یکشنبه شعر اردبیل با حضور چهره فاخر غزل معاصر ایران، استاد محمد سلمانی برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۵۳۷۴۱
یکشنبه های شعر اردبیل با حضور چهره فاخر غزل استاد محمد سلمانی به همت انجمن شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نشست ویژه یکشنبه های شعر، با حضور گرم چهره فاخر غزل معاصر ایران، استاد محمد سلمانی، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با حضور جمعی از شاعران استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار گردید.
این ویژه برنامه با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری سروش نغمه امید برگزار و با اجرای شعر و موسیقی همراه بود.
در حاشیه این نشست، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری محفل های شعر و ادب استان با حضور شخصیت های فاخر، پلی برای ارتباط نسل جوان و استعدادهای نوظهور با الگوهای شعر و ادب است.
وی افزود: این برنامه ها، فرصت مغتنمی برای شناساندن استعدادها و پربارتر شدن درخت تناور و پرمحصول شعر و ادب استان اردبیل است که زمینه را برای پرورش استعدادهای دیگر فراهم می آورد.
استاد محمد سلمانی نیز در حاشیه این نشست، ضمن ابراز شادمانی و خوشحالی در جمع ادیبان و شاعران استان اردبیل و دیار خود، گفت: راههای انتقال پیام، بسیار گوناگون است اما آن چیزی که قابلیت گسترش و تأثیرگذاری بیشتری را داراست زبان هنر و شعر است زبانی که از طریق آن میتوان، پیام را از حدّ یک خبر ساده فراتر برد و با روح و جان انسان، یکی کرد.
استاد محمد سلمانی در سال 1334 در اردبیل دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی او در دامنه های سبلان سپری شد. وی پس از پشت سر گذاشتن تحصیلات ابتدایی،  به تهران مهاجرت کرده و در کنار تکمیل تحصیلات خود تا پایان دوره متوسطه، با محافل شعر و ادب پایتخت در ارتباط بود و از اواسط دهه پنجاه غزل را بصورت جدی آغاز کرده و از جمله معدود شاعران امروز است که با وقوف و آگاهی از چم و خم و ویژگی‌های خاص غزل این سالها، در هوای تغزل تنفس می‌کند.
غزل زمان، تب نیلوفری، در به در در پی نیافتنت، می خواهمت ای خواسته­ غیر حضوری و...  از آثار به چاپ رسیده استاد محمد سلمانی است.

سولمازنعمتی - خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها