خواب بخش مهمی از زندگی هر انسانی است. ما زمان زیادی از روز را در خواب سپری می کنیم و دوست داریم که از تایم خواب خود، حداکثر لذت را ببریم.
کد خبر: ۱۳۵۴۴۳۷
خواب خوب به یکسری عوامل وابسته است، مانند: فکر آرام و آسوده، دمای محیط و بستر مناسب و استاندارد. طبیعی است که خوابیدن در مکانی سخت و کوچیک در مقایسه با خوابیدن با یک جای بزرگ و نرم کاملا متفاوت است. در واقع در این مقاله می خواهیم درباره اهمیت تشک صحبت کنیم. در ادامه آیتم هایی را جهت خرید یک تشک مناسب به شما معرفی می کنیم که در زمان خرید به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

پس تا پایان مطالب با ما همراه باشید.
 
برای خرید تشک باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

یک تشک خوب چگونه است؟

وجود یک تشک مناسب و استاندارد در خوابی عمیق راحت بسیار تاثیرگذار است. در ادامه ویژگی های مهمی که باید در خرید تشک به آنها توجه کنیم را معرفی می کنیم.

ابعاد تشک

یکی از ویژگی های مهم جهت خرید تشک خوش خواب، تشک طبی یا تشک رویال اندازه و ابعاد آن است. طول تمام تشک های استاندارد ثابت بوده و اندازه 2 متر می باشد ولی عرض آنها امکان دارد با یکدیگر متفاوت باشد. دلیل طول ثابت این است که میانگین قد افراد کمتر از 2 متر است و تعداد کمی از افراد دارای قد بیشتر از 2 متر هستند که این دسته از افراد باید تشک مورد نظرشان را برای ساخت، سفارش دهند.

بطور کلی بر اساس ابعاد تشک ما 2 مدل تشک داریم: تشک های یک نفره و دونفره

تشک های یک نفره: مدل های موجود برای تشک یک نفره به دو صورت است. علت تفاوت هم به عرض تشک بر می گردد، زیرا طول تمام آنها 2 متر است.یک مدل از تشک های یک نفره دارای طول ثابت 2 متر و عرض 90 سانتی متر هستند. از این مدل تشک بیشتر در مراکز اقامتی و هتل ها استفاده می شود. این مدل تشک برای کودکان و افرادی با جثه متوسط بسیار مناسب است.مدل دوم تشک های دونفره دارای طول 2متر و عرض 120 سانتی متر هستند. نام دیگر این نوع تشک یک و نیم نفره اس که برای افرادی با جثه درشت یا مادرانی که همراه فرزند خود می خوابند بسیار مناسب است.

تشک دونفره: این نوع تشک دارای 3 مدل مختلف است. مانند مورد قبل طول ثابت همه آنها 2 متر و عرضشان 140، 160 و 180 است.حتما پیش از خرید تشک به سایزها دقت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.ابعاد140*2 متر برای دو فردلاغر یا یک فردلاغر و چاق مناسب است. فضای این تشک خیلی زیاد نیست و بیشتر مناسب افرادی است که در خواب خیلی تکان نمی خورند. گاهی اوقات یک فرد دارای اندام درشت از این مدل تشک برای آرامش بیشتر استفاده می کند.تشک دوم با ابعاد 2*160 استاندارترین ابعاد را دارد. سایز آن برای دونفر کاملا مناسب است و در اکثر هتل ها و مراکز اقامتی از این سایز استفاده می شود.

سایز اخر 2*180 بسیار بزرگ است و برای دو فرد درشت اندام بکار می رود.همانطور که ذکر شد پیش از خرید تشک رویال، تشک خوشخواب و تشک طبی حتما سایز آن را با اندازه خودتان هماهنگ کنید.
 
برای خرید تشک باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

وزن تشک

وزن تشک یکی از موارد مهم در خرید تشک است. موضوع وزن بسیار مهم است، بطوری که متخصصان ارتوپد به بیماران خود پیشنهاد می دهند که وزن تشک با وزن خودشان در تناسب باشد. افرادی که دارای وزن کمتری هستند بهتر است از تشک های نرم و افراد چاق بهتر است از تشک های سفت استفاده کنند. پیش از خرید هر مدل تشک رویال، تشک خوشخواب و تشک طبی بهتر است آن را امتحان کنید. برخی از فروشگاه ها به مشتری این اجازه را می دهند که روی تشک دراز بکشد و میزان راحتی آن را حس کند.

انواع تشک

تشک ها دارای انواع مختلفی اند که در ادامه تعدادی را توضیح می دهیم. بهتر است پیش از خرید تشک ویژگی های مدل های مختلف را بدانید تا با توجه به نیازتان تشک مناسب را انتخاب کنید.

تشک طبی

وجود بیماری های مختلفی مثل: کمردرد و پا درد باعث شده که متقاضیات تشک طبی افزایش پیدا کند. تشک طبی سفت است و برخی معتقدند در جلوگیری از کمردرد موثر خواهد بود. این نظریه از لحاظ عامی ثابت نشده است.جنس تشک طبی از یونولیت است و ماشبه تشک های بیمارستان بسیار سبک و سفت است. بهترین نوع تشک طبی، جنس اسفنجی است زیرا کیفیت بیشتری دارد. پس اگر دردهای مزمن دارید بهتر است از تشک طبی استفاده کنید.

تشک فنری

 محبوب ترین و پرطرفدارترین نوع تشک، تشک فنری است. با توجه به اسمش می توانیم بفهمیم که در ساختار آن از فنر استفاده شده است. اندازه فترها دود 2سانتی متر است. بهترین ویژگی تشک فنری تنوع بالای آن است، بطوری که اکثریت افراد با قدرت خرید اقتصادی مختلف می توانند از آن استفاده کنند.
 
برای خرید تشک باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

تشک مموری فوم

این نوع تشک جز تشک های فنری متصل محسوب می شود که در درمان کمرد درد و غیره استفاده می شود. قیمت این تشک نسبتا بالاست و ویژگی بسیار عالی آن این است هنگام خوابیدن روی آن تشک با توجه به وزن و فرم بدن تغییر حالت می دهد.انواع دیگر تشک وجود دارد مثل: تشک با فنرهای منفصل یا متصل، تشک طبی-فنری، تشک بادی و تشک آبی. ویژگی هر کدام را بصورت دقیق بررسی کنید تا بهترین خرید از تشک را داشته باشید.

فروشگاه یات شاپ راهی آسان برای خرید آنلاین انواع تشک

اگر می خواهید خریدی مطمئن و با کیفیت را تجربه کنید، پیشنهاد ما فروشگاه آنلاین یات شاپ است.یات شاپ برای شما این امکان را ایجاد می کند که هر مدل تشکی که نیاز دارید مانند: تشک رویال یا تشک خوشخواب را خریداری کنید. می توانید قبل از خرید از مشاوره فروشگاه یات شاپ کمک بگیرید.برای خرید به سایت یات شاپ مراجعه کنید. تنوع جنس با بهترین قیمت را مشاهده می کنید. پس از ثبت سفارش محصول مورد نظر در کمترین زمان ممکن از طریق پست در شهرستان ها و ماشین مخصوص شرکت در تهران و در همان روز تشک خریداری شده را برایتان می فرستند. با اطمینان خاطر از فروشگاه یات شاپ خرید کنید و از خریدتان حداکثر لذت را ببرید.

برای اطلاع از محصولات و قیمت ها می توانید نام یات شاپ را در گوگل سرچ کنید و یا با شماره 55193153-021 تماس حاصل فرمایید و از مشاوره های خوب کارشناسان فروشگاه یات شاپ برای انتخاب بهتر خرید بهره مند شوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها