        گذراندن دوره‌های کاربردی و ویژه بازار کار
 
چطور از یک حسابدار تازه کار به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شویم؟

آموزش حسابداری حضوری یا غیر حضوری؛ کدامیک بهتر است؟

وجود فناوری‌های جدید به شما کمک می‌کند تا از کیلومترها دورتر و بدون حضور فیزیکی در کلاس درس، دوره‌های آموزشی را بگذرانید. حسابداری هم از این قاعده مستثنا نیست. اگر در محل زندگی شما موسسه و آموزشگاه حسابداری خوب وجود ندارد، می‌توانید از آموزش غیر حضوری استفاده کنید. اگر شاغل هستید و توانایی شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، آموزش مجازی آنلاین و آفلاین حسابداری به شما برای گذراندن دوره‌های پیشرفته حسابداری کمک می‌کند. با آموزش غیر حضوری، تمام حسابداران ساده می‌توانند به حسابداران حرفه‌ای و ماهر تبدیل شوند. آموزش از راه دور حسابداری که در موسسه پکت تهران برگزار می‌شود، هیچ تفاوتی با سرفصل‌های دوره حضوری ندارد. حتی به دلیل انعطاف پذیری در زمان و امکان مشاهده چندباره ویدیوها، یادگیری هنرجویان در دوره‌های مجازی حسابداری بیشتر است. از آموزش حسابداری مقدماتی گرفته تا آموزش حسابداری مالی، آموزش حسابداری صنعتی و… را می‌توانید به شکل آنلاین بگذرانید. در دوره‌های مجازی حسابداران خبره، آموزش حسابداری از 0 تا 100 مقدماتی تا پیشرفته وجود دارد. 

مقایسه آموزش حسابداری عملی و تئوری

داشتن علم حسابداری بدون تجربه کار عملی، از شما یک حسابدار حرفه‌ای نمی‌سازد. حسابدار حرفه ای شدن ملزم به این است که در کنار آموزش‌های نظری، مهارت‌های فنی و تسلط بر کار با نرم افزارهای حسابداری را هم یاد بگیرید. در استخدام حسابدار حرفه ای، توانایی‌های حسابدار مورد توجه قرار می‌گیرد. از کار با نرم افزار‌های مختلف گرفته تا سرعت عمل در محاسبه و رسیدگی به امور مالی، برای کارفرمایان مهم است. یک حسابدار ماهر باید بتواند بین آموزش تئوری حسابداری و روش کار، ارتباط معناداری پیدا کند. آموزش‌های شما تنها تا زمانی موثر است که بتوانید از آن در کار استفاده کنید. دوره‌های ویژه بازارکار که شامل آموزش حسابداری در excel و دیگر نرم افزارهای حسابداری می‌شود، می‌تواند قدم خوبی برای حرفه‌ای شدن باشد. برای بهترین بودن باید خصوصیات حسابدار حرفه ای را هم داشته باشید. حسابدار موفق کسی است که مهارت‌های زیر را در خود تقویت کند:

·        دانش استانداردهای حسابداری
·        توانایی نظارت بر امور مالی
·        دانش عمومی کسب و کار
·        توانایی کار با بهترین نرم افزار‌ها و ابزار‌های حسابداری
·        تحلیل داده‌های مالی
·        توانایی حل مسئله
·        ارتباط موثر و خوب با دیگر واحدهای سازمانی
·        داشتن تفکر انتقادی و توجه به جزییات در کار

آموزش حسابداری حرفه ای را از کجا شروع کنیم؟

آموزشگاه حسابداری حسابداران خبره در بین بهترین آموزشگاه‌های حسابداری تهران قرار دارد. گذراندن دوره‌های آموزش حسابداری پکت، به شما کمک می‌کند تا حسابداری را از پایه یاد بگیرید. حتی برای کسانی که هیچ آشنایی با این رشته ندارند، دوره‌های مقدماتی برگزار می‌شود. پس از آن‌که توانستید به عنوان یک حسابدار تازه کار استخدام شوید، می‌توانید از دوره‌های پیشرفته برای ماهرتر شدن کمک بگیرید. آموزش حسابداری از پایه در موسسه پکت زیر نظر بهترین مدرسان و مربیان کشور انجام می‌شود. یعنی به غیر از اینکه آموزش تئوری حسابداری را می‌گذرانید، از تجربیات مدرسان هم استفاده خواهید کرد. از طرف دیگر آموزش حسابداری عملی می‌تواند مهارت و توانایی‌های شما را افزایش دهد. تفاوت یک حسابدار حرفه ای با یک حسابدار تازه کار در نحوه انجام کار و سرعت عمل او است. در آموزش حسابداری بازار کار، آموزش‌های فنی و تمرین‌های عملی مد نظر قرار می‌گیرد. یعنی با انجام مثال‌های واقعی و تمرین‌های عملی، تمامی مفاهیم حسابداری ملکه ذهن شما خواهد شد. برگزاری کلاس‌های حضوری و مجازی هم به شما کمک می‌کند تا بدون حضور در تهران و از راه دور آموزش ببینید. در پایان هر دوره هم می‌توانید مدرک خود را به شکل الکترونیکی و فیزیکی از طرف انجمن حسابداران خبره و دانشگاه صنعت نفت دریافت کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها