مدیر کل اداره ارشاد استان اردبیل: ملتی که حرفی برای گفتن ندارد محکوم است که زبان و مدنیت و فرهنگ خود را نیز فراموش کند
کد خبر: ۱۳۵۵۱۸۹
عبدالله بحرالعلومی مدیر کل اداره ارشاد استان اردبیل با بیان اینکه هر ملت در بطن خود نمادهایی دارد که  المانها و عنصرهایی هستند که بهتر می توانند آنها را نشان دهند. افزود: در طول تاریخ انسان سعی داشته با  این عنصرها و المان ها هویت واقعی خود را به نشان دهند و همچنین یک جامعه با این عناصر کشور و ملیت خود را با دیگر کشورهای جهان آشنا می کند.
وی در ادامه افزود: در دوران معاصرهر چقدرارتباط میان ملتهای مختلف بیشتر می شود علاقه به کشف این المان ها نیز بیشتر می شود. در دوران گذشته انسانها نهایت می توانستند تنها با کشورهای همسایه خود ارتباط داشته باشند. به فرض مثال در 100 سال گذشته تاجران می توانستند به کشورهای همجوار مهاجرت کنند که عده ی محدودی قدرت و توانایی آن را داشتند.
 
بحرالعلومی در ادامه گفت: طبیعتا افراد با مهاجرت به کشورهای دیگر با خود توشه ای از نشانها و عادتها و قصه ها به همراه دارند که با ادامه مستمر این ارتباطات، انتشاراین عادات و سنتها نیز پررنگترخواهد شد.
مدیر کل اداره ارشاد استان اردبیل افزود: در حال حاضر شرایط به نحوی شده است که کودکان خردسال نیز از خانه خود از آن سوی جهان خبر می دهند که با واسطه های مختلف المان ها و علامتهای کشورهای دیگر نیز به چشم می آید.
وی ادامه داد: در مراودات فرهنگی طبیعتا رفتارهای تاثیرگذاری نیز وجود دارد که باید توجه داشت به این نکته که ملتی که حرفی برای گفتن ندارد محکوم است که زبان و مدنیت و فرهنگ خود را نیز فراموش کند.
وی معتقد است: مسولان فرهنگی نتیجه  المان ها هستند. در دنیای غرب آمریکا در این عرصه پیشتاز است اما باید توجه داشت این کشور با قدمت کوتاهی که دارد چه المانی را میتواند نشان دهد.! در مقابل قهرمانان بی ریشه آنها ما گنجینه هایی داریم که به اندازه کافی نتوانسته ایم به جامعه جهانی معرفی کنیم. ما به واسطه و قدرت اسطوره هایی که داریم در دورترین نقاط جهان نیز شناخته شده ایم اما متاسفانه در حال حاضر نتوانسته ایم در جایگاه واقعی خود قرار بگیریم.
 
وی در پایان در خصوص جشنواره کالاهای فرهنگی گفت: جشنواره کالاهای فرهنگی یا فستیوال محصولات مدنی یک حرکت جدی و مهمی است که در کشورهای دیگر در سطح بالایی اجرا می شود. در کشور ما نیز در هفت دوره در سطح ملی با نام جشنواره فیروزه برگزار شد که ما نیز امسال با برگزاری دومین جشنواره کالاهی فرهنگی این ضرورت فرهنگی را بصورت مستمر ادامه خواهیم داد تا در سالهای دیگر با وسعت بیشتری  در اولویت و امتیازات جدی خود قرار دهیم.
در پایان برنامه از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد که در بخش عروسک گلین بالا و تکم، سارا ضامنی، غلام حسین پروستان، شایسته تقدیر، فریبا نیابی نفر سوم و خداویردی خسروی نفر دوم و نفر اول این بخش زهرا جعفرزاده شدند.
همچنین در بخش محصولات فرهنگی فوزیه ایزدی و افسانه اوریب شایسته تقدیر، خانم آرام نفر سوم، مرتضی جهازی  نفر دوم و وحیده زلفی اقدم نفر اول این بخش شدند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها