معرفی کتاب قلعه حیوانات

کمتر کسی هست که نام قلعه حیوانات و جورج اورول دوست‌داشتنی به گوشش نخورده باشد. قلعه حیوانات رمان تمثیلی و دستوپیایی و طنزی است که موقع انتشارش سروصدای زیادی به پا کرده بود.
کد خبر: ۱۳۵۴۴۴۷
همه حیوانات برابرند اما برخی برابرترند
 
خرید کتاب قلعه حیوانات

کمتر کسی هست که نام قلعه حیوانات و جورج اورول دوست‌داشتنی به گوشش نخورده باشد. قلعه حیوانات رمان تمثیلی و دستوپیایی و طنزی است که موقع انتشارش سروصدای زیادی به پا کرده بود. حتی بیشتر نویسندگان انگلیسی سعی کردند جلو انتشارش را بگیرند زیرا از محتوای آن خوششان نمی‌آمد. حتی انتشارات به‌خاطر مسائل و حاشیه‌های مختلف پیرامونش، حاضر به چاپ‌کردنش نشدند. اما تلاش برای سانسور و جلوگیری از پخش قلعه حیوانات آن را محبوب‌تر ساخت. این کتاب ماجراهای زیادی را از سر گذرانده و همین ماجراها آن را بدل به اثری کلاسیک و دوست‌داشتنی کرده. بعد از انتشار، منتقدان مختلف به این کتاب حمله کردند و کوشیدند تا آبرو کتاب را برده و خرید کتاب را متوقف ، و  آن را نابود سازند اما تلاششان بی‌نتیجه ماند.

قلعه حیوانات درباره چیست؟

در داستان جورج اورول ما وارد مزرعه آقای مانر می‌شویم و با حیوانات او در شبی آشنا می‌شویم که همه‌شان دور هم جمع شده‌اند تا به حرف‌های خوک پیر مزرعه، میجر، گوش کنند. آنها دور هم جمع شده‌اند تا به رؤیای عجیبی که او شب قبل دیده است گوش دهند. میجر پیر بعد از پیش‌بینی مرگ خودش، به آنها درباره مزرعه رؤیایی‌اش می‌گوید. مزرعه که در آن هیچ انسانی نیست و همه حیوانات رها و آزادند. سلاخی نمی‌شوند و محصولات و توله‌هایشان دزدیده نمی‌شود. اوست که برای اولین‌بار پیشنهاد شورش را مطرح می‌کند و پایه و اساس داستان را پی‌ریزی می‌کند. بعد از مرگ او خوک‌های جوان‌تر رهبران انقلاب مخفی حیوانات می‌شوند و یک شب که آقای مانر رسیدگی به حیوانات را فراموش می‌کند، آنها سر به شورش برمی‌دارند و آقای مانر و کارگرهایش را از مزرعه بیرون می‌کنند و بالاخره به مزرعه آزادی که خوک پیر مزرعه خواب‌دیده بود دست پیدا می‌کنند. اما اوضاع به این خوبی باقی نمی‌ماند زیرا ...

محبوبیت بی‌نظیر قلعه حیوانات به‌خاطر چه بود؟

قلعه حیوانات که بعداً یک افسانه سیاسی لقب گرفت از بهترین کارهای اورول است و مطالعه دیدگاه‌های تاریخی و سیاسی خوانندگانش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. این کتاب روشنگر و آگاهی‌بخش به گفته خود اورول وقایع منتهی به انقلاب روسیه در سال 1917 و سپس دوران استالینیستی اتحاد جماهیر شوروی را بازتاب می‌دهد و نشان می‌دهد که چرا و چگونه یک انقلاب می‌تواند به بیراهه برود. این کتاب فقط یک داستان کودکانه درباره حیوانات یک مزرعه نیست. این داستان حتی کودکانه هم نیست. قلعه حیوانات در نقد دولت آن زمان روسیه، یعنی استالین و اتحاد جماهیر شوروی نوشته شده بود. این کتاب پرخواننده و تأثیرگذار امروزه در زمره کتاب‌های اصلی کلاس انگلیسی دبیرستانی‌ها قرار بگیرد. این کتاب را همه کسانی که نیاز به آگاهی تاریخی یا سیاسی دارند و می‌خواهند ذهنشان را با خواندن داستان‌های آموزنده تربیت کنند باید بخوانند. این کتاب تضادهای فکری و عقیدتی مختلف را به‌خوبی در غالب تمثیل شرح می‌دهد و مستقیماً آگاهی خوانندگانش را هدف می‌گیرد. علت دیگر محبوبیت این کتاب شخصیت‌پردازی قوی و غیر ارسطویی آن است. در قلعه حیوانات هیچ قهرمان مثبتی وجود ندارد و کنشگر اصلی داستان شخصیت منفی آن است. اورول با زبان طنز مخصوص خودش هوشمندانه دولت‌های تمامیت‌خواه را نقد می‌کند و حقایق ناگفته بسیاری را فاش می‌سازد.

جورج اورل کیست؟
 
معرفی کتاب قلعه حیوانات

جورج اورول البته با نام واقعی‌اش کتاب نمی‌نوشت و خرید کتاب هایش با نام دیگری صورت می گرفت. نام واقعی او اریک آرتور بلر بود. شهرت نام مستعار او از نام اصلی‌اش پیشی گرفت و حالا کمتر کسی است که او را با نام اصلی‌اش به جا بیاورد. او هندوستانی بود که بخش زیادی از زندگی‌اش را خارج هندوستان گذرانده بود و شاهد مستقیم جنگ داخلی اسپانیا و شکل‌گیری جنگ جهانی دوم بود. او در هندوستان پلیس بود اما وقتی به کشورهای دیگر رفت حرفه نویسندگی و منتقدی را در پیش گرفت. او در هر جامعه‌ای که زندگی کرد، منتقد و رشددهنده آن جامعه شد. آثار او بر هنرمندان و نویسندگان بعد از خودش تأثیرات بسیاری گذاشته و آنها را جسورتر کرده است.

 کدام ترجمه قلعه حیوانات محبوب‌تر است؟

قلعه حیوانات مانند بسیاری دیگر از کتاب‌های پرفروش، بارها ترجمه شده است. اما محبوب‌ترین ترجمه آن برای آقای امیر امیرشاهی است که انتشارات جامی آن را چاپ کرده است.

خرید کتاب قلعه حیوانات 

فروشگاه همراه تخفیف سی بوک چند سالی می‌شود که در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کند و هدف اصلی‌اش این است که کتاب‌ها را برای افزایش سرانه مطالعه با قیمت کمتر و اقتصادی‌تر به مخاطبان عرضه کند. خرید کتاب قلعه حیوانات را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی سی بوک انجام دهید

فروشگاه سی بوک، با تخفیف همیشگی، حامی کتاب و کتاب‌خوانی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها