علی‌اصغراسماعیل‌زاده، مدیر گروه جامعه شناسی جهاد دانشگاهی استان البرز و مدرس کارگاه«بلوغ و نوجوانی» ریشه بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف را عدم برنامه‌ریزی بر اساس پژوهش عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۲۰
به گزارش جام جم آنلاین البرز، دومین نشست از مجموعه نشست‌های مجازی «آشنایی با بلوغ و نوجوانی» که به مناسبت هفته‌ی پژوهش و به همت واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز ومعاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شد.
 علی اصغر اسماعیل‌زاده مدیر گروه جامعه شناسی جهاد دانشگاهی استان البرز و یکی از  مدرسان این کارگاه«بلوغ و نوجوانی»  ضمن تبریک هفته پژوهش و ابراز خرسندی از برگزاری برنامه های مشترک با همکاری سازمان های مختلف، پژوهش درست را لازمه‌ی برنامه‌ریزی اثربخش خوانده و افزود ریشه‌ی بسیاری از مشکلات عدم برنامه‌ریزی بر اساس پژوهش است.
این مقام مسوول هم‌چنین آگاهی والدین و جامعه از دوران کودکی و نوجوانی و نیازها و ضرورت‌های گروه‌های سنی مختلف را ضروری خوانده و مشکلات بین برخی والدین و کودک و نوجوان را ناشی از سوتفاهم‌ها دانست.
 اسماعیل زاده با بیان تعاریف دوران نوجوانی و بلوغ آشنایی با مفاهیم را بخش جدا نشدنی مسائل دانسسته و عنوان کرد تعریف مفاهیم برای پژوهش‌ها بسیار اهمیت دارد و در برخی مفاهیم نیز نیاز به بازتعریف داریم.
پیش نوجوانی، تابوها، آگاهی‌های اجتماعی، هنجارها، جنبه‌های اجتماعی و فکری بلوغ، اختلافات رفتاری بین زوجین و اثرات آن بر نوجوانان، تاثیر فرهنگ و منطقه جغرافیایی بر بلوغ از جمله مفاهیمی بود که این جامعه‌شناس به آن‌ها اشاره کرد.
در بخش دوم این نشست که روز دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ برگزار شد، هادی‌تنها، مشاور و دیگر مدرس این کارگاه تخصصی که روز شنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ جلسه ی اول را برگزار کرده و مقدمات آشنایی با دوران نوجوانی را مطرح کرده بود، در خصوص تغییرات روانشناختی بلوغ،استقلال طلبی  و هویت در نوجوانان،روش های مدیریت مخالفت ورزی در نوجوانان، آموزش مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله،مدیریت هیجانات والدین دارای نوجوانو آموزش والدین و توانمند سازی خانواده در بلوغ و نوجوانی سخن گفت.
 
پاسخ به پرسش‌های مربیان و والدین حاضر در نشست بخش پایانی این کارگاه تخصصی بود.
گفتنی است فعالیت‌های ویژه هفته‌ی پژوهش در کانون البرز از ۲۰ آذر ماه آغاز شده و  تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها