نایب رییس مجلس:

رییس جمهوری سرمایه اجتماعی کشور را افزایش داد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری با تغییر رویکرد در اخلاق حکمرانی سرمایه اجتماعی کشور را افزایش داد تا ویژگی کارگزار علوی نشان داده شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری با تغییر رویکرد در اخلاق حکمرانی سرمایه اجتماعی کشور را افزایش داد تا ویژگی کارگزار علوی نشان داده شود.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۳۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،علی نیکزاد در دومین روز همایش "هم‌اندیشی مسوولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور" در مشهد افزود: سرمایه اجتماعی در دولت گذشته کاهش یافته بود و به همین سبب دشمن در مقطعی نظام را به ناکارآمدی متهم کرد.
وی ادامه داد: باید ویژگی های کارگزار علوی در حکومت‌داری نمایان شود و حال آنکه برخی مصلحت کشور را در مذاکرات در نظر نگرفتند و از پشت شیشه‌های دودی آمار می‌گرفتند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی ما، رهبر معظم انقلاب است که با ساده زیستی، مردم مستضعف را درک می‌کند و در مقابل مستکبران ایستادگی کرده و منافع پابرهنگان را ترجیح می‌دهد.
وی با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس ۲۲۰ تن از نمایندگان مجلس درخواست حضور آقای رییسی را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند.
نیکزاد ادامه داد: نمایندگان مجلس با این درخواست به دنبال آن بودند که اخلاق حکمرانی تغییر کند تا سرمایه اجتماعی که در کشور آسیب دیده بود ترمیم شود.
وی گفت: با شکل گیری دولت جدید سرعت و شتاب در مسیر توسعه، عدالت و پیشرفت در کشور افزایش پیدا کرد و بر همین اساس دولت عدم استقراض از بانک مرکزی و واکسیناسیون عمومی در مقابل کرونا را پیگیری کرد با این حال برخی از مشکلات در حوزه هایی مانند آب، برق و انرژی به نتیجه دلخواه منجر نشده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بسیج سازندگی می‌تواند در زمینه توسعه، ساماندهی و پیشرفت به دولت کمک کند و در این موارد مشارکت داشته باشد.
وی ادامه داد: پارسال رقم خوبی برای محرومیت زدایی در نظر گرفته شده بود که منجر به اقدامات خوبی همچون آبرسانی، مدرسه سازی و اشتغالزایی شد.
نیکزاد گفت: به دستور رییس جمهوری، جهاد سازندگی با رویکرد انقلابی و تفکر بسیج سازندگی باید احیا شود تا بتوانیم پروژه‌های کوچک در استانها را به سرانجام برسانیم و این فقط با روحیه بسیجی امکان‌پذیر است.
وی افزود: همچنین امکان رسیدگی به قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی فراهم است که باید در این موضوع تسریع شود تا عمران و آبادانی بویژه طرح‌های زودبازده و کوچک در روستاها به سرانجام ماندگار منجر شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته آینده در مجلس شورای اسلامی با مدیران بانک‌ها در مورد تقنین قوانین و پیشنهادها در لایحه بودجه جلسه خواهیم داشت تا این اعتبارات تقویت شود.
همایش هم‌اندیشی مسوولان و مدیران سازمان بسیج سازندگی استانهای کشور که با هدف تبادل نظر و ارائه الگوهای موفق در حوزه محرومیت زدایی از دیروز در مشهد آغاز شده است امروز به پایان می‌رسد. 
کارگاههای تخصصی به میزبانی معاونت‌های بسیج سازندگی برای به اشتراک گذاری ایده های محرومیت زدایی نیز در حاشیه این همایش تشکیل شده است.


  



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها