رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش:

حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه اقتدار ملی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

جهاد در زمینه پیشرفت و توسعه نیروی هوایی ادامه خواهد داشت

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بیعتی که همافران نیروی هوایی در سال 13۵۷ با امام خمینی (ره) انجام دادند یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود، گفت: بیعت همافران با امام خمینی (ره) در سال 1357 کمر رژیم شاهنشاهی را شکست.
کد خبر: ۱۳۵۳۹۶۹

برنامه «بدون خط خوردگی»رادیو گفت‎وگو با موضوع دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب با امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی قرار گرفتن روز نیروی هوایی در دهه مبارک فجر را افتخار این نیرو دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره توجه خاصی به نیرو های مسلح به ویژه نیروی هوایی داشته اند و علی رغم وجود بیماری کرونا در دو سال گذشته هیچ گاه دیدار خلبانان با رهبر معظم انقلاب در ایام دهه فجر لغو نشده است و این افتخاری برای نیروی هوایی محسوب می‌شود.

وی آغاز سال کاری نیروی هوایی را دیدار با رهبری عنوان و بیان کرد: بیعتی که همافران نیروی هوایی در سال 13۵۷ با امام خمینی (ره) انجام دادند یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود. رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز، آن حرکت بزرگ را تشخیص به موقع نیاز توصیف کردند زیرا در زمان مهم و هنگام نیاز، کاری انجام شد که اثرگذاری بسیار زیادی داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ر مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‎وگو اقدام همافران برای دیدار با امام خمینی (ره) را باعث شکسته شدن کمر رژیم شاهنشاهی دانست و اظهار کرد: شاه هرگز گمان نمی‌کرد نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی به او پشت کنند اما این اتفاق افتاد چون نیروی هوایی همواره با مستشاران آمریکایی کار می‌کرد و به همین جهت با فساد، سلطه و زورگویی آن‌ها آشنایی کامل داشت.

وی افزود: همافران با آشنایی کامل از وضعیت رژیم شاهنشاه و تسلط کامل آمریکایی ‌ها بر همه امور کشور و مسائل نظامی، به انقلاب اسلامی‌پیوستند و اقدام شایسته دیدار با حضرت امام را انجام دادند.

امیر سرتیپ خلبان واحدی در ادامه با اشاره به این موضوع که نیروی هوایی یک نیروی تجهیزات محور است، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هواپیماها بعد از چند ماموریت باید تعمیر و تجهیز مجدد می‌شدند. با توجه به اینکه آمریکایی‌ ها دیگر در کشور حضور نداشتند و هیچ قطعه ای نیز وارد نمی‌شد جوانان کشور دست به کار شدند و نیازهای داخل را برآورده کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تصریح اینکه این نیرو هشت سال دفاع مقدس را با سربلندی پشت سر گذاشت، عنوان کرد: این سربلندی ناشی از راه اندازی جهاد خودکفایی در دوران دفاع مقدس بود که این مهم نیز تدبیر رهبر انقلاب در آن زمان بود زیرا ایشان در آن زمان نماینده امام خمینی (ره) بودند و با راه‌ اندازی جهاد خودکفایی، جهادگران پای کار آمدند و توانستند قطعات هواپیماها را تعمیر کنند و بسازند تا نیازها در آن زمان رفع شود.

وی افزود: پس از دفاع مقدس نیز جهاد در زمینه پیشرفت و توسعه نیرو هوایی ادامه داشته است. امروز نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ادعا می‌کند تنها کشور در منطقه است که روی پای خود ایستاده است و با اتکا به صنعتگران و جهادگران در وزارت دفاع و سایر بخش ها تمام قطعات و تعمیرات سنگین و همچنین اورهال های نیروی هوایی را انجام می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها