به قلم مهندس یاسر عربی؛

به سوی توسعه ( یادداشت سوم )

شهردار گرمسار خبر داد:

اجرای طرح ممیزی املاک در گرمسار

شهردار گرمسار از اجرای طرح ممیزی املاک و تهیه نقشه به‌روز شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۸۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از سمنان، یاسر عربی اظهار کرد: شهرداری گرمسار در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی و تکمیل اطلاعات شهری برای برنامه‌ریزی مدون شهری و به استناد قانون نوسازی و عمران شهری، اقدام به اجرای طرح ممیزی کرده است.

وی افزود: طرح ممیزی املاک با هدف به‌روزرسانی اطلاعات برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان انجام می‌شود زیرا علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات شهری، نیازهای شهر در راستای برنامه‌ریزی‌های آینده تعریف و طبقه‌بندی می‌شود و پروژه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی‌های شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق انجام خواهد شد.

شهردار گرمسار با بیان اینکه مدیریت شهرها به لحاظ وسعت و کثرت جمعیت، بدون دسترسی به منابع اطلاعاتی دقیق و به‌روز امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری به صورت فنی و اصولی و توزیع امکانات و خدمات شهری نیازمند دسترسی به اطلاعات به‌روز شهر است. مهمترین ابزار دسترسی، ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی با شیوه‌های علمی برای تجدید و احیای اطلاعات و دسترسی به آن‌ها است.

عربی خاطرنشان کرد: امکان دسترسی به اطلاعات مکانی و ثبتی واحدهای مسکونی و غیر مسکونی شهر، مدیریت عارضه‌های شهری، ایجاد داشبورد مدیریتی جهت برنامه‌ریزی و طراحی گرافیکی بر اساس نقشه شهر با دسترسی همزمان به اطلاعات تفصیلی و مشخصات عوارض شهری، امکان شناسایی گپ‌های خدمات شهری، شناسایی وضعیت موجود پوشش گیاهی و شناسایی تغییرات و جست‌وجوی معبر خاص و جانمایی آن بر روی نقشه از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است.

شهردار گرمسار با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از پروژه ممیزی املاک و ایجاد پایگاه اطلاعاتی از سوی شهرداری اجرا شده است، گفت: اخذ اطلاعات از شهروندان توسط مأموران ممیزی با کارت شناسایی عکس‌دار و ممهور به مهر شهرداری با مراجعه به منازل مسکونی، واحدهای تجاری و یا صنعتی انجام می‌شود و مأموران ممیزی مدارک را دریافت و مساحی املاک می‌کنند، به همین دلیل به جهت تسریع در امور ممیزی از شهروندان درخواست می‌شود مدارک مورد نیاز شامل سند مالکیت رسمی، پروانه و پایان کار ساختمان، شناسنامه و کارت ملی مالک، قبوض آب و برق و گاز و تلفن، جواز کسب، اجاره نامه، سند سرقفلی و مجوز تجاری را به مأموران ممیزی جهت ثبت ارائه کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و برای تأیید اطلاعات اخذ و ثبت شده، فرم‌های تشخیص به واحدهایی که از آن ممیزی شده است ارسال می‌شود تا در صورت مغایرت با اطلاعات محل و یا عدم تکمیل آن از سوی مأموران ممیزی با مراجعه شهروندان به شهرداری و یا ارسال مدارک، اطلاعات اخذ شده اصلاح و جهت اقدامات بعدی ثبت شود.

عربی با قدردانی از مشارکت شهروندان گرمساری در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: شهروندان گرمساری در هر دو مرحله از این طرح با مأموران شهرداری همکاری مطلوبی داشتند و مجموعه شهرداری قدردان مشارکت آن‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها