هلدینگ بین‌المللی Fibogroup در سال 1998 میلادی فعالیت خود را شروع کرد و جزو اولین بروکرهایی بود که به بازار ایران وارد شده و خدمات خود را به ایرانیان ارائه کرد. نزدیک به دو دهه قبل، بیش از هشتاد درصد افرادی که قصد ورود به بازار فارکس را داشتند، می‌توانستند فقط مشتری این کارگزاری باشند، چراکه در آن زمان، هیچ رقیب قدرتمندی برای Fibo وجود نداشت.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۳۷
مروری بر عملکرد فیبوگروپ به همراه دلایلی برای عدم انتخاب آن
 
اما در سال 2022 میلادی، تریدرهای فارکس می‌توانند از میان بیش از 10 بروکر معتبر و فعال در ایران سبک سنگین کرده تا کارگزاری بهتری انتخاب نمایند.

اعتبار فیبوگروپ

کارگزاری فیبوگروپ با دریافت رگولاتوری CySec از قبرس (معتبر در اروپا)، اعتبار خود را اثبات کرده و علاوه بر آن، برای خدمت‌رسانی به ایرانیان رگوله آفشور FSA را نیز دریافت کرده است. بنابراین، شکی در اعتبار آن وجود نداشته و تریدرها می‌توانند با افتتاح حساب معاملاتی، با خیال راحت وارد دنیای تجارت شوند. اما اخیرا تعداد کاربران ناراضی این کارگزای افزایش یافته و دلیل آن هم کند بودن تیم پشتیبانی و انجام نشدن آنی فرآیند واریز و برداشت است. برای خواندن نظر سایر تریدرها در خصوص فیبو گروپ به این صفحه مراجعه کنید.

مزیت انحصاری فیبوگروپ

کارگزاری‌های فارکس سعی می‌کنند تا با ارائه‌ی خدمات ویژه و منحصر به فرد، کاربران خود را راضی نگهداشته و سایر کاربران را نیز به استفاده از خدمات خود ترغیب کنند. فیبوگروپ نیز یک خدمت منحصر به فرد ارائه کرده که عنوان آن، گارانتی استاپ لاس است. تریدرهایی که معاملات بلند مدت انجام می‌دهند، حتما متوجه شده‌اند که در بعضی زمان‌ها، قیمت یکی دارایی در بازار با گپ یا همان اختلاف باز شده و این اختلاف قیمت ممکن است بعد از حد ضرر یا استاپ لاس باشد. در این حالت، معامله‌ی انجام گرفته بسته نشده و با ادامه‌ی روند، امکان از بین رفتن سرمایه‌ی تریدر وجود خواهد داشت.
 
مروری بر عملکرد فیبوگروپ به همراه دلایلی برای عدم انتخاب آن
فیبوگروپ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بروکرهای فارکس که در ایران فعالیت می‌کند، این اتفاق را درک کرده و به همین جهت نیز سیستم و سامانه خود را به نحوی طراحی کرده تا حتی با وجود گپ قیمتی، معاملات دقیقا در نقطه‌ی تعیین شده برای حد ضرر، بسته شوند. این ویژگی، خصوصا برای تریدرهای بلند مدت، بسیار مهم بوده و مانع از ضرر و زیان، بیشتر از توان فرد خواهد شد. این ویژگی در حقیقت به مدیریت سرمایه‌ی تریدرها کمک خواهد کرد.

حسابهای معاملاتی فیبوگروپ

فیبوگروپ در کنار آلپاری، متنوع‌ترین حساب‌های معاملاتی را رائه داده‌اند. این کارگزاری شش حساب معاملاتی مجزا داشته که در یک دسته بندی کلی، می‌توان آن‌ها را به دو بخش (بدون کمیسیون - با کمیسیون) تقسیم بندی کرد. تریدرها بسته به سبک معاملاتی خود و همچنین استراتژی فردی، می‌توانند یکی از این حساب‌ها را انتخاب کنند. تفاوت حساب‌های فیبوگروپ در میزان واریز اولیه، اهرم، اسپرد، کمیسیون، نرخ بهره، سطح استاپ آوت و ... است.

برای مشاوره در خصوص انتخاب حساب فیبوگروپ می‌توانید به این صفحه مراجعه کرده و سوال خود را از سایر تریدرها و همچنین تیم پشتیبانی تخصصی معامله‌گر ایرانی بپرسید. برای مثال، اگر شما معامله‌گر طولانی مدت هستید، بهتر است حسابی را انتخاب کنید که سطح استاپ آوت پایین داشته و همچنین از مدل حساب اسلامی باشد. در نقطه‌ی مقابل، اگر اسکالپر هستید، بهتر است حسابی با اسپرد شناور و از 0 پیپ انتخاب کنید، چرا که میزان نرخ بهره هیچ تاثیری برروی سودآوری شما نخواهد داشت. بنابراین، حتما پیش از انتخاب حساب معاملاتی، ابتدا با افراد متخصص مشورت نمایید.

نقاط ضعف بروکر فیبو

همانطور که پیشتر گفتیم، این کارگزاری در دو دهه قبل، تقریبا تمامی تریدرها را به خود جذب کرده بود. اما در حال حاضر، کمتر تریدری مایل با استفاده از خدمات آن است. نقاط ضعف این کارگزاری با گذر زمان و شروع به کار سایر بروکرها مشخص‌تر شده، اما ظاهرا فیبو تمایلی به برطرف کردن آن‌ها دارد. مهمترین ضعف این کارگزاری، کند بودن فرآیند واریز و برداشت (خصوصا برداشت) بوده که عموما به چند روز کاری زمان نیاز دارد.

تریدرها به دلیل فشارهای ناشی از ریسک سرمایه در بازارهای مالی، دوست دارند که درخواست واریز و برداشت در کمترین زمان ممکن انجام شود، اما در فیبو این نکته نادیده گرفته شده است. برای مثال، یکی از تریدرها در سایت معامله‌گر ایرانی بیان کرده است که فرآیند برداشت موجودی 30 هزار دلاری، بیش از یک ماه زمان برده که باعث کلافگی این معامله‌گر شده است. ضعف دیگر فیبو (که صد البته بخاطر تعداد مشتریان زیادش است)، کند بودن تیم پشتیبانی فارسی زبان است. این کارگزاری پشتیبانی 24 ساعته نداشته و حداقل زمان مورد نیاز برای گرفتن پاسخ در چت آنلاین در سایت، بیشتر از نیم ساعت است.

در آخر باید این نکته را نیز بگوییم که این کارگزاری، سبد معاملاتی محدودی دارد. اگرچه تعداد بالای دارایی‌های قابل معامله به معنای کیفیت بالاتر بروکر نیست (چرا که اکثر تریدرها تنها برروی 10 دارایی تمرکز می‌کنند)، اما به هر حال ارائه‌ی دارایی‌های بیشتر می‌تواند به عنوان نقطه‌ی قوت کارگزاری درنظر گرفته شود. فیبو گروپ 60 جفت ارز فارکس، 3 فلز گران بها، 8 کالا، 8 شاخص بورس و 9 رمزارز ارائه کرده و خبری از سهام شرکت‌های پرطرفدار همانند اپل، گوگل و ... نیست.

به همین جهت نیز در سال‌های اخیر و با وارد شدن بروکرهایی همانند ارانته، آمارکتس و .. به بازار ایران، تعداد مشتریان این کارگزاری در حال کاهش است. اما این کارگزاری، هنوز هم به دلایل متعددی، توسط تریدرها انتخاب می‌شود.

دلایل انتخاب فیبو گروپ

بسیاری از تریدرهایی که سال‌هاست در بازار فارکس هستند، هنوز هم از خدمات این کارگزاری استفاده می‌کنند. این تریدرها معتقدند که سبد معاملاتی فیبوگروپ به شکلی حرفه‌ای ایجاد شده و تریدرهای حرفه‌ای به چیزی بیش از آن نیاز نخواهند داشت. فیبوگروپ 60 جفت ارز فارکس ارائه کرده که سایر کارگزاری‌ها نهایتا 40 جفت‌ارز ارائه کرده‌اند. علاوه بر آن، تا کنون موردی در خصوص دستکاری قیمت‌ها یا اصطلاحا کندل‌سازی در این کارگزاری گزارش نشده و تقریبا همه از صحت عملکرد آن مطمئن هستند.

اسپردهای بروکر فیبوگروپ کاملا رقابتی بوده و به همین جهت حاشیه‌ی سود تریدرها افزایش یافته است. در میان بروکرهای سرشناس و فعال در بازار ایران، فیبو بهترین اسپردها را برای تریدرهای خود در نظر گرفته و همین امر باعث شده تا بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای که درآمد خود را از فارکس به دست می‌آورند، مشتری ثابت این کارگزاری باشند. نکته‌ی دیگر، ارائه کردن سه پلتفرم معاملاتی در این کارگزاری است. متاتریدر 4 و 5 و همچنین پلتفرم اختصاصی فیبو با نام سی تریدر توسط فیبو ارائه شده است.

به عنوان نکته‌ی آخر باید بیان کنیم که تریدرها معتقدند که کار با  کابینه شخصی فیبوگروپ بسیار ساده و راحت بوده و تمامی امکانات مورد نیاز در آن ارائه شده است. فرآیند ثبت نام در این کابینه بسیار ساده و سریع بوده و حساب معاملاتی به سرعت برای تریدر ساخته خواهد شد. از همین رو، هنوز هم تریدرهای حرفه‌ای به دنبال استفاده از خدمات فیبو هستند. اگر برای افتتاح حساب در کابینه شخصی فیبوگروپ و خصوصا بخش تایید آدرس محل سکونت نیاز به راهنمایی دارید، برروی لینک قبلی کلیک کنید تا به صورت تصویری آموزش گام به گام آن را مشاهده کنید.
 
مروری بر عملکرد فیبوگروپ به همراه دلایلی برای عدم انتخاب آن
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها