مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: در راستای سیاست‌های سازمان امور عشایر ایران با هدف ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی، افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد و همچنین ارتقاء معیشت زنان از سال ۷۹ تاکنون مجموعاً تعداد هفت صندوق برای زنان عشایری تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۳۵۲۶۰۷
صندوق‌های خُرد زنان عشایری لرستان توسعه می‌یابدبه گزارش جام جم آنلاین لرستان: سیدضیاء موسوی‌نیا، اظهار کرد: صندوق‌های اعتبارات خُرد زنان عشایری، تشکل‌های محلی هستند که با زمینه‌سازی‌های لازم از سوی دفتر زنان روستایی و عشایری در سطح مناطق روستایی و عشایری ایجاد می‌شوند که دسترسی به منابع مالی و استفاده آسان زنان روستایی و عشایری از تسهیلات کم‌بهره برای فعالیت‌های دامپروری و کشاورزی را امکان‌پذیر می‌کند.
 
وی عنوان کرد: این صندوق‌ها از سال ۱۳۷۹ توسط دفتر زنان روستایی و عشایری در سطح کشور اجرا شده است.
 
موسوی‌نیا بیان کرد: توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای زنان بی سرپرست یا بدسرپرست بیش از هر چیز نیاز به سرمایه هرچند اندک دارد تا افراد فاقد سرمایه اولیه بتوانند فعالیت‌های اقتصادی خود را شروع کنند که این امر در مورد زنان عشایری از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
مدیرکل امور عشایر لرستان با اشاره به میزان سرمایه در گردش صندوق خرد زنان عشایری استان، گفت: میزان تسهیلات اعطایی به صندوق خرد زنان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده که مبلغ دو میلیون و۵۰۰ هزار از ماده ۱۰- ۱۲ و مبلغ دو میلیون ریال از صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده و در حال حاضر سرمایه فعلی صندوق‌ها ۱۳۹۴ میلیون ریال در قالب هفت صندوق و تعداد ۱۶۵ عضو است که امیدواریم در آینده هم تعداد زنان عضو و هم منابع مالی و در صورت بودن اعتبارات و آموزش‌های لازم این صندوق‌ها به حد نصاب واقعی برسد تا زنان عشایری به مشاغل خانگی پایدار برسند.
 
وی گفت: عمده فعالیت صندوق‌های خُرد زنان استان در بخش دام سنگین و سبک و طیور، تولیدعسل، تولید فرآورده‌های لبنی و تولیدات صنایع دستی است.
 
موسوی‌نیا عنوان کرد: پایین بودن منابع اختصاص یافته به صندوق‌ها، با توجه به تورم بالا و منابع اندک و همچنین عدم همکاری بانک‌های عامل با مانع تراشی‌های فراوان جهت پرداخت تسهیلات از عمده مشکلات پیش روی صندوق‌های خرد زنان است.
 
مدیرکل امور عشایر لرستان اظهار امیدواری کرد با توجه به نقش زنان عشایر در تولیدات دامی وصنایع‌دستی و باتوجه به سیاست‌های اداره‌کل امور عشایر استان، توسعه صندوق‌های خُرد زنان عشایر در مناطق عشایری رشد و پویایی بیشتری داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها